Pandora Prod, în primii zece exportatori în domeniul textil

01.12.2016

Angajații Pandora reprezintă valoarea cea mai de preț a companiei. Înființată în anul 1994, Pandora Prod a debutat inițial ca un mic atelier de producție de confecții, cu câțiva angajați, principalele articole produse fiind articole de îmbrăcăminte pentru femei. Treptat, compania
s-a dezvoltat și, în același timp, a crescut și capacitatea de producție și complexitatea produselor. Astfel, în prezent, Pandora Prod își desfășoară activitatea în industria textilă și furnizează Full Service Fashion Production către partenerii săi.

„Important de menționat este faptul că nivelul serviciilor pe care compania noastră le oferă a crescut și s-a diversificat. Așa cum am spus, am plecat de la un mic atelier și, ulterior, ne-am dezvoltat producția exclusiv către piețele externe, prestând servicii în LOHN. Astăzi, Pandora furnizează beneficiarilor noștri Full Service Fashion Production. Plecăm de la o schiță creată într-un atelier de design în Londra sau la Paris și ajungem să furnizăm produsul finit care îl face fericit pe consumatorul final. Pandora propune beneficiarului tiparul, și în unele situații texturile și accesoriile. Practic, oferim o soluție completă în relația pe care o avem cu beneficiarul și facem acest lucru fiind convinși că doar așa putem livra satisfacție, mulțumire, fericire”, declară Dorel Boris Simiz, directorul general al Pandora Prod.

Furnizor pentru branduri fashion de top

În timp, portofoliul companiei s-a diversificat, de asemenea, Pandora Prod fiind specializată pe produse textile complexe, produse fashion destinate atât femeilor, cât și bărbaților. Aceste produse sunt creații vestimentare ale marilor branduri, compania livrând deja colecțiile din primăvară-vară pentru anul 2017, acum concentrându-se pe producția pentru toamnă-iarnă 2017.

„Când am început această călătorie și am înființat această companie, am crezut cu tărie că viitorul se va dezvolta în aceeași direcție în care dorim și noi să ne dezvoltăm. Întotdeauna am crezut că provocarea este esența dezvoltării atât pentru clienții noștri cât și pentru noi”, menționează directorul general Pandora Prod.

Pandora a dezvoltat o afacere bazată pe parteneriate cu cele mai importante branduri de fashion din lume,  produsele companiei fiind comercializate pe tot globul.

„Suntem specializați pe produse textile complexe și ne place să credem că, deși mai avem multe de învățat, calitatea serviciilor oferite de noi este net superioară”, susține directorul general Pandora Prod.

În plus, alături de producția pentru branduri exclusive, Pandora produce și pentru industria fast-fashion. Majoritatea acestor companii au sediul în Europa iar, pe viitor,  conducerea companiei are în plan extinderea în zona Scandinaviei și Americii de Nord.

„Chiar și după mai bine de două decenii de experiență, lucrând constant în fashion production, abordăm această activitate cu același entuziasm și pasiune ca la început, dar acum știm că majoritatea clienților noștri sunt atenți la detalii precum calitate, full fashion production, respectarea termenelor contractuale, livrări prompte. Toate aceste valori sunt regăsite în setul de valori al companiei Pandora!”, adaugă directorul companiei.

Angajații – o resursă prețioasă

Evoluția companiei este una evidentă, însă filosofia de dezvoltare Pandora Prod nu este aceea de a-și mări la nesfârșit capacitățile de producție, ci de a crește și a diversifica nivelul serviciilor pe care îl oferă beneficiarilor.

„Sigur nu am fi ajuns aici dacă nu am fi avut colegi valoroși în toate departamentele noastre și mă refer aici atât la departamentele de creație, cât și la restul zonelor de producție, plecând de la sala de croit până în zona de producție și CTC, și dorim să dezvoltăm această zonă de expertiză care poate duce industria textilă din România într-o altă etapă de dezvoltare”, susține directorul general Pandora Prod.

Cu alte cuvinte, angajații Pandora reprezintă valoarea cea mai de preț a companiei, cei aproximativ 1.000 de angajați beneficiind de cele mai bune condiții de muncă, precum și de programe de perfecționare continuă.

Ambele fabrici sunt dotate cu utilaje de ultimă generație în sălile de croit, programe informatice de urmărire a fluxului tehnologic, mașini asistate de calculator care cos contururi – detalii care fac diferența.

Astfel, cele două fabrici în care Pandora își desfășoară activitatea, de la Focșani și Tecuci, cuprind întregul flux tehnologic – de la recepție țesături și accesorii, croit automatizat, producție, până la finisat și livrat – fiind dotate cu utilaje și tehnologii de ultimă generație în toate fazele de producție.

De asemenea, compania a investit pentru a asigura un mediu de lucru confortabil angajaților săi – ambele fabrici sunt dotate cu vestiare, săli de mese și cabinete medicale.

„Deși acest domeniu de activitate este unul în care sunt mari fluctuații de personal, în cadrul Pandora există persoane angajate încă de la înființarea companiei, iar acest lucru spune multe despre noi. Chiar și așa, recrutăm constant personal pentru zona de producție și avem creată, special, o linie de producție pentru personalul care nu are deloc experiență în acest domeniu și care astfel primește calificare la noi”, spune directorul general.

În plus, pe lângă cursurile de formare cu traineri proveniți de la companii producătoare de utilaje din domeniu, pe care Pandora le oferă angajaților săi, compania are în derulare și parteneriate cu școlile profesionale din Focșani și cu Facultatea de Textile din Iași.

Aceste parteneriate constau în oferirea elevilor și studenților, în fiecare an, oportunitatea de a face practică în cadrul companiei și de a beneficia de expertiză profesională, având totodată posibilitatea de angajare după finalizarea studiilor, intrând astfel în echipa Pandora Prod.

„Când vorbim despre valoarea companiei Pandora, vorbim despre valoarea angajaților noștri ca un tot, motiv pentru care am ales să investim constant în condițiile de muncă din fabrică”, declară directorul general al companiei.

Pandora a identificat mai multe valori pe care le împărtășește cu angajații săi. Iar cum țelul companiei este acela de a avea angajați care vin cu zâmbetul pe buze la muncă, societatea organizează o serie de activități de coeziune a echipei, precum vizite ale copiilor la fabrici sau excursii și petreceri împreună a tuturor angajaților.

Spre exemplu, în acest an, societatea are un proiect ambițios de CSR, care prevede realizarea unor căi de comunicare directe cu angajații și care va conduce la dezvoltarea unei relații ideale între aceștia.

„Pentru noi, spiritul de echipă este o valoare importantă, ce generează o altă valoare importantă – responsabilitatea, pe care noi, echipa Pandora o avem față de clientul nostru. De fapt, dacă veți întreba cum este percepută compania Pandora, veți descoperi următoarele valențe ale noastre: profesionalism, promptitudine și calitate, duse până la nivel de detaliu. Toate aceste valori sunt valorile date de oamenii Pandora, de nivelul înalt de profesionalism al acestora”, completează directorul general.

Provocări privite cu optimism  

Industria textilă din România se confruntă cu două probleme principale: una dintre ele este lipsa forței de muncă specializate, iar cealaltă este o falsă problemă și se referă la deficitul de imagine.

Cu toate că industria textilă este foarte bine dezvoltată în unele zone ale țării, precum județul Vrancea, în toată țara există o percepție negativă față de această industrie.

„Din punctul nostru de vedere, să lucrezi în industria textilă este și onorabil, și avantajos. Este onorabil pentru că investițiile în ridicarea gradului de confort al angajatului au crescut foarte mult în ultimii ani și credem că, pentru angajații care livrează produse pentru zona de high-fashion, este și o mândrie să știe că munca sa este apreciată de un consumator final. Este și avantajos, deoarece veniturile din industrie sunt competitive. Spun venituri, deoarece majoritatea angajatorilor din industrie oferă un salariu mai mare decât salariul minim pe economie, tichete de masă, bonusuri anuale și transport gratuit către locul de muncă”, susține directorul general Pandora Prod.

Astfel, prin strategiile de comunicare, CSR și prin politica de HR, Pandora încearcă să schimbe această imagine, dezvoltând proiecte în diverse domenii, cu accent pe educație.

Atragerea de personal, o resursă extrem de importantă în activitatea de producție, reprezintă o altă provocare pentru companie. De aceea, conducerea companiei, conștientă că este o resursă volatilă, intenționează să facă Pandora Prod din ce în ce mai competitivă în domeniul atragerii de forță de muncă.

În plus, pe lângă investițiile în dotări tehnologice de ultimă generație, în asigurarea unui mediu de lucru confortabil și instruirea personalului, Pandora are în plan mărirea spațiilor de depozitare, în concordanță cu nevoile companiei, precum și continuarea pregătirii profesionale a angajaților.

De asemenea, societatea dorește să dezvolte parteneriate publice-private care să asigure o dezvoltare a zonei de design și de laboratoare de cercetare-dezvoltare în industria textilă.

„Privim cu optimism la viitor, convinși fiind că atâta timp cât vom furniza fericire vom primi, în schimb, prețuire, dăruire și profesionalism”, spune Dorel Boris Simiz.

Ca urmare a investițiilor permanente efectuate, cifra de afaceri înregistrată de Pandora la sfârșitul anului 2015 a propulsat-o în primii 10 exportatori ai României. Conducerea companiei analizează însă precaut evoluția zonei de fashion și a economiei, în ansamblu, cu atât mai mult cu cât Pandora estimează că efectele Brexit-ului se vor resimți în cifra de afaceri din acest an.

„Suntem bucuroși că acest an a reprezentat și oportunitatea de a consolida relațiile cu unii dintre partenerii noștri, și mă refer aici atât la beneficiari, cât și la furnizorii noștri. Am făcut acest lucru prin faptul că am găzduit, la Focșani, un work-shop de specialitate organizat de un brand de fashion de renume, cu care Pandora Prod dezvoltă deja un parteneriat durabil. Prin urmare, privim cu optimism la viitor, convinși fiind că atâta timp cât vom furniza fericire angajaților și consumatorilor finali, vom primi, în schimb, prețuire,  dăruire, responsabilitate și profesionalism”, încheie Dorel Boris Simiz, directorul general Pandora Prod.

 

 

Citiți și despre: