Vânzările de vehicule comerciale, în creştere în primul trimestru

27.05.2014

Piața de vehicule comerciale a crescut în primul trimestru din acest an cu 37%, faţă de nivelul înregistrat în primele trei luni din 2013, conform unui studiu realizat de Autovit.ro. În perioada analizată, segmentul vehiculelor de peste 3,5 tone a crescut cu 120%, iar în cazul celor de sub 3,5 tone avansul a fost de 12%.

În ceea ce priveşte înmatriculările de vehicule comerciale second-hand aduse din import, acestea au fost în mod constant peste cele de vehicule noi, în unele luni fiind și cu 300% mai mari.

„Ușoara creștere înregistrată în primul trimestru la nivel macroeconomic se reflectă într-un mod pozitiv asupra cererii pentru vehicule comerciale, prin natura lor destinate activităților economice. Astfel, ne așteptăm ca, în 2014, numărul total de vehicule comerciale vândute să depășească 14.500 de unități, adică să înregistreze cea mai mare valoare după 2010. Totuși trebuie să avem în vedere că prețurile utilitarelor noi sunt încă mari pentru o bună parte dintre firmele mici, dar și pentru micii fermieri care sunt în etapa de trecere de la vechile Dacii-Papuc la utilitare ușoare cu prețuri relativ mici. Drept dovadă, pe Autovit.ro, 31% dintre anunțurile postate sunt pentru mijloace de transport comerciale la mâna a doua cu valoare până în 5.000 euro”, a declarat Mihai Cune, Business Manager în cadrul Autovit.ro.

Dacia Dokker, cea mai vândută utilitară în 2013

Dacia Dokker, model produs în Maroc, a fost cea mai vândută utilitară în anul 2013, în ţara noastră, cu aproape 2.000 de unități. Ford Transit și Citroen Jumper au trecut de 500 de unități, iar topul este completat de Renault Master și Mercedes-Benz Sprinter.

Printre modelele cu volume importante se mai număra Peugeot Boxer, Fiat Ducato și Iveco Daily.

Ultimii ani au fost constanți

În analiza Autovit.ro se mai arată că deși nu este atât de mult în prim plan cum se întâmplă cu piața autoturismelor, piața vehiculelor comerciale este esențială pentru funcționarea tuturor domeniilor, de la industrie grea și construcții, până la curierat și transport persoane.

“Când “boom-ul” imobiliar era la ordinea zilei, în 2007-2008, piața vehiculelor comerciale a atins maximul istoric. Ulterior a urmat, la fel ca la autoturisme, o cădere semnificativă, iar ultimii ani au fost constanți, dar la un nivel de trei ori mai mic față de perioada de maxim”, au explicat autorii studiului

Astfel, în 2006, în România au fost înmatriculate 35.544 de vehicule comerciale noi, în timp ce perioada următoare, care a inclus și criza economică, nu a fost una bună pentru acest domeniu.

În 2010, piața a scăzut până la doar 9.649 de unități tranzacționate, atingând cel mai scăzut nivel din ultimii ani.

22,7 milioane de vehicule vândute la nivel mondial

Anul trecut, la nivel mondial, s-au vândut peste 22,7 milioane de vehicule comerciale, cu 6 milioane mai multe decât acum cinci ani. Acesta este un semn că că piețele mari și-au revenit din declinul adus de criza economică.

 

Citiți și despre: