Piața de training ar putea crește, în acest an, cu 10-15%

27.04.2015

Piața locală de training ar putea crește, în acest an, cu până la 10-15% față de 2014, în condiţiile în care companiile şi-au recâştigat încrederea și sunt mai conştiente de nevoia de pregătire a personalului. Industriile care vor înregistra o creștere a nevoii de training sunt în continuare farma și IT&C, potrivit Qipa, companie de training și coaching.

Compania estimează că anul 2015 va fi unul de creștere în rândul trainingurilor de vânzări și management, mai ales în contextul generației millennials. Astfel, o mai mare atenție este oferită stilului de management, pentru că, odată cu repoziționarea piețelor și produselor, filosofia de vânzări și management trebuie regândită și adaptată noilor tendințe.

Punând un accent pe vânzări și management, clienții din ţara noastră rămân conservatori în ceea ce privește trainingurile, pe când în țările vestice se pune deja accent pe crearea și implementarea programelor de engagement și de work-life balance.

Industriile care vor înregistra o creștere evidentă a nevoii de training sunt în continuare farma și IT&C, plecând de la obiectivele de business bazate pe percepția dezvoltării ca un proces lung, care are la bază strategia companiei și nivelul real de pregătire al angajaților.

“Piața farma rămâne o prioritate pentru noi prin prisma experienței, a portofoliului extins și a faptului că am dezvoltat produse de training 100% dedicate, cum ar fi QsimPharma – simulare online de business, singura de acest tip de pe piață. O altă zonă de interes pentru noi în 2015 este IT&C, unde, de asemenea, avem o experiență complexă”, declară Ioana Pielescu, Managing Partner Qipa.

Majoritatea companiilor care apelează la traininguri sunt multinaționalele, care resimt cert nevoia de dezvoltare continuă a angajaților. Se remarcă însă și o nevoie în creștere din partea companiilor locale, care încep să conștientizeze rolul unor angajați bine pregătiți. În piață se observă, totodată, ca tendință, că foștii angajați din corporații, cu vârsta peste 40 de ani, care își creează propriile business-uri, includ în bugete trainingurile, înțelegându-le importanța.

“O mai profundă maturizare, atât a furnizorilor, cât și a clienților de training, se va vedea în următorii cinci ani, odată ce dezvoltarea va fi percepută ca un proces pe termen lung, având ca bază de plecare strategia companiei și nivelul real de pregătire al angajaților. Astfel, este important ca fiecare training să fie ancorat în realitatea companiei, din punct de vedere al business-ului și resurselor umane”, a completat Ioana Pielescu, Managing Partner Qipa.

 

 

Citiți și despre: