Parteneriat pentru internaţionalizarea IMM-urilor, semnat de DIMMMAT şi DHL

27.10.2014

DIMMMAT şi DHL au anunţat lansarea parteneriatului pentru internaţionalizarea IMM-urilor, prin intermediul căruia firmele din România vor fi susţinute în identificarea oportunităţilor generate de procesul de internaţionalizare. Această colaborare a fost semnată în condiţiile în care, potrivit noului studiu EIU-DHL, IMM-urile se aşteaptă ca până în 2019 aproape 50% din veniturile lor să fie obţinute de pe pieţele externe.

De asemenea, în cadrul parteneriatului firmele vor beneficia de informaţii şi consultanţă privind adaptarea afacerilor locale la cerinţele pieţei globale.

„Într-o lume globalizată, internaţionalizarea poate să reprezinte un mare pas înainte pentru majoritatea societăţilor mici şi mijlocii. Internaţionalizarea nu înseamnă doar export, înseamnă cooperare transfrontalieră, înseamnă identificarea de noi mijloace competitive sau de noi tehnologii. Este nevoie ca IMM-urile să conştientizeze necesitatea internaţionalizării şi în acelaşi timp să beneficieze de acces la programele de sprijin, precum şi la informaţiile relevante”, a declarat Florin Jianu, Ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism.

Cea mai mare parte a întreprinderilor mici și mijlocii văd oportunități de creștere pe plan internațional. În plus, acestea se aşteaptă ca, în următorii cinci ani, până la 50% din veniturile lor să fie obţinute de pe pieţele externe, arată un studiu realizat recent de The Economist Intelligence Unit (EIU) pentru DHL Express .

Însă, există în continuare obstacole pentru companiile mai mici, care vor să se dezvolte la nivel internașional. Printre aceste piedici se numără instabilitatea politică, factorii culturali și infrastructura inadecvată, birocraţia excesivă şi lipsa de transparenţă a sistemului în care activează, precum şi costurile administrative.

„Urmărind tendinţele globale în procesul de internaţionalizare a IMM-urilor, am constatat că cea mai mare parte a întreprinderilor mici și mijlocii văd oportunități de creștere pe plan internațional, dar că există încă bariere semnificative în faţa extinderii activităţilor economice dincolo de graniţe. Ca furnizor global de servicii de logistică, putem contribui decisiv la depăşirea barierelor culturale şi a provocărilor legate de infrastructură. Prin programul realizat in parteneriat cu DIMMMAT ne dorim să impulsionăm creşterea sectorului IMM-urilor din România, a competitivităţii acestora şi să sprijinim viabilitatea afacerilor lor pe termen lung”,  a declarat Daniel Kearvell, Director General, DHL Express România.

Citiți și despre: