Piaţa locală a uşilor de garaj a scăzut anul trecut cu 5%

25.06.2014

Piaţa românească a uşilor de garaj va fi atacată de producători străini, în timp ce companiile româneşti se extind de pieţe externe, potrivit lui Ciprian Oprea, CEO-ul celui mai mare producător local de uşi de garaj, MCA Grup.

Anul trecut, piaţa locală a uşilor de garaj a scăzut anul trecut cu circa 5%, iar în ceea ce priveşte  2014, producătorul de uşi de garaj estimează o creştere de aproximativ 5%, per ansamblu, aşteptându-se la un avans mai abrut pe zona de uşi industriale.

Afacerile firmelor din domeniu au înregistrat, în 2013, o creştere de 10%, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. Cu toate acestea, creşterea se datorează unor vânzări mai mari la export.

Pentru prima parte a acestui an, MCA Grup apreciază că piaţa locală a uşilor de garaj a înregistrat o uşoară creştere.

“Totuşi, sezonalitatea cu care ne-am obişnuit în România se menţine, ceea ce înseamnă că în primul trimestru din 2014 se înregistrează în general doar aproximativ 10% din vânzările anuale de uşi secţionale, cererea urmând să crească treptat în partea a doua a anului”, potrivit sursei citate.

Producătorii români prind avans la export pe pieţe din Vest

Ciprian Oprea spune că mult-aşteptatele influenţe din Vest se fac simţite şi în România. În plus, companiile din afara ţării care vizează România sunt în principal din Europa de Est şi chiar din Italia.

„Ceea ce simt este trecerea spre profesionalism. De aceea mă aştept ca în perioada următoare middle size companies (n.r. – companii mijlocii) din Estul Europei, precum şi small size companies (n.r. – compani mici) din Italia, de exemplu, să pătrunda pe piaţa românească. Acest gen de companii ne vor afecta direct pe noi şi pe cei mai mici decât noi, nu şi companiile care sunt reprezentantele unor nume de renume internaţional în domeniu. Nu pot să nu observ o uşoară ironie a situaţiei – producătorii români prind avans la export pe pieţe din Vest (MCA e un exemplu în acest sens), iar la noi în ţară vor începe să facă afaceri tot mai mulţi străini”, a afirmat CEO MCA Grup.

30% din cifra de afaceri MCA, obţinută din exporturi

Acesta a mai declarat că grupul de firme MCA a atins în prima parte a anului ţinta de 30% din afaceri la export, iar pentru finele anului, estimările indică o potenţială creştere cu 8 procente, avans datorat tot exportului.

“Aş dori să felicit concurenţa pentru evoluţia pozitivă, în special compania Hormann, despre care estimăm că a crescut şi în prima parte a anului curent, având  în vedere evoluţia pozitivă a pieţei în zona industrială”, a adăugat Ciprian Oprea.

Compania a mai anunţat că un sfert dintre sistemele de uşi fabricate de MCA în primul trimestru au avut ca destinaţie zona industrială, iar dintre uşile rezidenţiale cea mai vândută a fost “Optima”, care a cumulat puţin peste 60% din cererile din zona rezidenţială.

MCA Grup a înregistrat anul trecut faceri de 8 milioane de euro, în uşoară scădere. Aportul exporturilor a fost în creştere, ajungând până la un procent de 25%, produsele companiei ajungând în opt state europene.

Citiți și despre: