Piaţa produselor bio va depăşi 40 milioane de euro, în acest an

29.10.2015

În ultimii ani, românii acordă o importanţă mai mare sănătăţii şi alimentaţiei. Astfel, peste 70% dintre consumatorii de produse bio obişnuiesc să facă sport în timpul liber şi sunt interesaţi de o viaţă activă, arată un studiu Republica BIO.

Cea mai mare parte (85%) dintre cumpărătorii de produse bio sunt femei, iar jumătate dintre acestea au cel puţin un copil. Pentru majoritatea persoanelor cgestionate, conştientizarea clară a necesităţii produselor bio apare o dată cu apariţia primului copil. În consecinţă, familiile cu copii mici cumpără mai des produse bio. De asemenea, procente mari se întâlnesc la femeile însărcinate şi la doamnele cu vârste de peste 45 de ani.

”Clienţii noştri sunt oameni foarte educaţi. Se documentează mult, ne sună, pun multe întrebări, vor să înţeleagă. Le pasă de cum se simt şi de starea de sănătate. În general, oricine conştientizează că trebuie să se ferească de chimicalele din comerţ ajunge să ne sune, să studieze magazinul şi să cumpere. Cea mai mare cifra înregistrată în sondaj a fost procentajul de persoane care fac sport, ceea ce pentru noi a confirmat decizia de a avea o categorie pentru sportivi în magazin. Deşi românii sunt consideraţi sedentari de top în Europa, cu un procent de peste 60% care nu fac sport, conform Eurobarometru 2015, persoanele care aleg să consume bio înţeleg importanţa mişcării pentru sănătate. 70% dintre aceştia au un stil de viaţă activ, bărbaţii în proporţie uşor mai mare decât femeile”, explica Ciprian Stancu, fondatorul Republica BIO.

Studiul mai arată că persoanele sub 25 de ani se aşteaptă să găsească repede produsul şi să aibă un preţ. Cei de peste 45 de ani sunt mulţumiţi să ştie că toate produsele pe care le găsesc în magazinul Republica BIO sunt certificate ecologic.

”Trei obiective am avut în momentul în care am lansat Republica BIO. În primul rând, să-i ferim pe români de chimicale, şi de aceea promovăm şi selectam doar produse certificate ecologic . De asemenea, în al doilea rând, să facem bio mai accesibil, şi pentru asta am început să producem sub marca Republica BIO. Primul a fost Uleiul de Cocos ecologic Republica BIO, dar vor urma şi alte produse. Şi nu în ultimul rând am vrut să consolidăm încrederea în bio, şi am reuşit să-i convingem pe oameni că tot ceea ce găsesc la Republica BIO este verificat, inspectat şi certificat. Clienţii noştri nu îşi fac griji cu privire la sursele de provenienţă, fiindcă asta este procuparea noastră. Sondajul ne-a convins că exclusivitatea pe segmentul bio şi asigurarea că toate produsele sunt certificate ecologic este cu adevărat punctul forte al magazinului”, adăugă Ciprian Stancu.

La ora actuală, piaţa produselor bio este încă mică şi reprezintă doar sub 0,5% din vânzările bunurilor de larg consum. Nivelul este estimat, în anul 2014, la 25-30 de milioane de euro.

Pentru anul curent, reprezentanţii magazinului estrimează că piaşa va depăşi 45 de milioane de euro, iar pentru 2017 nivelul ar putea depăşi 100 de milioane de euro.

 

 

Citiți și despre:

  • Prețul sănătății: hrana bioPrețul sănătății: hrana bio România exportă produse ecologice și importă apoi alimentele la prețuri ridicate. Românii au devenit din ce în ce mai conștienți cu privire la alimentația corectă și la cât de util este sportul în viața de zi […]
  • Peste 40% din copii sunt supraponderali sau obezi. Ce greşeli fac părinţiiPeste 40% din copii sunt supraponderali sau obezi. Ce greşeli fac părinţii Cu toate că în ultima perioadă a crescut semnificativ interesul pentru produsele speciale de nutriție dedicate copiilor, peste 50% dintre copiii din ţara noastră încă se confruntă cu probleme de alimentație […]
  • Câţi români au o asigurare privată de sănătate?Câţi români au o asigurare privată de sănătate? Românii sunt dependenți de sistemul public de sănătate, chiar dacă acesta are o serie de vulnerabilități importante, conform unui studiu realizat de GfK pe tema serviciilor medicale publice și private din […]
  • Interesul pentru produse dietetice, în creştereInteresul pentru produse dietetice, în creştere În perioada verii, românii acordă un interes din ce în ce mai mare sănătății și aspectului fizic, vânzările de pe segmentul de produse dietetice crescând cu peste 20% în lunile iulie-august, potrivit […]
  • Modificarea prețurilor medicamentelor, dezbătută la Health ForumModificarea prețurilor medicamentelor, dezbătută la Health Forum Modificarea prețurilor medicamentelor începând cu data de 15 iunie este dificil de implementat, iar în acest context specialiștii domeniului farma susțin implementărea măsurii începând cu 1 iulie. Pentru a […]