Piaţa de bricolaj din România își păstrează tendința ascendentă

01.05.2017

Cele mai mari companii de retail DIY au vânzări anuale cumulate de 2-3 miliarde de euro. Piaţa de retail din România înregistrează creşteri importante de la an la an, o contribuţie semnificativă la aceste rezultate pozitive având-o şi retailul de bricolaj sau de Do-It-Yourself (DIY). Anul trecut, pe plan local s-a remarcat un avans de 12 procente al sectorului de retail, România fiind, aşadar, una dintre cele mai dinamice pieţe din regiune.

În plus, estimările arată că trendul pozitiv va continua şi în următorii trei ani, în contextul în care retailul din ţara noastră a cunoscut modificări importante în ultimii ani, când s-a făcut tranziţia de la un retail tradiţional la forme mai moderne.

Creşterea pe care retailul românesc o înregistrează la ora actuală aduce după sine şi un avans al competiţiei şi, mai departe, o consolidare a reţelelor moderne de comerţ.

O piaţă de 2-3 miliarde euro

Conform datelor firmei de cercetare FRD Center, vânzările anuale din piaţa de bricolaj se ridică la o valoare de 2-3 miliarde de euro.

Sectorul DIY a fost susţinut de o performanță mai bună a economiei ţării care a dus la creşterea puterii de cumpărare a românilor

Creşterea din 2016 a fost rezultatul unui cumul de factori, piaţa construcţiilor neavând o evoluţie prea spectaculoasă, deși avansul cunoscut de acest sector a adus un avans la piaţa de bricolaj. În linii mari, sectorul DIY a fost susţinut de o performanță mai bună a economiei ţării, performanță care a dus la creşterea puterii de cumpărare a românilor. De asemenea, majorarea salariului minim pe economie şi reducerea TVA în 2016, de la 24% la 20%, au adus o creştere a puterii de cumpărare.

Analiştii spun că deşi la începutul anului curent s-a redus TVA-ul la 19%, această măsură va avea un impact destul de mic asupra pieţei de bricolaj

Aşadar, faptul că românii au dispus de mai mulţi bani s-a văzut clar asupra evoluţiei din sectorul de retail, stimulând consumul într-o proporţie importantă.

Piaţa DIY, susţinută indirect şi de Prima Casă

În plus, programul Prima Casă reușește indirect să susţină destul de mult vânzările magazinelor de bricolaj din România, în condiţiile în care românii care ajung să deţină pentru prima oară o locuinţă preferă aceste magazine, atât pentru achiziționarea de materiale de construcţii pentru renovări, cât şi produse destinate amenajării şi decorării noii locuinţe.

Motivul pentru care sunt preferate magazinele DIY este simplu, conform specialiştilor – piaţa de bricolaj este una foarte dinamică şi competitivă, fapt care conduce, bineînțeles, la prețuri mai mici.

Piaţa de bricolaj este una foarte dinamică şi competitivă, fapt care conduce la prețuri mai mici

Cei mai importanţi jucători de pe piaţa de bricolaj

Cele mai importante magazine de bricolaj sunt Dedeman şi Arabesque, companii cu acționariat românesc, dar şi Praktiker, Leroy Merlin, Hornbach şi Brico Depot – companii cu capital străin.

45 de magazine Dedeman

Dedeman şi-a deschis primul magazin de bricolaj în anul 1992. În prezent, compania deţine o reţea de 45 de magazine, iar retailerul se află în plin proces de extindere, având în plan inaugurarea a încă patru noi magazine în Bucureşti, Slobozia, Giurgiu şi Zalău.

Dedeman urmează să mai deschidă alte patru magazine, ajungând la 49 de unităţi

Arabesque este prezent în marile oraşe ale ţării

Un alt important jucător autohton de pe această piaţă este Arabesque, companie ce a fost înfiinţată în urmă cu 23 de ani şi a cunoscut un ritm foarte rapid de dezvoltare.

În România, centrele comerciale Arabesque se găsesc în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Braşov, Constanţa, Iaşi, Craiova, Ploieşti, Piteşti, Galaţi, Piatra Neamţ, Bacău, Focşani, Tg. Mureş, Oradea şi Baia Mare.

În plus, compania a inaugurat la începutul lunii martie, anul curent, primul său magazin sub un nou brand – MatHaus – valoarea investiţiei în magazinul din Iaşi ridicându-se la 10 milioane de euro.

Praktiker, 27 de magazine în România

De asemenea, Praktiker, alt retailer important din domeniul materialelor de construcții şi bricolaj din ţara noastră, deţine 27 de magazine pe piața locală, situate în cele mai importante oraşe din România.

Praktiker deţine 27 de magazine, situate în cele mai importante oraşe din România

Cel mai noi jucător: Leroy Merlin

Intrat mai recent pe piaţa din România, prin preluarea magazinelor bauMax, Leroy Merlin a ajuns rapid să se dezvolte şi să îşi crească afacerile. Aşadar, în cei 5 ani de activitate, retailerul a creat 15 puncte de vânzare situate atât în Bucureşti, cât şi în alte mari oraşe din ţară – Craiova, Ploiești, Brașov, Sibiu, Cluj, Târgu Mureș, Constanţa, Suceava, Bacău, Iași și Timișoara.

Brico Dépôt România deţine 15 magazine

Pe piaţa de bricolaj locală se mai regăseşte şi retailerul Brico Dépôt România, care este parte a grupului Kingfisher. Acesta a intrat în sectorul retailului de bricolaj prin preluare magazinelor  Bricostore. Per total, compania deţine 15 magazine, situate în marile oraşe ale ţării.

Grupul britanic Kingfisher a intrat pe piaţa din România în 2013, după ce a preluat lanţul de magazine Bricostore

Hornbach a deschis primul magazin în urmă cu 10 de ani

Printre cele mai mari companii de bricolaj din România se numără şi Hornbach, prima companie din Europa care a inaugurat în anul 1968 un magazin combinat de materiale de construcţii şi articole de grădină.

Primul magazin din România a fost deschis în urmă cu 10 de ani, iar în prezent compania deţine pe plan local şase magazine.

 

 

 

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Piaţa electro-IT a avut o evoluţie bună în primul trimestruPiaţa electro-IT a avut o evoluţie bună în primul trimestru În primul trimestru al anului, piața de bunuri de folosință îndelungată din România a crescut cu aproape 15% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, până la valoarea de 445 de milioane de euro. Din cele șase […]
  • Grupul Hornbach şi-a accelerat creşterea în anul financiar 2014-2015Grupul Hornbach şi-a accelerat creşterea în anul financiar 2014-2015 În anul financiar 2014-2015, grupul Hornbach şi-a accelerat creşterea, comparativ cu anul precedent. În perioada analizată (1 martie 2014 - 28 februarie 2015), cifra de afaceri a concernului a crescut cu 6%, […]
  • Povestea unui gigant: AlibabaPovestea unui gigant: Alibaba În 17 ani de când a fost lansată, platforma are peste 330 de milioane de clienți. Conceptul de marketplace s-a tot vehiculat recent, însă puţine persoane ştiu exact în ce constă această noțiune şi cum […]
  • DIANA – 25 de ani împreunăDIANA – 25 de ani împreună O gamă variată de produse distribuite prin 40 de magazine.  Înființată în urmă cu 25 de ani, la 30 aprilie 1991, în Râmnicul Vâlcea, DIANA a avut ca activitate, în perioada de debut, comerțul cu amănuntul. […]