Povestea timpului liber sau a companiei Fratelli

29.11.2013

Fratelli dă tonul distracției în București, Timișoara, Constanța, Mamaia și în curând și în Iași. Nevoia de timp liber! Acesta este răspunsul la întrebarea “Care a fost rețeta succesului companiei Fratelli”. Povestea companiei, care este în topul numelor de localuri din România, a început în urmă cu opt ani, când patru prieteni au vrut să-și transforme un vis în realitate: acela de a deschide un loc inedit în centrul Bucureștiului. “A fost într-adevăr începutul unei prietenii frumoase, a unei povești de succes, de fapt, locul unde a început istoria Fratelli: muzica, oamenii, magia conceptului Fratelli au dat o nouă definiție vieții de noapte din București”, ne-a declarat Dani Caramihai, managerul Fratelli. Un loc inedit, acompaniat de muzică bună și pe gustul celor care își petrec timpul liber în oraș au fost atuurile companiei care nu s-a oprit la a oferi un loc pentru clienți, ci a transformat localurile în adevărate experiențe pentru relaxare și prin organizarea de evenimente. Toate acestea au conturat imaginea brandului. “Fratelli este un brand destinat timpului liber și serilor frumoase alături de prieteni, iar prin evenimentele organizate încercăm să transmitem în fiecare seară o energie pozitivă”, ne-a povestit Dani Caramihai.

Ideea a fost una de succes încă de la început, iar trecerea timpului nu a făcut nimic altceva decât să ajute la comentarea unei dezvoltări susținute a unui brand de succes 100% românesc. Acum, Fratelli nu mai înseamnă un singur local din București, ci patru locații noi și care vin mereu cu ceva inedit pentru vizitatorii din Capitală și alte trei locații în țară, urmând ca în curând lanțul localurilor să se dezvolte prin lansarea Fratelli în Iași, “În București, ne găsiți la Fratelli EspressoBar, Fratelli Studios, Fratelli Lounge & Club și Fratelli Social Club, iar în țară la Fratelli Lounge & Club Timișoara, Fratelli Lounge & Club Constanța și Fratelli Beach & Club Mamaia. În curând cea de-a opta locație Fratelli se va deschide în Iași”, ne-a explicat Dani Caramihai.

Investiții uniforme

Investițiile în noile locații au fost făcute mereu uniform, chiar dacă unele au avut loc în plină criză economică. Momentele în care multe erau companiile care nu reușeau nici măcar să se mențină pe o linie de plutire au însemnat pentru Fratteli un moment propice pentru dezvoltare susținută. Asta deși criza economică s-a resimțit puternic în toate domeniile. Diferența a constat în faptul că brandurile puternice au știut cum să-și adapteze strategiile pentru a depăși aceste momente fără pierderi extrem de importante, care să le pericliteze viitorul. “Brandul s-a dezvoltat treptat, cu o creștere uniformă. Au fost la început locațiile din București, apoi în 2008 a urmat Fratelli Timișoara, în 2009 Fratelli Constanța, 2011 a fost anul Fratelli Beach & Club Mamaia și 2013 anul Fratelli Iași. În 2012 am introdus un nou concept de locație sub umbrela Fratelli – Biutiful by Fratelli, un pub clasic, remixat cu accente ale vieții de noapte, în centrul istoric al Bucureștiului. Acesta avea să devină <Cel mai bun Pub> conform Premiilor Food and Bar”, ne-a povestit Dani Caramihai.

Clienții noștri… prietenii noștri

Într-o lume în care în cele mai multe dintre localuri fie că există manageri care încearcă orice pentru a-și atrage clienți, fie că sunt cei care nu urmăresc profit, investițiile în localurile pe care le dețin fiind văzute mai degrabă precum investiții în hobby-urile lor, la Fratelli balanța dintre prietenie și profesionalism în relația cu toți clienții a fost cea câștigătoare. Asta a condus nu doar la un număr ridicat de clienți, cât și la fidelizarea acestora. “Fratelli a fost de la început un loc destinat socializării și prietenilor! Este important pentru noi să aducem în piață mereu ceva nou, fie că este vorba de un design contemporan al locațiilor noastre, de artiști și performeri speciali sau de evenimente cu o tematică unică. De-a lungul timpului, brandul Fratelli și-a format un public dedicat, ce participă în mod constant la evenimentele noastre. Artiști ca Sylvain Armand,  DJ Dirty Law, DJ Philippe Paris sau DJ CRUZ sunt câțiva dintre artiștii care vizitează România în mod regulat, iar show-urile lor sunt apreciate de către public. Considerăm că relația dintre grupul nostru și clienți trebuie să fie caracterizată prin profesionalism și printr-o serie de produse și evenimente de calitate. Fratelli se adresează unui public middle-high level”, ne-a declarat managerul Fratelli, Dani Caramihai.

“Piața de going-out este încă la început”

Chiar dacă în multe publicații de peste granițe și chiar în studii recente Bucureștiul este comparat cu Berlinul atunci când este vorba despre felul în care oamenii își petrec timpul liber și varietatea ridicată de evenimente și localuri din care pot alege, oficialii Fratelli sunt de părere că, în România, piața de going-out este abia la început. Este vorba despre diferența dintre cantitate și calitate sau, mai simplu spus, despre faptul că există foarte multe locuri care nu vin cu ceva nou pe piață și care își vor închide ușile în cazul în care nu va exista o strategie clară de poziționare pe piață. “Considerăm că piața de going-out este încă la început. Există destul de multe locații fără identitate și probabil în următorii ani acestea se vor defini mai bine sau vor dispărea”, spune Dani Caramihai.

În ceea ce privește bugetul de distracție al românilor, aceste este, evident, direct proporțional cu veniturile, dar românii scot din buzunar, în funcție de eveniment și atmosferă, sume de bani cuprinse între 10 și 500 de lei pe seară, potrivit celor de la Fratelli.

Pârghia de comunicare: online-ul

Toate evenimentele organizate de Fratelli Social Events sunt promovate mai ales în mediul online, iar oficialii companiei se referă la “siteul nostru (www.fratelli.ro) sau prin intermediul paginilor de Facebook Fratelli Social Events (https://www.facebook.com/FratelliSocialEvents), Fratelli Constanța (https://www.facebook.com/FratelliConstantaRo) și Fratelli Timişoara (https://www.facebook.com/FratelliTimisoara). Aceste canale oficiale de comunicare sunt susținute de un cont de Twitter, precum și de un canal de Youtube (http://www.youtube.com/user/FratelliSocialEvents ) și de blogul Fratelli (http://www.fratelli.ro/blog/) ce prezintă în detaliu poveștile artiștilor invitați.
Detalii și informații despre Biutiful se găsesc pe site-ul www.biutiful.ro”, ne-a explicat Dani Caramihai.

 

Citiți și despre: