Pambac – povestea unui business românesc de succes

23.12.2013

Istoria Pambac începe în anul 1968, când s-a înființat Întreprinderea de Morărit și Panificație Băcau care avea ca obiectiv fabricarea făinii și specialităților de panificație, măcinișul grâului și porumbului. Compania are așadar o vechime pe piață de peste 45 de ani, timp în care societatea a trecut prin multe etape de creștere și de transformare. “Pambac este lider național pe piața românească de paste făinoase și una dintre cele mai importante companii din România în domeniul morăritului, panificației, pastelor și amelioratorilor complecși pentru panificație, cu o tradiție care datează din 1968. Pambac  și-a asumat misiunea de a oferi oamenilor produse sănătoase și gustoase, fabricate cu ajutorul celor mai moderne tehnologii din domeniu, într-un sistem de management integrat  calitate, mediu, siguranță și securitate alimentară, certificat de TUV Thuringen Germania”, ne-a declarat Cătălin Grigoriu, director general Pambac.

2013 a reprezentat un nou început pentru companie, iar conducerea societății spune că se așteaptă ca cifra de afaceri la final de an să fie cu peste 20% mai ridicată față de cea aferentă anului 2012. Asta în condițiile în care piața este una în continuă comprimare. În ianuarie 2013, acțiunile Pambac au fost achiziționate de societățile românești Comfert și Popasul Trebeş din Bacău, proprietatea oamenilor de afaceri Cătălin Grigoriu și Eusebiu Guţu. Cei doi investitori și-au propus ca, odată cu achiziționarea Pambac, să înceapă dezvoltarea uneia dintre cele mai puternice forțe din agribusiness-ul românesc și nu numai. Achiziţionarea liniei automatizate pentru produsele de patiserie a fost doar un  prim pas al unui proiect amplu de extindere a pieței produselor Pambac de patiserie, de la nivel local, la nivel național și internațional.

În prezent, compania produce sub brandurile Grania, Pambac, Gata, K7 și Flavora, atât pe piața internă, cât și în țări din Europa și Africa, iar preocuparea constantă pentru investiții în cele mai noi tehnologii, dar și în proprii angajați au reușit să mențină compania în eşalonul naţional fruntaş din domeniul  său de activitate. “În Pambac, de fiecare dată când s-a luat decizia de a investi în noi tehnologii, s-a ales întotdeauna doar tehnologie de top. Astfel,  făinurile de grâu și porumb se produc în mori dotate cu tehnologie Bühler de înaltă performanță, pastele se fabrică pe linii automate mărcile Pavan și Bühler, produsele de panificație sunt realizate pe cuptoare mărcile BONGARD și WACHTEL, iar în laboratoarele de cercetare și analiză, specialiștii organizației lucrează cu aparate de înaltă performanță. Cel mai recent exemplu de investiție în tehnologie de ultimă generație este noua linie automată de patiserie marca Rondo Elveția, achiziționată de Pambac în luna iulie 2013. Această linie tehnologică este prima achiziție, dintr-un amplu program de investiții, pe care noul acționariat Pambac și-a propus să-l realizeze pentru creșterea și diversificarea business-ului”, ne-a explicat director general Pambac.

Produse și branduri noi

Conducerea companiei spune că în viitor se dorește lansarea de produse noi, dar și extensii ale brandurilor Pambac deja existente, precum și lansarea de noi branduri, aflate în acest moment în fază finală, în ceea ce priveşte conceptul. “Începând cu toamna anului 2013, am lansat deja pe plan local primele produse realizate pe noua capacitate de producție. La începutul anului 2014 ne pregătim să lansăm și gama de produse destinate vânzărilor la nivel național, și ne referim aici în primul rând la noua gamă de cozonaci Pambac. Din această gamă nu va lipsi Cozonacul Moldovenesc, un produs foarte apreciat atât la nivel național, cât și pe piețele externe”, ne-a declarat Cătălin Grigoriu, director general Pambac.

Lansarea conceptului PambacCaffe

Dezvoltarea companiei nu presupune doar lărgirea gamei de produse, ci și modernizarea rețelei de magazine Pambac.

Primul PambacCaffe s-a lansat pe 25 octombrie 2013, în centrul orașului Bacău, iar oferta de produse împletește atât produsele clasice de panificație, cât şi multe alte produse noi: “Prin noul concept de retail ne-am propus o transformare cu 180de grade a reţelei de magazine Pambac, atât din punct de vedere al ofertei de produse, cât şi din punct de vedere al ambientului locaţiilor şi serviciilor oferite clienţilor. Prin proiectul de transformare al magazinelor Pambac ne dorim să facem un pas hotărât în direcţia diferenţierii de alţi retaileri de tip convenience. Am optat pentru  specializarea reţelei noastre de magazine pe categoriile care aparţin ariei noastre de expertiză: panificaţie, patiserie şi cofetărie.  Am lucrat la noul concept cu un consultant străin şi în perioada octombrie – decembrie 2013 am reușit să deschidem sub acest nou brand patru magazine din totalul de 13 magazine Pambac operaţionale în orașul Bacău. Investiţia în remodelarea magazinelor variază între 20.000 şi 30.000 euro pe magazin”, ne-a declarat director general Pambac, care a adăugat că se dorește extinderea conceptului la nivel național. “După modernizarea întregii rețele de magazine Pambac din Bacău, ne gândim să extindem acest concept la nivel național, printr-un sistem de franciză, pentru care am început deja să primim solicitări”, spune Cătălin Grigoriu.

Planuri de viitor

Dacă 2013 a fost un an al schimbărilor, 2014 va fi unul la fel, spune conducerea Pambac. “Pastele făinoase aflate în oferta Pambac sub brandurile Pambac, Gata, K7 și Flavora au deja planificate, în funcție de evoluția segmentul de preț pe care sunt poziționare în piață, extensii de linii sau, după caz, restrângeri de portofoliu. Făina de grâu pentru consumul casnic și industrial sub brandurile Pambac și Grania, care au trecut în 2013 printr-un proces de facelift și lărgirea ofertei cu noi sortimente, vor fi susținute la nivel național în vederea creșterii vânzărilor și consolidării poziționării în piață. O secțiune specială pentru businessul Pambac o reprezintă colaborările pentru fabricarea de branduri private, atât pentru lanțurile de magazine internaționale, cât și pentru distribuitorii FMCG, care va continua pe un trend ascendent și în 2014”, ne-a povestit Cătălin Grigoriu, director general Pambac în legătură cu planurile de viitor ale companiei.

Responsabilitate socială – bursele Pambac

Pambac este una dintre companiile care, pe lângă dezvoltarea continuă a activităților interne, investește și în societate, prin susținerea proiectelor sociale. “Pambac este un susținător activ al proiectelor inițiate de Fundația de Sprijin Comunitar Bacău, de Fundația Comunitară Bacău și derulează de asemenea proiecte sociale independente. În 2013 a inițiat și susținut bursele Pambac pentru elevi, a sponsorizat Olimpiada națională de industrie alimentară și dotarea laboratoarealor de la Colegiul Național Gheorghe Vrănceanu din Bacău, a susținut un stil de viață sănătos, prin sponsorizarea de competiții din diverse discipline sportive, iar la final de an 2013, împreună cu tinerii din filiala Bacău a programului YouthBank România am întâmpinat Crăciunul, în principalele centre comerciale și de recreere din Bacău, cu brazi împodobiți cu globuri din paste făinoase”, ne-a declarat Cătălin Grigoriu, director general Pambac.

 

Citiți și despre:

  • Pambac aduce cozonaci de calitate pe masa de CrăciunPambac aduce cozonaci de calitate pe masa de Crăciun Perioada Sărbătorilor de Iarnă este una foarte importantă pentru afacerile companiei. Nu mai este mult şi vine Crăciunul. Dăcă ne gândim la Crăciun, nu putem să nu ne gândim şi la cozonaci. Bineînţeles, […]
  • Albalact – “Românii optează pentru brandurile românești”Albalact – “Românii optează pentru brandurile românești” Albalact cucerește românii cu peste 100 de sortimente de lapte și produse lactate. Fulga, Zuzu, De Albalact, Fruzu și Rarăul. Sunt cele cinci aduce pe branduri Albalact prin care compania rafturile […]
  • Sistemul inteligent BramacSistemul inteligent Bramac Bramac, acoperișurile care asigură și protecție și economie prin energia “verde”. “Bramac Sisteme de Învelitori” a fost prima filială înființată de Bramac în țara noastră, în anul 1995, în Brașov. Nouă ani […]
  • Criza economică a crescut numărul de sesizări la ANPCCriza economică a crescut numărul de sesizări la ANPC Produsele nealimentare, în topul reclamațiilor din 2013 la Autoritatea pentru Protecția Consumatorului. Una dintre cele mai importante autorități naționale, cea care are grijă ca produsele din magazine să fie […]
  • Creșteri și dezvoltare continue pentru Chermark RomCreșteri și dezvoltare continue pentru Chermark Rom Piața îngrășămintelor în România este într-o continuă schimbare, susține Chemark Rom. Chemark Rom este o companie românească ce a reușit să se impună ca partener al marilor producători din industria de […]