Piața de proiectoare a ajuns la 12 milioane de euro, în 2015. Cum va evolua anul acesta?

27.04.2016

Epson, liderul pieței de videoproiectoare din ţara noastră, a vândut anul trecut cu peste 75% mai multe proiectoare comparativ cu 2014. Rezultatele bune au venit ca urmare a introducerii de noi modele în portofoliu, dar și pe fondul conștientizării avantajelor folosirii proiectoarelor de către consumatorii finali, care au dus la creșterea vânzărilor.

„Pentru 2016 ne-am propus să ne păstrăm poziția de lider pe piața locală de proiectoare pe care am redobândit-o în ultimele două trimestre ale anului 2015. Țintim anul acesta o creștere de peste 30% a numărului de proiectoare vândute pe piața din România”, spune Simona Decuseară, Sales & Marketing Manager Epson România și Bulgaria, menționând că vânzările din această industrie vor fi impulsionate anul acesta de competițiile sportive și de investițiile din segmentul HORECA.

Cât privește întreaga piață de proiectoare din România, anul trecut au fost comercializate 21.000 de unități, în valoare de aproximativ 12 milioane de euro. Potrivit estimărilor reprezentanților Epson, numărul unităților vândute va crește anul acesta cu circa 25%.

„Proiectoarele devin produse din ce în ce mai accesibile, prețul mediu al acestora fiind în continuă scădere, în prezent ajungând la aproximativ 530 de euro la nivelul întregii piețe, potrivit celor mai recente date ale companiei Futuresource Consulting”, mai spune Simona Decuseară.

Totodată, interesul consumatorilor a început să gliseze de la „primul preț” către produse cu preț mediu și specificații mai avansate; însă consumatorii rămân sensibili la prețul produsului. Mobilitatea, este, de asemenea, un aspect de care țin seama tot mai mulți clienți în procesul de achiziție al unui proiector.

„În septembrie anul trecut am lansat pe piața din România 11 noi modele de proiectoare destinate atât folosirii la birou, cât și divertismentului de acasă. Spre deosebire de anii trecuți, când lansam game de produse specifice pentru fiecare categorie, noile proiectoare au fost gândite pentru toate tipurile de utilizări. Iar acest lucru presupune din start proiectoare de dimensiuni mai reduse cu un grad mare de mobilitate. De asemenea, vorbim de proiectoare wireless, care se pot conecta la telefoane mobile, tablete, laptopuri, astfel încât redarea conținutului se realizează foarte ușor”, explică Simona Decuseară.

În acelaşi timp, clienții devin din ce în ce mai educați în ceea ce privește avantajele folosirii proiectoarelor și înțeleg diferența între a se uita la televizor și experiența de cinema pe un ecran mare, în propria locuință, pe care o oferă un videoproiector.

În ceea ce privește tehnologia de proiecție, se conturează o nouă tendință pe piață: proiectoarele laser, care oferă clienților calitate mai bună a imaginii, o gamă mai largă de culori, un contrast mai bun și o durată mai mare de utilizare.

 

 

Citiți și despre: