Perfect Tour – vacanțele se anunță perfecte

30.10.2013

Perfect Tour, prima companie românească de Business Travel Management care furnizează serviciile la nivel regional. Perfect Tour a luat naștere în anul 2004 și de atunci a evoluat de la an la an, devenind în scurt timp unul dintre cei mai importanți touroperatori pe plan local. Oficialii companiei spun că pașii nu au fost ușor de făcut și nici lipsiți de greutăți. “Rezultatele obținute reflectă pe deplin eforturile noastre de a oferi cele mai bune și complexe servicii de turism de pe piață. Un brand trebuie condus și cultivat astfel încât clienții să-l perceapă ca fiind relevant și de actualitate, dar, în același timp, să rămână fidel valorilor sale principale”, după cum spune chiar Sorin Văduvoiu, Director Executiv Perfect Tour.

Cu filiale în cele mai importane orașe din țară (București, Brașov, Buzău, Craiova, Cluj-Napoca, Constanța, Galați, Ploiești, Pitești și Tulcea), Perfect Tour a început o politică de extindere atât în regiune, cât și peste ocean. Din 2010, compania a deschis o filială în Republica Moldova (Chișinău), iar un an mai târziu s-a extins pe piața din Ucraina (la Kiev) și a pus piciorul și în Statele Unite ale Americii, la Los Angeles. Anul trecut a adus o altă extindere, de data aceasta ceva mai aproape, la Ruse, în Bulgaria. Nici anul acesta nu a venit fără noutăți, compania a achiziținat doi dintre cei mai importanți jucători de pe piața de business travel din Cehia și Slovacia. “Eforturile susținute de extindere în regiune au adus Perfect Tour, la sfârșitul anului 2012, de exemplu, prestigiosul premiu <Best Disney Partner> (Cel mai bun partener Disneyland Paris) din partea Air France. Distincția a fost câștigată pe baza unor cifre care vorbesc de la sine. Perfect Tour și partenerii săi au reușit să ajungă la o cotă de piață de 40% în ceea ce privește vacanțele cu familia la Disneyland Paris, rezervate în Europa Centrală și de Est (CEE – Ungaria, Polonia, Cehia și România)”, ne-a declarat Sorin Văduvoiu. Aceasta nu este însă singura recunoaștere internațională primită de companie, pentru că, în timp, Perfect Tour a adunat atât acreditări naționale, cât și de peste granițe, precum IATA, ANAT, ASTA, UFTAA sau CECTA, ba chiar compania este agent autorizat ai celor mai importanți tour operatori europeni, precum Dertour, Meier’s, Tui, Thomas Cook, Neckermann sau Kuoni. “Perfect Tour ocupă locul întâi în Clasamentul celor mai importante companii de turism din România, conform scoring-ului total (MCR), de 2,187.5 puncte, obținut în cadrul unui raport realizat de Ernst & Young România și doingbusiness.ro. De asemenea, Perfect Tour și-a adjudecat și cea de-a 3-a treaptă a podiumului în Clasamentul celor mai importante companii de turism din România după rezultatele raportate”, spune Sorin Văduvoiu.

Creșteri pe business travel management

Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat anul trecut la nu mai puțin de 30 de milioane de euro. După primele nouă luni ale anului curent, aceasta a urcat cu 80%, la 40 milioane de euro, față de aceeași perioadă din 2012, iar creșterea bugetată pentru sfârșitul anului ia în calcul depășirea pragului de 50 milioane de euro. “Creșterea cea mai mare a fost înregistrată pe partea de business travel management, unde am reușit să lărgim portofoliul de clienți corporate pe care îi servim și să devenim lideri regionali în Europa Centrală și de Est. Perfect Tour s-a extins strategic în Republica Moldovă, Ucraina, Bulgaria, Cehia și Slovacia, devenind astfel prima companie de BTM (Business Travel Management) care furnizează serviciile sale consolidate la nivel regional. De asemenea, cifrele-record din 2013 reflectă și sucessul strategiei B2B, în acest moment Perfect Tour având peste 500 de parteneri – agenții de turism care revând produsele noastre sau produsele pentru care suntem distribuitori autorizați. Primele indicii pe care le avem pentru 2014 anunță un an cel puțin la fel de bun ca 2013”, ne-a declarat Marian Ionescu, Director Comercial Perfect Tour.

Călătorii în interes de afaceri

Dacă destinațiile de vacanță diferă în funcție de sezon și vârsta celor care le achiziționează, în ceea ce privește turismul de afaceri cele mai des solicitate sunt biletele de avion, rezervări la hoteluri și uneori chiar închirieri de autovehicule. “Pe lângă aceste servicii, Perfect Tour are însă una dintre cele mai puternice divizii MICE (Meeting, Incentives, Congresses & Events) din industria de travel românească, prin care reușește organizarea impecabilă a peste 700 de evenimente corporate anual, începând de la sesiuni obișnuite de training / teambuilding, de 20-30 de persoane, în diverse locații din țară,  până la organizarea congreselor medicale internaționale, a forumurilor economice regionale și a reuniunilor instituționale la cel mai înalt nivel. Avem o creștere substanțială pe acest segment în ultimii doi ani, motiv pentru care consolidăm aceste servicii în toate țările în care Perfect Tour activează direct. Totodată, Perfect Tour dispune de un departament distinct, cu proceduri și condiții speciale, pentru serviciile de corporate travel dedicate VIP-urilor & Membrilor Consiliilor de Administrație. Aici serviciile furnizate sunt mai complexe față de cele obișnuite de business travel și sunt întotdeauna oferite de agenți seniori de turism & ticketing”, ne-a explicat Marian Ionescu, Director Comercial Perfect Tour.

Cât despre destinațiile unde se îndreaptă oamenii de afaceri din țară, cele mai frecvente călătorii sunt spre Frankfurt, Londra sau Amsterdam, dar și Paris, Viena, Madrid ori Praga, fiind urmate de localitățile unde îți au sediile instituții cu renume și prestigiu, precum Bruxelles, Haga sau Strasbourg. “În general, în deplasări, oamenii de afaceri doresc să se concentreze și să-și dedice timpul scopului de business și nu detaliilor de călătorie. Consultanții noștri corporate preiau solicitările acestora și îi asistă permanent, asigurându-le, de exemplu, transferuri private de la aeroport, rezervări la cele mai bune restaurante și orice alte servicii de travel au nevoie”, mai spune Marian Ionescu, Director Comercial Perfect Tour.

Ieșirile dese din țară și cheltuielile ridicate cu acestea au condus la necesitatea unui plan de savings la care recurg cele mai multe companii care doresc eficientizarea bugetelor de călătorii în interes de afaceri. “Implementarea unui plan de savings a devenit o prioritate, putând genera, de exemplu, economii de zeci de mii de euro anual pentru firmele cu sute de angajați și nevoi continue de deplasări în interes de serviciu. Planurile de savings, cu un impact real pozitiv, nu sunt însă generale. Ca și în medicină, aceeași <rețetă> nu poate fi folosită de mai mulți <pacienți>, pentru că serviciile turistice și de travel sunt extrem de volatile, iar fiecare firmă are propriile nevoi. Prin urmare, eficiența lor depinde de profesionalismul, experiența și capacitatea de adaptare ale touroperatorului, precum și de rețeaua și parteneriatele globale și regionale ale acestuia”, ne-a explicat Marian Ionescu, Director Comercial Perfect Tour.

Unde își petrec românii vacanța?

În funcție de segmentarea pieței, românii au ales anul acesta Paris, Turcia, Mexic, dar și locații mai exotice, precum Malaesia sau Bali. “Trebuie să ținem cont de segmentarea pieței, precum și de tipurile de vacanțe. Pentru familiile cu copii, de exemplu, cap de listă sunt Disneyland Paris, singurul loc din Europa unde visele devin realitate, resorturile din Turcia care dispun de aqua-park-uri și zone dedicate celor mici și croazierele pe Marea Mediterană cu nave de lux, dotate cu fel de fel de facilități atât pentru copii, cât și pentru adulți. Pe segmentul <Premium>, părinții aleg să le ofere copiilor un Crăciun magic și să-și retrăiască copilăria în Laponia, în Țara lui Moș Crăciun. Cuplurile sau tinerii căsătoriți se orientează din ce în ce mai mult către destinații exotice, precum Mexic – Riviera Maya, Dominicană – Playa Bavaro sau Cuba – Varadero, profitând de pachetele extrem de competitive, cu zbor inclus, și, bineînțeles, de ofertele Early Booking, cu reduceri de până la 30%”, ne-a explicat Sorin Văduvoiu, Director Executiv Perfect Tour, care a adăugat că acum, în timpul sezonului rece, destinații însorite precum Thailanda, Malaesia, Bali sau Dubai sunt destinațiile preferate.

Creștere de 43% pentru croaziere premium

Un alt segment de călătorii este cel de lux, despre care oficialii companiei spun că este în continuă creștere, iar clienții devin din ce în ce mai pretențioși atât în ceea ce privește cazarea, cât și în legătură cu serviciile oferite.

Perfect Tour are un departament special de “Luxury Travel”, care se bucură de consultanți  speciali ce monitorizează și sunt în permanență la dispoziția clienților pentru cerințe de la cele mai simple, la cele mai abstracte precum rezervări de ultimul minut la unele dintre cele mai bune și exclusiviste restaurante din întreaga lume. “O evoluție spectaculoasă a avut, de exemplu, segmentul croazierelor premium, care a crescut cu peste 43%. Turiștii care au vrut mai mult decât o croazieră au optat pentru destinații precum fiordurile norvegiene, turul insulelor Hawaii și, de asemenea, pentru Mediterană. Cea mai spectaculoasă croazieră în care au plecat clienții Perfect Tour în 2013 a fost însă <În jurul lumii pe apă, în 101 nopți>. Patru români au petrecut primele trei luni din 2013 pe apă. Vacanța, care poate fi considerată o extravaganță, reprezintă punctul culminat al unei tendințe care se face simțită tot mai pregnant și pe piața românească: turiștii autohtoni devin din ce în ce mai maturi în alegerea destinațiilor, iar voiajele pe mările și oceanele lumii, pentru care îți faci bagajele o singură dată și poți vedea mai multe orașe și țări, se situează tot mai sus în topul preferințelor”, ne-a explicat Sorin Văduvoiu, Director Executiv Perfect Tour.

Cei care doresc vacanțe exotice au optat și pentru Peru, Mauritius, Maldive, Seychelles și safariurile din Kenya.

City Break-urile, în top

Dacă unii preferă vacanțele lungi în colțuri de lume uitate, alții se îndreaptă către vacanțele “de weekend” sau City Break-uri. “Turismul de weekend, fie că vorbim despre shopping, escapade romantice sau vizitarea unor metropole europene, este la modă. Cererile de City Break-uri se află pe o pantă ascendentă, iar ca particularitate din ce în ce mai mulți clienți solicită weekend-uri prelungite, alăturând zilelor de sâmbătă / duminică fie vinerea, fie lunea, fie ambele variante. Dacă adunăm toate aceste tipuri de vacanțe scurte, inclusiv weekend-urile magice la Disneyland Paris, se poate spune ca City Break-urile depășesc solicitările pentru sejururi lungi”, spun oficialii Perfect Tour.

Sărbători de Iarnă

Valea Prahovei este “liderul” incontestabil destinațiilor interne pe perioada sezonului rece, iar pe loc secund se află Poiana Brașov și apoi zona Bran-Moeciu. Tarifele pentru o astfel de vacanță se ridică la 400 – 500 de euro de persoană. Cei care vor să plece peste granițe aleg Mexic, Dubai, Republica Dominicană sau Tunisia, spun cei de la Perfect Tour. Dacă șapte zile în Dubai de Revelion pornesc de la 765 euro/persoană, opt nopți în Tunisia ajung la 1.040 euro/persoană, iar Revelionul în Mexic sau Thailanda costă circa 2.000 euro/persoană.

Cardul Perfect Gift

Cardul Perfect Gift al companiei este, pentru împătimiții vacanțelor, cadoul perfect de Crăciun. Cererile cresc pentru acesta, iar modalitatea în care funcționează este simplă: cel care îl comandă îl încarcă cu suma pe care o dorește, iar persoana care îl primește își configurează împreună cu specialiștii Perfect Tour vacanța visată și achită cu Perfect Gift orice serviciu sau produs al companiei.

 

Citiți și despre:

  • Care sunt drepturile consumatorilor români?Care sunt drepturile consumatorilor români? Atenție la pachetele turistice și cumpărăturile online – sfaturi utile. Marile greșeli ale românilor, cu privire la bunurile sau serviciile pe care le achiziționează, le fac din cauza faptului că oamenii nu […]
  • Interviu Aliz Kosza –  “Cred în TALENT și în identitatea profesională” Interviu Aliz Kosza – “Cred în TALENT și în identitatea profesională” În România lipsește viziunea integrată, iar afacerile se construiesc pe diletantism spune Aliz Kosza, strategist și business mentor. 20 de ani de management, peste 34 de ani de carieră, experienţă vastă în […]
  • Ce cumpără românii pe Internet?Ce cumpără românii pe Internet? Supermarket-urile și mall-urile se mută online. Un lucru este cert: trăim în secolul vitezei și odată cu asta vine și lipsa de timp. De acest lucru și-au dat seama și antreprenorii sau companiile care au […]
  • Cum pot angajații să înceapă anul eficienți?Cum pot angajații să înceapă anul eficienți? Ianuarie este luna în care rezultate companiilor se lasă, de multe ori, așteptate. Perioada Sărbătorilor de Iarnă este dedicată familiilor și prietenilor, iar vacanța care vine odată cu Anul Nou și Crăciunul […]
  • ARILOG – evoluția sectorului logistic din RomâniaARILOG – evoluția sectorului logistic din România Care sunt soluțiile la problemele pe care le confruntă sectorul de logistică? Logistica gestionează fluxul de mărfuri între punctul de origine și cel de destinație. Tocmai acest domeniu larg de activitate […]