Piața electro-IT, în creștere. Ce electronice caută românii?

09.11.2016

Piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut în trimestru al treilea cu 9,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Trei dintre cele șapte sectoare – electronice, electrocasnice mari și electrocasnice mici – au înregistrat rate de creștere de două cifre. Cea mai mare scădere a fost înregistrată de sectorul IT (-15%), conform unui studiu GfK.

În T3, piața de electronice a înregistrat o valoare de 92 de milioane de euro – o creștere de aproape 24%, comparativ cu T3 2015.

Televizoarele cu ecran plat au crescut cu peste 24% și au o reprezentat 85% din vânzările acestui sector. Vânzările de boxe și boxe portabile au crescut și ele.

Piața foto din România a generat vânzări de 5 milioane de euro în al treilea trimestru al lui 2016. Aceasta a reprezentat o scădere de peste 10% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Creştere importantă a vânzărilor de electrocasnice mari

Vânzările de electrocasnice mari au crescut aproape 23% în T3 2016 comparativ cu T3 2015. Deși ritmul de creștere a încetinit, sectorul încă înregistrează un avânt puternic.
Electrocasnicele incorporabile continuă să crească cu un ritm accelerat, depășind rata de creștere a sectorului.

Uscătoarele de rufe au înregistrat cea mai mare creștere din piața electrocasnicelor mari – +84% comparativ cu T3 2015.

Piața electrocasnicelor mici a înregistrat o creștere de aproape 25% în T3 2016, comparativ cu T3 2015.

Segmentul cel mai important din această piață – aspiratoarele – s-a redresat și a înregistrat o creștere de 36%. Valoarea pieței este acum comparabilă cu nivelul de dinainte de criza economică.

Produsele de îngrijire a părului, friteuzele și aparatele pentru prepararea băuturilor calde au înregistrat de asemenea creșteri ale vânzărilor de peste 30% în T3.

Piaţa IT, scădere de 15%

Piața IT din România a înregistrat vânzări de 92 de milioane de euro în T3, scăzând cu aproape 15% față de T3 2015.

Trei dintre cele mai importante segmente ale sectorului – desktop-urile, calculatoarele portabile și tabletele – au continuat să scadă comparativ cu al treilea trimestru al anului 2015.

În timp ce vânzările din piața de telecom au crescut (+8%), ritmul de creștere de pe segmentul de smartphones a încetinit, ajungând la o creștere de 9% față de T3 2015.
Segmentul de phablet-uri a înregistrat o rată de scădere de două cifre. Acest tip de produs nu este foarte atractiv pentru consumatorul din România.

Căștile cu microfon au crescut cu 30% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și au contribuit astfel la creșterea sectorului.

Vânzările de imprimante

În perioada analizată, sectorul de imprimante, multifuncționale și consumabile a scăzut cu 7%, comparativ cu T3 2015.

Vânzările de imprimante multifuncționale au înregistrat scăderi de două cifre, fiind și principalul motiv de scădere al sectorului. În ciuda acestui rezultat, segmentul de imprimante multifuncționale cu sistem de alimentare continuă cu cerneală a înregistrat o dublare a vânzărilor, comparativ cu T3 2015.

 

 

Citiți și despre: