Piaţa instrumentelor de scris – 33 milioane lei, în 2014

25.03.2015

În 2014, piaţa instrumentelor de scris a înregistrat o creştere în volum de 8% faţă de anul anterior, în magazinele de tip hypermarket şi cash & carry. În ceea ce priveşte valoarea vânzărilor în aceste două formate de magazin, piaţa a avut o creştere de 14%, atingând suma de 33 milioane lei, potrivit raportului GfK Consumer Choices.

„Lunile premergătoare începerii şcolii reprezintă cea mai favorabilă perioadă a anului pentru producătorii de instrumente de scris, atunci când cererea de consum pentru rechizite creşte aproape exponențial”, afirmă Ileana Tîlvan, Head of Digital Consumer Choices GfK România.

Ponderea pe care o are această perioadă la nivelul întregului an a crescut la 43% în valoare in 2014 în comparație cu 41% în 2013. Aceasta arată că eforturile producătorilor de instrumente de scris sunt din ce în ce mai concentrate în lunile iulie – septembrie.

Din punct de vedere al structurii pieței, nu există modificări majore în 2014. Categoria de succes a fost cea a instrumentelor de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit şi mecanice, rollere și finelinere) care ocupă mai mult de jumătate din totalul pieței, acestea fiind urmate de instrumentele pentru colorat (creioane colorate, carioci şi creioane cerate), cu o pondere de 20%.

Instrumentele de scris au marcat o creştere de 19% în valoare, evoluție generată în special de performanța rollere-lor, a creioanele grafit, dar și a schimbării structurii din punct de vedere al dimensiunii ambalajului: împachetările mari înregistrând rate de scădere. Evoluții pozitive au avut și segmentele de colorat și de corectat, însă cu rate de creștere sub 10%.

 

Citiți și despre: