Piața bunurilor de folosință îndelungată, în creştere în trimestrul al doilea

18.08.2014

În trimestrul al doilea din acest an, pentru piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut cu 17%, ajungând la o valoarea de 420 de milioane de euro, potrivit studiului GfK TEMAX. Astfel, rezultatele au fost excelente, cu excepția segmentului foto, toate categoriile raportând creşteri.

Ritmul de scădere al pieței foto s-a micșorat, ajungând la puțin peste -18%, în timp ce cea mai mare creștere în valoare (29%) a fost generată de sectorul de telecom, care a atins 128 de milioane de euro.Şi electronicele au avut o perioadă remarcabilă, crescând cu aproape 27%, urmate de electrocasnice mari, electrocasnice mici, IT și imprimante, funcționale și consumabile.

„Vânzările nesubvenționate de smartphone-uri și telefoane mobile clasice au depășit cu 29% performanța din T2 2013, atingând nivelul de 128 de milioane de euro. Aceasta s-a datorat în principiu rezultatelor înregistrate de segmentul smartphone, cererea pentru telefoanele mobile clasice fiind din nou scăzută”, se arată în studiul GfK.

În cadrul categoriei de smartphone, s-a menținut tendința de creștere pentru ecrane cu dimensiuni de 4 sau 5 inch.

Cele cu dimensiuni foarte mari (5,6 – 7 inch) au avut o cotă de piață scăzută și stabilă comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, produsele ce permit conexiuni 4G sau încorporează o cameră de 12MP sunt în creștere.

Avans semnificativ pentru televizoarele cu ecran plat

Vânzările de electronice au crescut, în perioada aprilie-iunie, cu 27%, atingând o valoare de 67 de milioane de euro, trendul crescător atingâng vârful în iunie, atunci când a înregistrat un avans semnificativ pentru principalul sub-segment al electronicelor – televizoarele cu ecran plat. Performanță acestui segment a fost influențată în mod pozitiv de Cupa Mondială FIFA.

„Chiar dacă televizoarele au fost în lumina reflectoarelor, alte produse precum consolele de jocuri – puternic influențate de lansări recente – au continuat cu o creștere de două cifre, comparativ cu T2 2013. Vești bune vin și din piața audio care a reușit să oprească descreșterea și să arate semne promițătoare în cadrul segmentului de soundbars”, au explicat realizatorii studiului.

Trend pozitiv pentru electrocasnicelor mari şi pentru cele mici

În cazul electrocasnicelor mici, trendul pozitiv a continuat în perioada analizată, avansul fiind de aproape 13%, la o valoare de 27 de milioane de euro.

Aproape toate categoriile au înregistrat rate de creștere de două cifre, dar segmentele ce au crescut semnificativ au fost reprezentate de uscătoarele de păr și storcătoarele de fructe.

„Principalele produse care au generat creșteri în cadrul aparatelor de bucătărie au fost cele cu prețuri mai ridicate, precum: mașini espresso automate, roboți de bucătărie și storcătoare de fructe și legume. De o evoluție bună în cadrul categoriei destinate confortului gospodăriei s-au bucurat și produsele de nișă precum mașini de călcat și aspiratoare roboți”, se mai precizează în studiul TEMAX.

În perioada analizată, segmentul electrocasnicelor mari a generat 83 de milioane de euro, cu 12,5% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Avansul a fost puternic influențat de produsele de răcire și de mașinile de spălat, acestea însumând peste 50% din valoarea sectorului.

„În ciuda faptului că toate categoriile electrocasnicelor mari au crescut, piața a fost influențată de anumite segmente cheie: electrocasnice încorporabile, frigidere frost-free și mașini de spălat eco, ce au continuat să înregistreze rate de creștere de două cifre”, conform sursei citate.

Desktop-urile au înregistrat o creștere de două cifre

În plus, sectorul IT a înregistrat o creștere de 7,5% în al doilea trimestru al anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, toate categoriile de produse contribuind la atingerea nivelului de 93 de milioane de euro.

Trebuie remarcat faptul că după o perioadă lungă de evoluție negativă, desktop-urile au înregistrat o creștere de două cifre. De asemenea, monitoarele și perifericele și-au menținut trendul crescător, iar segmentul de laptop-uri a rămas stabil, în timp ce computing tablets și desktop replacement au continuat să crească.

Creştere de 7% pentru piața de imprimante

Piața de imprimante, multifuncționale și consumabile a înregistrat o creștere de aproape 7%, comparativ cu trimestrul al doilea din 2013, ajungând la 14 milioane de euro.

„În segmentul de imprimante, cererea pentru cele cu laser a crescut, ca rezultat al performanței bune a multifuncționalelor, chiar dacă vânzările pentru imprimante cu cerneală au scăzut. Consumabilele au avut o performanță pozitivă, tonerele și cartușele cu cerneală oferind un impuls bun vânzărilor”, au afirmat realizatorii raportului.

7 milioane de euro – segmentul foto

Pe segemntul foto, tendința negativă s-a diminuat. Astfel, după un început foarte greu în 2014, al doilea trimestru a continuat cu un trend negativ mai mic. Scăderea a fost de peste 18%, piața ajungând la 7 milioane de euro – 2 milioane de euro mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut.

D-SRL-urile au avut o creștere ușoară de o cifră, în timp ce camerele foto compacte au suferit o scădere de două cifre, reușind astfel să tragă piața în jos.

Citiți și despre: