Piaţa jucăriilor din România – 120 milioane euro, în 2014

06.02.2014

Anul acesta, vânzările de jucării din România vor avansa cu circa 20%, până la 120 milioane de euro. Creşterea vine în contextul în care companiile îşi promovează tot mai puternic produsele, iar promoţiile sunt tot mai numeroase.

Cele mai multe oferte vor veni în acest an din partea retailerilor online de profil. În medie, coşul mediu pentru o singură comandă are o valoare de aproximativ 100 lei, românii cumpărând jucării de trei până la cinci ori pe an.

Mihai Pătraşcu, CEO TOYZ.ro, a explicat că în ţara noastră această medie este cu mult sub cea înregistrată la nivel european, românii alegând jucăriile ieftine.

“Vânzările de jucării au în România un potenţial de creştere foarte mare. La noi, vânzările sunt foarte slabe în comparaţie cu ţările din vestul Europei. Spre exemplu, la nivelul întregii Europe, piaţa jucăriilor este, potrivit producătorilor, de aproximativ 16 miliarde de euro. Această stare de fapt este dată, în principal, şi de faptul că românii cumpără jucării ieftine şi, de regulă, de slabă calitate.”, a declarat Mihai Pătraşcu.

În plus, anul acesta piaţa locală de jucării va fi segmentată tot mai mult între produsele tradiţionale şi cele de ultimă generaţie.

Printre jucăriile cele mai căutate se numără cele care se pot conecta la gadget-uri. Reprezentantul TOYZ.ro a explicat că este vorba, de exemplu, de elicopterele care pot fi controlate cu tableta sau cu telefonul mobil, sau produsele care au corespondent într-un joc online.

 “Cât priveşte sezonalitatea acestui business, iarna se vând mai bine jucăriile pentru interior, dar şi săniile, schiurile sau patinele, iar primăvara şi vara, jucăriile destinate activităţilor în aer liber: premergătoare, biciclete, triciclete, maşinuţe cu pedale, role şi aşa mai departe”, a mai spus acesta.

Compania TOYZ.ro a avut în 2013 o cifră de afaceri de jumătate de milion de euro.

Citiți și despre: