Pastele Pangram, la 20 de ani de existență

30.08.2013

Pangram, cifră de afaceri de aproximativ 12 milioane de euro

Companiile care distribuie și produc alimente de bază au activitatea îngreunată nu doar de situația economică, ci și de concurența acerbă din acest sector. Singura soluție viabilă este dezvoltarea continuă, iar Pangram, producător cu tradiție de aproximativ 20 de ani pe piața pastelor făinoase, știe asta, tocmai de aceea reinventarea este pe primul loc atunci când vorbim despre strategia de viitor a afacerii.

“Istoria” companiei Pangram a început în anul 1994. Atunci a fost creat primul departament de producție, spun oficialii companiei, care producea o capacitate de 60 de kilograme de paste pe oră. “În același an, a fost creat și lansat brandul Monte Banato, brand care a avut menirea de a identifica instantaneu produsele noastre cu regiunea Banat, de altfel una dintre cele mai cunoscute regiuni din țară. Dezvoltarea companiei a continuat în anii ce au urmat prin achiziționarea liniilor industriale de producție Buhler, acest pas permițându-ne să marketăm clienți cu standarde ridicate din punct de vedere calitativ și ca diversitate a gamei. În prezent, întreaga structură de producție a companiei are o capacitate de 10.000 tone pe an”, ne-a declarat Popa Ioan, director general Pangram.

Unul dintre cele mai importante momente din dezvoltarea Pangram a avut loc în 2001, când compania a lansat un program de distribuție la nivel național, program care include unele dintre cele mai mari branduri internaționale, precum Colussi, Misura sau Agnesi. Acest program reprezintă în prezent aproximativ 50% din cifra de afaceri a companiei Pangram.

Șase ani mai târziu, în luna mai 2007, 60% din acţiunile companiei au fost cumpărate de către o societate aparţinând grupului Colussi, unul din principalii jucători din sectorul alimentar în Italia, care activează în diferite sectoare, precum: biscuiţii (brandurile Colussi şi Misura), pastele (brandul Agnesi), produsele wellness (brandul Misura). Implicarea grupului Colussi a contribuit așadar la îmbogățirea portofoliului.

De la producția de paste, compania și-a dezvoltat astfel domeniul odată cu trecerea timpului. Așa se face că acum clienții găsesc la rafturi de la ulei de măsline, la sosuri ori snacks-uri ori semințe.

“În prezent, avem propria rețea de distribuție la nivel național, 10 depozite în țară și un depozit central. O rețea proprie de distribuție nu poate fi susținută doar cu paste făinoase, acestea fiind produse cu volum mare și cost mic. Din momentul dezvoltării rețelei de distribuție am început și comercializarea diverselor branduri naționale și internaționale, bineînțeles din gama produselor alimentare”, ne-a declarat Popa Ioan, director general Pangram, care a adăugat faptul că pentru moment produsele companiei targetează piața românească, nefiind potrivite pentru volume mari de export.

Consum de cca. 2,5 kg / an / cap de locuitor

Oficialii companiei spun despre întreaga piață a pastelor făinoase din România că se află pe un trend ascendent. “Piața pastelor făinose în România este în continuă creștere în fiecare an, acest fapt se datorează și faptului că mulți locuitori ai țării lucrează în Occident și se întorc acasă cu alte obiceiuri culinare diverse. Consumul mediu de paste făinoase în țara noastră este de circa 2,5 kg / an / cap de locuitor”, ne-a declarat Popa Ioan, director general Pangram.

Dezvoltare continuă

La finalul anului trecut, cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 11.834.309 euro, spun reprezentanții Pangram. “În permanență, societatea noastră a pus accent pe calitatea produselor ce le realizăm. Avem în dotare linii de producție Buhler (paste scurte și paste lungi), folosim metoda clasică de uscare lentă a pastelor făinoase, pentru a menține calitățile nutritive ale făinii”, ne-a explicat Popa Ioan.

Cu un portofoliu de aproximativ 300 produse, oficialii companiei spun că cele mai solicitate produse de către clienți sunt cele sub brand-ul Monte Banato. “Reprezintă vârful de lance al portofoliului nostru. În cei aproape 20 de ani de prezență pe piața din România, acestea și-au consolidat poziția a treia ca și cotă de piață, iar unele tipuri de produse sunt chiar lider de piață”, ne-a explicat director general Pangram.

Cea mai nouă gamă de produse lansată este Übernuts, “un brand capabil să atragă consumatori care prețuiesc superlativul calității, dar şi o atitudine cool, inteligentă şi plină de umor. Noul nostru brand a fost lansat în octombrie 2012 și îl găsim atât în magazinele tradiționale din întreaga țară, cât și în: Carrefour România, Kaufland România, Real Hypermarket, Auchan România, Hypermarket Cora România, Metro Cash&Carry, Billa România, Mega Image”, explică Popa Ioan, director general Pangram.

Produsele sunt unele sub marca New Factor Rimini, una din cele mai importante companii din Italia (cu o cifră de afaceri de peste 25 mil euro), dotată cu echipamente și utilaje de ultimă oră. Calitatea produselor este garantată prin materia primă atent selecționată și monitorizată constant pe tot parcursul procesului de producție, dar și prin certificări importante, precum: ISO – UNI EN ISO 9001:2008, BRC- British Retail Consortium sau IFS – International Food Standard.

Fabrică de pâine congelată

“În momentul de față, suntem în curs de a concretiza un proiect ce include o moară și o fabrică de pâine congelată. Proiectul a fost inițiat pentru a lega fabrica de paste tradiționale și snack de noua fabrică de pâine și moară, ca un furnizor de materii prime pentru primele două”, ne-a declarat Popa Ioan, director general Pangram.

Citiți și despre:

  • Vânzări în creștere pentru HuttonVânzări în creștere pentru Hutton Hutton: de la o afacere de familie, la cifră de afaceri de peste 9 milioane de lei Povestea Hutton a început acum mai bine de 20 de ani. La acea vreme, la Botiz, o localitate mică aproape de Satu Mare, […]
  • Țigaretele produse de JTI România ajung în circa 50 de țăriȚigaretele produse de JTI România ajung în circa 50 de țări JTI România, cea mai importantă investiție japoneză în țara noastră Japan Tobacco International  se numără printre primii investitori din România după perioada comunistă. Activează pe piață din 1993, iar […]
  • Mâncăm pentru a trăi, dar știm ce mâncăm?Mâncăm pentru a trăi, dar știm ce mâncăm? Despre organismele modificate genetic și efectele acestora asupra organismului. Carne de pui, de vită sau de porc ori legume și fructe? Medicii nutriționiști ne sfătuiesc cu încredere că o masă sănătoasă ar […]
  • ROTEC: 42 de ani de activitateROTEC: 42 de ani de activitate Proiectele din afara țării însumează 90% din activitatea ROTEC Rotec este una dintre firmele care își desfășoară activitatea în Buzău, dar care, odată cu trecerea timpului, a reușit să fie cunoscută atât pe […]
  • Pufuleții Gusto, modelul afacerii de succes în RomâniaPufuleții Gusto, modelul afacerii de succes în România Din Băicoi în Statele Unite ale Americii – povestea de succes a pufuleților Gusto Pufuleții Gusto sunt un brand 100% românesc care a reușit să comunice, prin produse simple și de calitate, un mesaj optimist […]