PlantExtrakt, natura sănătății tale

30.10.2013

Remediile homeopatice românești ajung peste granițe cu PlantExtrakt. Homeopatia a devenit în ultimii ani o alternativă viabilă pentru schemele de tratamente complexe oferite de medici, o adevărată cale de urmat atât pentru pacienți, cât și pentru specialiștii din sistemul medical. Fără efecte adverse, cu o rigoare și o strictețe la același nivel precum tratamentele “tradiționale” și cu efecte benefice, homeopatia prinde teren nu doar peste granite, ci și printre români.

De compania PlantExtrakt au auzit toți cei care sunt adepții homeopatiei, având o experiență de peste 20 de ani în medicamentele homeopatice, preparatele fitoterapice și gemoterapice și prelucrearea plantelor. Ceea ce nu știu însă mulți este faptul că PlantExtrakt a fost înființată în toamna anului 1991, ca firmă mixtă româno – germană, cu sediul la Radaia, la 14 kilometri de Cluj Napoca. Locația a fost atent aleasă, cât să fie o zonă nepoluată, chiar în mijlocul naturii. Platforma industrială are o suprafață de 38.000 metri pătrați, din care 3.500 metri pătrați înseamnă halele de producție și zonele de depozitare, iar pe o suprafață de peste 12 hectare se întind culturile ecologice de plante medicinale. “În apropierea Clujului, într-o zonă nepoluată, a luat ființă un laborator de remedii homeopatice, primul de acest fel din România. Firmă 100% românească, însă cu management german, PlantExtrakt a asigurat timp de ani buni materia primă pentru renumiți producători de remedii homeopatice din Germania. Odată cu dezvoltarea pieței din România, spre sfârșitul anilor ’90, gama de produse s-a dezvoltat, suprafețele de teren cultivate cu plante necesare producției au crescut, și la fel s-a întâmplat și cu renumele companiei. Astăzi, PlantExtrakt are în portofoliu peste 5,000 de remedii homeopatice, pe care le vinde în România, India, Germania, și un larg portofoliu de remedii fitoterapice (macerate glicerinice, tincturi)”, ne-a declarat Rareș Strugaru, directorul executiv PlantExtrakt.

PlantExtrakt reprezintă o fabrică, dar și o fermă agricolă și un laborator de cercetare în același timp. Procesul este astfel controlat “de la sămânță la flacon”, așa cum spun oficialii companiei, care adaugă faptul că modelul de business este unul pe care nu mulți l-au adoptat, fiind nevoie de multă expertiză, răbdare și, poate în primul rând, de multă pasiune.

Datorită faptului că există o fermă proprie, în proporție de 90%, plantele utilizate de PlantExtrakt provin din culturi proprii, ecologice. Restul de 10 procente sunt reprezentate de plante exotice pentru care compania apelează la furnizori externi, parteneri “de nădejde” pentru companie, alături de care colaborează de peste 10 ani. “Culturile PlantExtrakt sunt astfel așezate încât să respecte standardele Eco Europene: de la distanța față de așezări umane, șosele și autostrăzi și până la controlul apei din sol sau a animalelor care au acces pe teren, totul este astfel conceput încât poluarea să fie minimă. Nu se folosesc decât substanțe naturale, pe bază de plante, pentru întreținerea culturilor, iar mecanizarea este redusă la minim. Ambalajele primare pe care le utilizăm pentru soluții sunt fabricate de producători de renume mondial și sunt din sticlă farmaceutică brună, complet inertă, și care protejează UV produsul din interior. Alcoolul pe care îl utilizăm este un alcool farmaceutic, bio, obținut din cereale. Astfel, pe întregul lanț de producție, de la cultivarea plantei, la recoltare, prelucrare și ambalare, utilizăm tehnologii și materiale atent selectate și controlate, astfel încât produsul final să respecte aceleași standard înalte de fiecare dată. Pentru noi, cei care lucrăm în PlantExtrakt, și care cunoaștem condițiile în care se fabrică produsele, este natural să utilizăm produse proprii atunci când avem nevoie. Poate acesta este un indicator bun al încrederii în produs: atunci când angajații folosesc pentru ei, pentru copii și familiile lor, produsele companiei la care lucrează”, este de părere directorul executiv PlantExtrakt.

Încredere câștigată

Medicina alopată a început să-și arate limitele, efectele secundare devin din ce în ce mai puternice, iar lipsa tratamentului blând își face resimțite consecințele. În tot acest timp, homeopatia câștigă teren și oferă rezultate atunci când este corect aplicată de pacienți și medici. Acestea sunt, potrivit oficialilor PlantExtrakt, principalele motive pentru care încrederea pacienților și a medicilor a fost câștigată. “În cei 22 de ani de activitate, oamenii din PlantExtrakt nu au uitat că ceea ce i-a adus împreună a fost pasiunea pentru homeopatie și fitoterapie, și, deși cifra de afaceri actuală este de multe ori mai mare față de cea de atunci, nu ne-am pierdut acel simț al echipei, pasiunea și motivarea. Un studiu de piață pe care l-am efectuat acum puțin timp, pentru a vedea care este percepția mărcii PlantExtrakt și a produselor fabricate de noi în rândul consumatorilor și pacienților, ne-a adus un rezultat îmbucurător: față de alți producători din această zonă a pieței, la întrebarea “Aveți încredere în marca PlantExtrakt și în produsele fabricate aici?” răspunsurile au fost doar de două feluri: 1 – “nu am auzit de PlantExtrakt, fiindcă nu folosesc produse naturiste/homeopate”; 2 – “DA” Cu alte cuvinte, cei care au avut ocazia să utilizeze produse PlantExtrakt sau au avut vreo altă tangență cu compania au declarat că au încredere în acestea. Vânzările sunt un efect, nu o cauză, un obiectiv în sine. Vânzarea (respectiv cumpărarea) se face pe baza încrederii – inițial în marcă, iar la a doua, a treia cumpărare, în produs. Încrederea pacienților în homeopatie este generată și susținută, în opinia noastră, de două pârghii sincronizate: pe de o parte medicina alopată își arată limitele în a trata blând, fără efecte secundare, boala sau efectele acesteia; pe de altă parte, devine tot mai evident că medicina homeopată dă rezultate, atunci când este corect aplicată de către medici care au această competență”, adaugă directorul executiv PlantExtrakt.

Deși nu putem vorbi încă despre o renunțare la medicina clasică, este clar faptul că atât pacienții, cât și medicii acceptă mult mai bine tratamentele homeopate decât în trecut. “Putem vorbi de o acceptare mai mare din partea medicilor, față de acum, să spunem, 10 ani. Experiența clinică a multora dintre ei arată clar că tratamentul homeopat poate vindeca. Secretul este să nu încercăm să facem singuri asta, ci să ne adresăm medicului homeopat. În niciun caz nu putem vorbi de o renunțare la medicina clasică. Însuși modul în care o persoană poate, în România, să practice homeopatia, ne arată acest lucru: doar medicii specialiști pot participa și absolvi un curs de homeopatie care le acordă competența de a prescrie remedii homeopatice”, declară Rareș Strugaru, directorul executiv PlantExtrakt.

Tehnologiile utilizate de companie sunt diferite, de multe ori chiar diametral opuse. De exemplu, dacă în partea de culturi de plante și în procesul de fabricație se utilizează metode tradiționale pentru a nu modifica structura plantei, în laborator există instrumente speciale (de la HPLC la gaz-cromatograf) pentru o prelucrare cât mai corectă.

Pionierul gemoterapiei

Ramură importantă a fitoterapiei, gemoterapia este o metodă specială de tratament, pentru că în extractele gemoterapice se folosesc numai părți tinere, embrionare, din plante proaspete. “Muguri, mlădițe, rădicele ale plantei sunt recolatate de culegători specializați, de pe plantațiile proprii ale PlantExtrakt, în condiții foarte speciale, contează exact ziua, până și ora din zi când se face recoltarea, pentru fiecare plantă în parte, astfel încât acumularea de energie din mugur sau mlădiță să fie maximă. Apoi, în maxim două ore, plantele sunt aduse la fabrică și prelucrate, adică începe procesul de extracție. În acest fel se păstrează întreaga încărcătură de ingrediente active în produsul final. Extracția gemoterapicului se face în trei solvenți: apă, alcool și glicerină. Aceasta pentru că, fiecare solvent extrage un principiu activ diferit din plantă. PlantExtrakt este pionierul gemoterapiei în România, cu o experiență de peste 15 ani în fabricarea acestor extracte. În acest moment, în portofoliul nostru se găsesc 67 de produse gemoterapice, din tot atâtea plante”, explică Rareș Strugaru.

Cea mai nouă gamă de produse

Cât de importantă este alimentația atunci când vorbim despre sensibilitatea organismului la anumite boli? Dar detoxifierea realizată cât mai corect? “Legat de alimentația omului modern se vorbește tot mai mult, însă se face destul de puțin. O să reproduc ideea unei dragi colaboratoare de-a noastre, dr. Sorina Soescu, care spune următoarele: <Organismul omenesc este o mașinărie biologică incredibilă, dotată cu sisteme de auto-reglare și auto-curățare, capabilă să supraviețuiască în condiții exterioare și interioare deosebite. Nicio mașină construită de om nu poate fi alimentată continuu cu deșeuri și să continue să funcționeze, totuși, 70-80 de ani>. În opinia dânsei, un rol major, și deseori neglijat, îl are, pe lângă aportul de nutrienți în organism, și eliminarea reziduurilor rezultate în urma funcționării normale a organismului și a digestiei. Deși termenul “detoxifiere” este mai nou tot mai utilizat, se pare că noi de cele mai multe ori nu ajutăm oranismul să elimine deșeurile acumulate. O gamă de produse nou lansată de PlantExtrakt, și care răspunde acestei nevoi, este Polygemma Detoxifiere. Așa cum îi spune și numele, Polygemma este un gemoterapic complex, adică în compoziția căruia se găsesc compuși obtinuți din mai multe plante, alăturate după principii științifice, astfel încât să aibă efect sinergic (întregul este mai puternic decât suma părților). Polygemma Detoxifiere este o sub-gamă care conține cinci produse: Detoxifiere Rinichi, Detoxifiere Ficat, Detoxifiere Intestin, Detoxifiere Piele și Detoxifiere Articulații”, ne-a declarat Rareș Strugaru, directorul executiv PlantExtrakt.

Cât despre cele mai căutate produse de sezon, oficialii companiei spun că cele care stimulează imunitatea și reacțiile de apărare ale organismului sunt cele care înregistrează cele mai ridicate vânzări în prezent. “Vitanemin pentru copii, Polygemma Imunitate, Extractele de Coacăz și Măceș sunt printre cele mai vândute în acest sezon”, ne-a explicat Rareș Strungaru.

Investiții în viitor

Investiții în terenuri noi unde să fie cultivate plante, modernizarea fabricii și dezvoltarea capacității de producție. Sunt doar câteva dintre planurile pentru viitor ale companiei. “Planurile noastre de viitor sunt simple: ne dorim să fim aici și peste alți 22 de ani, făcând același lucru: oferind oamenilor soluții naturale pentru întreținerea sănătății. Așa cum se vede din ultimii ani, cererea e în creștere așa că e nevoie de investiții majore. Am început de unde era logic să începem: am investit în noi terenuri pe care să cultivăm plante. Am modernizat acum doi ani fabrica și am lărgit capacitatea de producție. Ce nu vrem să schimbăm este modul în care privim relația cu medicii, cu pacienții și consumatorii noști: îi tratăm ca parte din familie”, declară Rareș Strugaru, directorul executiv PlantExtrakt.

Despre produsele fabricate la Plantextrakt:

  • procesul de fabricaţie se derulează începând de la recoltarea plantelor din flora spontană şi din culturi proprii,
  • culturile şi zonele de recoltare sunt certificate ecologic,
  • plantele, culese doar de către angajaţii departamentului Agricol Plantextrakt, sunt atent verificate de către botanişti cu experienţă,
  • prelucrarea plantelor se realizează în general – peste 90% – în stare proaspătă (fără a fi supuse procedeului de uscare),
  • produsele naturale obţinute sunt analizate prin tehnici moderne în laboratoarele de control al calităţii ale firmei,
  • fluxurile de producţie şi control al calităţii sunt certificate GMP – certificare farmaceutică internaţională pentru bună practică de fabricaţie, o confirmare a îndeplinirii tuturor condiţiilor tehnice, materiale şi umane pentru realizarea de produse de înaltă calitate.

 

Citiți și despre:

  • Românii sunt optimiști cu privire la 2014Românii sunt optimiști cu privire la 2014 Care sunt așteptările economice ale românilor pentru anul viitor? Dacă anii trecuți românii erau pesimiști atunci când se gândeau la viitorul economiei, pentru anul 2014 rezultatele mai multor studii arată că […]
  • Septembrie 2013Septembrie 2013 Cât de importantă este comunicarea în cadrul unei companii, indiferent de dimensiunea acesteia? Unii ar spune, pe scurt, că este esențială. Eu sunt de părere că o strategie bună de comunicare presupune […]
  • Nou serviciu dedicat companiilor, lansat de UPC Nou serviciu dedicat companiilor, lansat de UPC UPC România, divizia de business, va lansa pentru companii numere de tip verzi care vor avea formatul ”0800”. Cu ajutorul acestui număr companiile pot apela mai rapid la relația de legătură cu clienți sau […]
  • Afacerile Agricola au crescut la 447 milioane lei, în primele nouă luniAfacerile Agricola au crescut la 447 milioane lei, în primele nouă luni Agricola Bacău a înregistrat în primele nouă luni ale anului o creştere de 13% la vânzările de carne de pui, cumparativ cu perioada similară a anului trecut, iar volumele de carne comercializate sunt cu 7% […]
  • BCR a redus cheltuielile cu salariile angajaților BCR a redus cheltuielile cu salariile angajaților Banca Comercială Română  a înregistrat în primul semestru al acestui an cheltuieli cu salariile de 255,4 mil. lei, în scădere cu 3,6 de procente faţă de aceeaşi perioadă din 2012. Ponderea acestora în […]