Piața de publicitate digitală, creștere de 19% în primul semestru

10.12.2014

Piața de publicitate digitală din ţara noastră a crescut în termeni reali cu 19% în primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă din 2013. Valoarea pieţei, raportată de către toate cele 21 de companii participante, cumulează 58,5 milioane de lei în perioada analizată , conform datelor din cea mai recentă ediție a studiului ROADS, realizat de către IAB România şi PwC România.

“Creșterea pieței de publicitate în prima parte a anului 2014 este o veste bună care ne dă speranțe și pentru cea de-a doua jumătate a anului în curs. Suntem optimiști în privința creșterii pe tot întregul an 2014, se văd din nou efectele investițiilor consistente și tot mai numeroase în publicitate pe Google, YouTube și Facebook. Avem motive de optimism – campaniile digitale se planifică tot mai eficient și mai atent de la an la an, iar publicitatea digitală rămâne astfel industria cu cel mai mare potențial de creștere”, a explicat Ioana Anescu, Director Executiv IAB România.

Totuși, deși se află pe un trend ascendent față de aceeași perioadă a anului 2013, piața de advertising digital din România a înregistrat o scădere în termeni reali (like-for-like) dacă se ia ca termen de comparație cel de-al doilea semestru al anului 2013, cel în care s-au consemnat cele mai mari venituri din toată perioada analizată de studiul ROADS (2007-2014).

Astfel, valoarea raportată de către grupul de referinţă, din care fac parte companiile care au participat atât la ambele ediţii din 2013 cât şi la această primă ediţie din 2014, a scăzut cu 17% față de valoarea înregistrată în semestrul doi din 2013.

În prima jumătate a anului 2014, telecomul a rămas sectorul de activitate care a înregistrat cea mai mare valoare în termeni de investiție în publicitatea digitală, urmat de segmentul de băuturi și industria auto.

“Creşterea înregistrată în primul semestru din 2014 faţă de perioada similară a anului trecut confirmă tendinţa pozitivă pe care se află publicitatea online în România. Având în vedere datele de creştere economică generală din acest an, precum şi influența unor factori conjuncturali, aşa cum a fost campania prezidenţială din această toamnă, care a impulsionat investiţiile în publicitatea online pe mai multe platforme media, este posibil ca semestrul doi al acestui an să marcheze un nou record din punct de vedere al veniturilor. Chiar şi aşa, publisherii online din România mai au încă un drum îndelungat până să reuşească să monetizeze în mod adecvat traficul în creştere constantă din ultimii ani”, a declarat Bogdan Belciu (foto), Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România.

Formatele digitale cu cea mai mare frecvență de utilizare au rămas și în prima parte a anului 2014 cele “embedded”, urmate de cele “interruptive” și de conținutul sponsorizat.

Citiți și despre: