Peste 100 de specialiști în domeniu au participat la conferinta The Best of FMCG

10.03.2016

Pe data de 4 martie, BusinessMark şi Cannes Lions Office în România au organizat, conferința „The Best of FMCG”, eveniment care a reunit peste 100 de specialişti în domeniu pentru a discuta despre creativitatea în FMCG, ca bază strategică în crearea relaţiei cu consumatorul şi dezvoltarea de business.

În cadrul evenimentului au fost expuse şi proiecţii cu studii de caz din categoria Best Practice, premiate în contexte internaţionale.

Invitații primei sesiuni de discuții au fost: Teodora Migdalovici, Cannes Lions Ambassador & international public speaker, Lana Dumitru, designer și Mihaela Păduraru, Project Manager, ”Produsul Anului”.

Teodora Migdalovici a vorbit despre tendințele majore din domeniul FMCG, subliniind faptul că este important ca brandurile să fie credibile în fața clienților.

”Mai sunt brandurile încă în era în care fac tot ce vor ele sau sunt în era în care acestea reprezintă clienții și ce își doresc ei? Noua paradigmă în care ne mișcăm cu toții este să mergem cu toții acolo unde este clientul, atunci când vrea el și când are timp. Trebuie să ieșim din schema clasică în care retailerii sunt acolo unde sunt de obicei. Retailul trebuie să fie acolo unde sunt clienții, acolo unde au timp și sunt dispuși să cumpere”, a declarat aceasta.

Totodată, Mihaela Păduraru a discutat despre tendințele inovative în universul produselor de curățat: eliminarea substanțelor toxice și poluante, folosirea produselor minune – cele cu rezultat imediat și apariția aparatelor care economisesc apa.

De asemenea, designerul român Lana Dumitru a purtat un dialog cu Teo Migdalovici despre inteligența brandurilor și designul magnetic.

”Am primit inițial recunoașterea internațională prin colaborarea cu PUMA și abia apoi am fost contactată de brandurile naționale. Asta poate pentru că în țară oamenii nu erau foarte încântați de motivele tradiționale, imprimeuri cu țărani, timbre românești în colaj. După ce au văzut că străinilor le place am putut colabora și cu branduri românești. Tot ce produc eu este local. Încerc foarte mult să colaborez numai cu oameni de aici pentru a susține industria”, a explicat ea.

Cea de-a doua sesiune de discuții a fost divizată în două părți. În cea intitulată ” Global brands that “speak” Romanian fluently” au vorbit: Stela Toderașcu, Commercial Marketing Manager, AVON Romania & Moldova, Cătălina Marin, Senior Brand Manager, Hochland și Mihaela Mureșan, Marketing Communication Manager, IKEA South East Europe – Croatia, Romania, Serbia & Slovenia.

”Se pare că produsul nu este neapărat important pentru femeile din România. Femeile care au răspuns în sondaj au asociat brandul AVON cu campania pentru lupta împotriva cancerului la sân. Tot studiul nostru a relevat faptul că femeile din România nu sunt încântate de solidaritate. Mai degrabă, în afară de cele apropiate, putem spune că sunt în competiție cu toate celelalte femei”, a precizat Stela Toderașcu.

În același timp, Mihaela Mureșan a vorbit despre conceptul IKEA și despre adaptarea sa la piața românească.

”IKEA ca și concept este standard. Totul era foarte bine definit. La venirea în România, aveam, de exemplu, rețeta globală de distribuire a cataloagelor prin depunerea în cutia poștală. În România însă cutiile au diverse forme sau există locuințe care nu au deloc. De aceea, am găsit o soluție locală: agățatul de clanța ușii. De asemenea, în IKEA nu au existat restaurante de la început. Fondatorii au observat că oamenii dispar din magazin și că fac asta pentru a merge în restaurantele din apropiere. Așa a apărut decizia de a le oferi un restaurant în interiorul magazinului. Conceptul de bufet suedez este intrisec culturii suedeze și IKEA reprezintă foarte bine această cultură. Pot spune că românii sunt deschiși la nou, suntem o nație cu cultură avangardistă. Am greșit gândind la început că n-o să le placă diferențele foarte mari între cultura locală și cea a IKEA. Au fost lucruri acceptate dar și lucruri pe care le-am adaptat”, a declarat ea.

Cea de-a doua parte a Sesiunii 2 s-a intitulat ”Romanian brands with charisma, relevance and seduction power”, iar vorbitorii invitați au fost: Anca Tița, Brand Manager, Alka, Lucia Costea, Managing Partner, Secom, Bibiana, Owner, Sonimpex Topoloveni și Joseph Hadad, Chef, Joseph Restaurant.

”În ultimii ani Alka a realizat un brand foarte puternic, Toortitzi. Secretul este că trebuie să ai o poveste, o execuție bună și să duci produsul acolo unde sunt clienții tăi. Produsul a fost lansat în 2013 și a avut o campanie outdoor foarte vizibilă, care a primit și aprecierea publicațiilor de profil.  Am făcut un studiu cu întrebarea – Tu cum crezi că au fost turtiți Toortitzii? Au apărut tot felul de răspunsuri și așa am ajuns la varianta cu elefantul Manole. Campaniile cu Manole au avut mare succes pe toate canalele”, a declarat Brand Managerul Alka.

Conferința a fost închisă de un dialog cu ultimul invitat, Joseph Hadad, Chef, Joseph Restaurant.

”Consumatorul român pentru mine a devenit foarte dificil, dar asta este foarte bine. În 1996, nu era așa. Consumatorul român era obișnuit să arunce cu banii și să nu-l intereseze prea mult pe ce i-a dat. În prezent mă bucur pentru că se vede o schimbare majoră. Consumatorul știe ce vrea și a început să aprecieze mâncarea sofisticată. Cred că ăsta este și un rezultat ai celor 9 ani de când România este în UE. Românii au văzut cum se mănâncă afară. Pentru că restaurantul meu este văzut ca fiind unul scump, m-am asociat cu brandul Mega Image pentru a intra în casele dumneavoastră. De aceea public în revista lor rețete simple și bune”, a afirmat acesta.

 

Citiți și despre: