Paola Confecții, calitate italiană produsă în România

01.09.2016

Compania produce articole vestimentare pentru branduri recunoscute la nivel internațional. Înființată în anul 2001, la inițiativa unui antreprenor italian cu peste 40 de ani experiență în domeniul tricotajelor, Paola Confecții realizează articole pentru branduri renumite.

Fondatorul companiei a reușit să transmită mentalitatea de producător de calitate pentru mari branduri europene și a construit o echipă de profesioniști în zona Titu. Astfel, în cei aproximativ 15 ani de activitate, societatea a crescut, an de an, reușind să înglobeze în portofoliul de clienți nume importante din domeniul fashion și luxury fashion.

„În industria textilă, în general, producătorii pentru marile branduri au reușit să supraviețuiască doar păstrând calitatea și respectarea termenelor de livrare a comenzilor. Această industrie este într-o permanentă schimbare și se adaptează la noile tendințe și exigențe ale designerilor cu fiecare stagiune. Doar firmele solide, cu capacitate financiară, care pot investi în orice moment în echipamente și care țin cont de cerințele clienților, vor putea reuși în această industrie”, declară Dragoș Tudoroiu, manager general al Paola Confecții.

Portofoliile companiei

Produsele realizate de Paola Confecții sunt, în general, articole tricotate din lână pură, bumbac, cașmir, destinate atât bărbaților, cât și femeilor, portofoliul de articole cuprinzând și un mixt între naylon și fir tricotat. De asemenea, societatea realizează și prototipi pentru marile branduri, articole care prind viață cu ajutorul colaborării dintre tehnicienii din fabrică și designerii clienților.

Paola Confecții oferă întotdeauna calitate și promptitudine privind termenele de livrare

Datorită standardelor înalte de calitate pe care Paola Confecții le-a impus în cadrul fabricii, precum și a investițiilor în echipamente de ultimă generație, în portofoliul de clienți al companiei se regăsesc branduri renumite la nivel internațional, precum Prada, Valentino, Missoni, Moncler, Ermenegidlo Zegna, Escada, Pal Zileri, Marina Rinaldi, Benetton.

De asemenea, performanțele companiei sunt recunoscute și de instituțiile de specialitate din țară, Paola Confecții ocupând locul 2 în Topul firmelor organizat de Camerele de Comerț și Industrie din România pentru anul 2013, ediția a XXI-a, la categoria „Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte, cu excepția articolelor de blană”, în județul Dâmbovița.

Dotările fabricii Paola Confecții

Fabrica este structurată pe mai multe departamente: tricotaje, confecții, croitorie, spălătorie și departamentul de călcat și ambalat, plus livrări.

În total, societatea are, în prezent, aproximativ 430 de angajați, tehnicienii fiind pregătiți la cursuri de perfecționare în Italia. Marea majoritate a muncitorilor au cursuri de calificare profesională, realizate în fabrică, cu susținerea Inspectoratului Teritorial de Muncă.

Una din problemele identificate este dificultatea de a găsi personal calificat, ingineri în industria textilă sau programatori pentru mașinile specifice acestei industrii.

„Solicitările sunt în creștere, singura problemă pe care o întrevăd este lipsa forței de muncă calificate. Persoane care să fi absolvit cursurile unei facultăți de profil sau programatori pentru echipamentele automate de tricotat. Puțini sunt cei care vor a se dedica acestui domeniu și care vor să învețe și să facă performanță. Noi încercăm, cu ajutorul administrației locale, să realizăm clase de tricotaje și confecții la Liceul Industrial de aici. An de an angajăm tineri și ne propunem să îi motivăm să rămână într-un domeniu în care se muncește mult, dar care le poate aduce multe satisfacții profesionale”, menționează managerul general al Paola Confecții.

Paola Confecții investește permanent în echipamente moderne, fiind la curent cu ultimele tehnologii din domeniul confecțiilor textile

Compania se mândrește și cu dotările tehnice ale fabricii, deoarece aceasta dispune de aproximativ 150 de mașini de tricotat SHIMA SEIKi de ultimă generație, mașini de cusut JUKI, mașină de tăiat automată GERBER, mașină de umplut puf, electronică, mașină de spălat cu hidrocarburi – ultima tehnologie în domeniu și care protejează mediul înconjurător.

De asemenea, an de an Paola Confecții participă la târgurile în domeniu, la Expozițiile de Modă la Premiere Vision de la Paris, prezență care asigură companiei o informare corectă despre ultimele cerințe în acest sector.

Planuri de viitor

Cele mai recente investiții ale companiei sunt reprezentate de achiziționarea de echipamente moderne de ultimă generație, respectiv cinci mașini Shima Seiki de finețe 18, plus o mașină de finețe 21 – echipamente care permit realizarea de articole din fir foarte subțire, foarte solicitate în prezent pe piața de luxury fashion – achiziția mașinii automate de tăiat cu laser marca Gerber și mașina de spălat cu hidrocarburi, a cărei tehnologie protejează mediul înconjurător.

Referitor la  proiectele în derulare, Paola Confecții are în prezent în desfășurare un proiect cu cel mai nou client – Ermenegildo Zegna – pentru care realizează tipare și prototipi pentru articole care au un proces tehnologic complex.  Cei de la Zegna au decis să mute procesul de producție din Turcia în România, principalul argument fiind calitatea superioară a articolelor realizate la Titu.

Ca planuri de viitor, compania intenționează să continue proiectul de investiții în modernizare, precum și investiții în programe pentru instruirea angajaților.

„Pentru viitor, avem în plan inclusiv accesarea de fonduri europene cu care intenționăm să construim o nouă fabrică, tot în zona Titu, însă pentru acest lucru avem nevoie și de suportul autorităților locale”, completează Dragoș Tudoroiu, manager general al Paola Confecții.

Acest obiectiv va fi și mai ușor de atins dacă estimările conducerii companiei pentru următorii ani se vor împlini. Cifra de afaceri de la sfârșitul anului 2015 a fost de 12 milioane de euro. Managementul preconizează o creștere a cifrei de afaceri de 10% pentru următorii trei ani, printr-o monitorizare foarte atentă a costurilor și îmbunătățirea marjei de profit. De asemenea, primordială este creșterea atât a productivității, cât și a eficienței.

 

 

Citiți și despre: