Peste 10.000 de elevi au participat la Social Enterprise 360

02.07.2016

Programul european pentru educație în domeniul antreprenoriatului social Social Enterprise 360 (SE360) a implicat, în perioada 2015-2016, peste 10.000 de liceeni din 373 de școli, ce au propus 668 de idei de afaceri sociale cu ajutorul celor 507 de profesori și celor peste 200 de consultanți voluntari.

Programul a fost dezvoltat de Junior Achievement România împreună cu organizații partenere din alte 7 țări și este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Erasmus+

Evenimentul de închidere a programului, Summit-ul European Social Enterprise 360, organizat în Capitală pe 30 iunie, a reunit circa 47 de elevi, profesori, voluntari, antreprenori sociali, reprezentanți ai instituțiilor din educație din România și țările partenere și ai unor instituții publice naționale și europene, inclusiv ai Comisiei Europene.

În cadrul conferinţei s-au prezentat rezultatele evaluarii și impactul generat prin programul SE360, modele de bune practică, cele mai bune proiecte propuse de elevi în cadrul competițiilor derulate la nivel european și experiența trăită pe parcursul implicării în program de către profesori, elevi și voluntari și s-au discutat posibilitățile de replicare existente în viitor.

În plus, invitații au luat parte și la un workshop interactiv ținut de Grameen Creative Lab în care au lucrat în echipe pentru a gândi și dezbate soluții pentru creșterea impactului generat prin educația pentru antreprenoriat social, respectiv a interesului și motivației elevilor și profesorilor pentru antreprenoriat social și a sprijinului care ar putea fi obținut în implementare din partea instituțiilor publice și a companiilor pentru acest tip de programe educaționale la nivel global.

„Consider că programul Social Enterprise 360 are un potențial remarcabil pentru dezvoltare și replicare. Am văzut că partenerii implicați în program și-au luat angajamentul să continue implementarea și în viitor, fapt care este o dovadă a potențialului de replicare a programului. Tinerii participanți sunt un exemplu perfect de a promova antreprenoriatul, nu doar cel social, dar antreprenoriatul în general, pentru că antreprenoriatul înseamnă în esență implicarea pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă oamenii și comunitatea”, a spus Simone Baldassari, Policy Officer, DG Internal Market, Industry, Entrepreneurship & SMEs, European Commission.

 

 

Citiți și despre: