Piața jucăriilor la un maxim istoric în 2017, de peste 100 de miliarde de dolari

05.06.2017

Piața jucăriilor se îndreaptă spre un maxim istoric în 2017, pe fondul creșterii susținute a cererii, conform unui studiu realizat de KeysFin, pe baza datelor oficiale comunicate de producătorii și comercianții de jocuri și jucării. Astfel, copiii vor avea acces la cea mai bogată ofertă de jocuri și jucării de după 1989.

Cifra de afaceri din producția și comerțul de jucării a ajuns la nivelul de 715,8 milioane de lei în 2015, de peste 4 ori mai mare față de 2010 (179,3 milioane lei). Potrivit estimărilor KeysFin, evoluția pozitivă a continuat și în 2016, iar 2017 va marca un adevărat record.

„Creșterea veniturilor populației, în cazul familiilor cu copii, a fost exploatată în mod eficient de producătorii și comercianții de jucării, dovadă promovarea susținută, pe toate canalele (TV, radio, presă scrisă, internet, magazine, publicitate stradală etc.). Politicile de marketing au devenit tot mai eficiente, iar rulajul a crescut semnificativ, pe fondul lansării tot mai multor produse la modă (personaje din filme si seriale, lansări de jocuri etc.) și a dezvoltării unui calendar de evenimente dedicate (spectacole, festivaluri, concerte, etc.). Avem inclusiv canale TV dedicate copiilor, unde se promovează jocuri și jucării”, explică analiștii de la KeysFin.

În studiul analizat se mai arată că și numărul firmelor care produc sau comercializează jucării pe piața românească a crescut semnificativ în ultimii ani. Astfel, dacă în 2010 erau înregistrate 262 de societăți comerciale, în 2015 s-a ajuns la 312 companii. Dintre acestea, 117 erau producători, iar 195 comercianți de jocuri și jucării.

Astfel, cel mai mare jucător din comerțul cu jucării din România este Jumbo EC.R SRL, cu o cifră de afaceri de 217 milioane de lei în 2015. Acesta este urmat în topul comercianților de Intertoy Zone (117 mil.lei), Lego România (75,5 mil.lei), Noriel Impex (35,9 mil.lei), Brick Depot (13 mil.lei), J&M (11,7 mil.lei), Netzah Game (11,3 mil.lei) și Tritex Design (9,5 mil.lei).

Creșterea semnificativă a cererii de jucării a determinat apariția unui număr semnificativ de producători care au avut curaj să investească în dezvoltarea unei oferte alternative la produsele importate din China.

Drept urmare, Romexa SA și Airquee au reușit să realizeze cele mai mari afaceri dintre producători, de 19,1 milioane lei respectiv 17,4 milioane lei în 2015. În topul producătorilor de jocuri și jucării s-au mai clasat, în ordinea cifrei de afaceri, From Product (16,2 mil.lei), D-Toys (15,5 mil.lei), Modelleisenbahn (15,3 mil.lei) și Burak Toys International (10 mil.lei).

România urmează astfel trendul internațional din domeniu, piața globală a jocurilor și jucăriilor apropiindu-se, în 2016, de pragul de 100 de miliarde de dolari, pe care urmează să îl depășească în acest an.

Astfel, potrivit analiștilor, piața globală de jucării este estimată să depășească 135 de miliarde de dolari până în 2020, susținută de creșterea puterii de cumpărare, de inovație, de avansul tehnologic și de apetitul tot mai mare al celor mici dar și al celor mari.

 

 

 

Citiți și despre: