Piaţa de media şi divertisment din România va ajunge la 3,1 miliarde dolari, în 2018

29.07.2014

Cele mai dinamice segmente din piața de media şi divertismentul din România, în anul 2018, vor fi publicitatea online şi plăţile pentru accesul la internet, potrivit ediţiei de anul acesta a studiului PwC Entertainment and Media Outlook.

Astfel, publicitatea online va înregistra o creştere medie anuală (CAGR) de 14,6%, ajungând la 141 milioane dolari până în 2018, în timp ce plăţile pentru accesul la internet vor avansa cu 9,9% CAGR, de la 841 milioane dolari în 2014, la 1,18 miliarde dolari în 2018.

Accesul la internet şi publicitatea online vor reprezenta în 2018 mai mult de 40% din piaţa media şi divertismentului din România, urmate la mare distanţă de abonamentele TV (612 milioane dolari).

Per total, piaţa locală de media şi divertisment va avea o rată medie de creştere anuală de 5,2%, ajungând la 3,1 miliarde dolari până în 2018. Cu toate acestea, creşterea generală a pieţei ascunde unele evoluţii foarte inegale între diferitele segmente de piaţă. De exemplus, segmentul editării de reviste a scăzut de la 95 de milioane dolari în 2009, la doar 25 de milioane dolari în 2018 (-12,5% CAGR), iar cel al achiziţiilor de muzică şi publicitatea outdoor a avut un declin de 9,7% şi respectiv 1,7% CAGR.

Cea mai rapidă creștere, în Rusia și Turcia

În Europa Centrală şi de Est, Rusia şi Turcia vor rămâne pieţele cu cea mai rapidă creştere (9,5% şi respectiv 8,7% CAGR), pe când Republica Cehă, Polonia şi Ungaria vor înregistra rate mai scăzute de creştere decât piaţa românească.

„Trebuie remarcat că scenariul de creştere al pieţei media şi divertismentului din Europa Centrală şi de Est a fost ajustat în jos comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datorează scăderii prognozei privind creşterea economică a mai multor economii emergente, inclusiv Turcia şi Rusia”, a declarat Florin Deaconescu, Partener, Lider al echipei de servicii de audit pentru industria Telecom, Media şi Divertismentului, PwC România.

Cea mai piaţă mică din regiune

Chiar dacă piaţa românească de media şi divertisment va creşte într-un ritm constant în următorii cinci ani, aceasta va rămâne cea mai mică din regiune ca valoare absolută, cu 3,1 miliarde dolari, comparativ cu Rusia (42 de miliarde dolari), Turcia (17,5 miliarde dolari), Polonia (12,6 miliarde dolari), Republica Cehă (6,5 miliarde dolari) şi Ungaria (3,2 miliarde dolari).

Avans de 12,2% a cheltuielilor la nivel global

La nivel mondial, cheltuielile totale de media şi divertisment pentru segmentul digital (excluzând cheltuielile cu accesul la Internet) sunt prognozate să crească cu o rată medie anuală de 12,2% (CAGR) între 2013 şi 2018, şi vor reprezenta 65% din creşterea generală a industriei media şi divertismentului – aproape 2 din fiecare 3 dolari.

În acelaşi timp, rata de penetrare a internetului mobil va ajunge la 55% în 2018, ceea ce va duce publicitatea digitală de la 14% din totalul încasărilor din publicitate în 2009 la 33% până în 2018.

„Monetizarea relaţiei cu consumatorul digital nu va presupune doar aplicarea tehnologiei de ultimă generaţie. Va necesita aplicarea unei „mentalităţi digitale” pentru a construi comportamentele potrivite, făcând trecerea de la nevoia de avea o strategie digitală, la cea de a avea o strategie de afaceri potrivită pentru epoca digitală. Acest lucru presupune apropierea tot mai mare de client – la toate nivelurile organizaţiei. Se observă că această mentalitate digitală este acum prezentă în multe companii de media şi divertisment. Însă industria trebuie să adopte modele mai flexibile de afaceri. Pentru a face aceasta, companiile trebuie să facă dovada a trei comportamente: segmentarea potrivită a nevoilor şi comportamentelor consumatorilor şi câştigarea încrederii acestora,  capacitarea de a se adapta rapid şi cu agilitate la oportunităţile pieţei şi dezvoltarea unei culturi a inovaţiei”, a încheiat Florin Deaconescu.  

Citiți și despre:

  • Industria de media începe să se axeze pe creştereIndustria de media începe să se axeze pe creştere Incertitudinile economice au fost depăşite de industria de media şi divertisment, care, la nivel global, renunţă la reducerile de costuri şi se axează mai mult pe creştere. Astfel, îngrijorarea faţă de […]
  • Farmec: Afaceri de 34 milioane de euro, în 2014Farmec: Afaceri de 34 milioane de euro, în 2014 Producătorul român de cosmetice Farmec a încheiat 2014 cu o cifră de afaceri de 152 de milioane de lei (34 milioane de euro), în creștere cu peste 10 % față de nivelul raportat în 2013, când a înregistrat […]
  • Telekom va investi în România peste 160 de milioane de euroTelekom va investi în România peste 160 de milioane de euro În acest an, Telekom va investi în România peste 160 de milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii de comunicaţii, pentru a le oferi clienţilor servicii şi produse de calitate şi de încredere, pentru a […]
  • Piața proiectoarelor s-a apropiat anul trecut de 10 milioane euroPiața proiectoarelor s-a apropiat anul trecut de 10 milioane euro Piața proiectoarelor din România va continua trendul ascendent și în acest an. Astfel, dacă în 2014 Campionatul Mondial de Fotbal a susținut creșterea vânzărilor până la un total de aproape 10 milioane de […]
  • Samsung, ales cel mai iubit brand de tehnologieSamsung, ales cel mai iubit brand de tehnologie Pentru al doilea an consecutiv, Samsung a fost ales cel mai iubit brand de tehnologie de către consumatorii români, conform studiului „Top 30 cele mai iubite mărci tech” realizat de BIZ și de compania de […]