Praktiker România vrea să ajungă liderul pieţei de DIY

01.12.2015

Compania pune un accent deosebit pe ceea ce îşi doresc clienţii şi pe calitatea produselor. Pionier al pieţei locale de bricolaj,  Praktiker, a introdus pe piaţa din România un nou concept, comerţul de tip Do-It-Yourself.

Modul în care sunt amenajate casa şi grădina poate influen­ţa stilul de viaţă, relaţiile cu ceilalţi, sănătatea şi starea sufleteas­că. De la faţada casei până la ultima plantă din grădină, totul tre­buie să fie în perfectă armonie pentru a avea un cămin primitor.

În drumul către confortul de acasă, Praktiker România vine în întâmpinarea clienţilor care îşi renovează casa cu o gamă va­riată de produse, cele mai cunoscute fiind însă cele de grădinărit.

„În 2014, Praktiker a primit premiul Best Buy Award de la Icertias Elveţia. Rezultatele s-au bazat pe un studiu cantitativ realizat în România şi am fost certificaţi ca fiind lo­cul unde românii găsesc cel mai bun raport calitate-prețla produsele de grădinărit. Aceştia au declarat că potrivit experienţei personale pe piaţa românească, cea mai bună valoare la preţul plătit reprezintă aspectul care contea­ză cel mai mult în această privinţă”, a afirmat, pentru Jurnalul de Afaceri, Mirela Ochiană, marketing manager al Praktiker România. 

Diversitatea produselor Praktiker

În portofoliul companiei se află peste 42.000 de produse, de la decoraţiuni interioare şi exterioare până la produse sanitare, mobilă, electronice şi electrocasnice. La acestea se adaugă materiale de construcţii şi produse pentru grădinărit.

Pentru a facilita experiența clienţilor la cumpărături, Praktiker pune la dispoziţia acestora o gamă completă de servicii: livrare gratuită, soluții financiare, comenzi speciale, combinare cromatică pentru vopsele, garanţie retur si servicii de cusut.

De la mecanisme promoţionale inedi­te la reduceri şi vouchere cadou, magazinele Praktiker oferă locaţia ideală pentru o experi­enţă de cumpărături plăcută şi relaxantă.

„Facem în fiecare lună studii de piaţă – top 1000, top 5000 articole – şi suntem sub preţul practicat de competitori. Am crescut gamele proprii, Praktiker Line şi Praktiker Home, care adresează targetul feminin. În curând vom lansa o nouă marcă proprie, care o să concureze cu mărci cunoscute, la preţuri mult mai mici decât ale compe­tiţiei. Am angajat arhitecţi pentru design şi calitate pentru dezvoltarea acestei linii”, ne-a explicat conducerea retailerului.

Strategii pe timp de criză

Criza economică din ultimii ani a schim­bat modul de abordare al companiei. Dacă înainte de anul 2008, românii aveau proiec­te mari, amenajarea sau renovarea completă a locuinţei, în prezent aceştia se axează mai mult pe proiecte mici.

În acelaşi timp, pentru proiectele mari compania a dezvoltat un departament special. „Proiectele mari le atacăm prin departamentul vânzări B2B, pe care l-am dezvoltat în ultimul an foarte mult şi care se ocupă de persoanele juridice”, spune conducerea companiei.

În prezent, Praktiker are 28 de magazine în 24 de oraşe din ţară. „Avem în vedere des­chiderea de noi magazine, dar nu e o priorita­te. Acum ne concentrăm pe magazinele vechi, deschise încă din 2002, care au nevoie de un refresh atât pe partea de semnalistică interi­oară, cat și ambientală, aranjare produse etc”.

Do-It-Yourself

Compania vizează în 2016 organizarea de workshop-uri de Do-It-Yourself realizate cu furnizorii Praktiker din fiecare mare categorie, grădinărit, materiale construcţii, decoraţiuni prin care clienţii vor experimenta produse ino­vative. Astfel, în perioada martie-octombrie, în fiecare sâmbătă la ora 12:00, se vor organiza ateliere demo pe diferite teme, în funcție de furnizorii prezenți: cum se pune tapetul, cum se mixează vopselurile etc.

Sub deviza „drumul către confortul de acasă trece mereu pe la noi” şi din dorinţa de a oferi soluţii practice şi accesibile pentru con­fortul de acasă, compania va învesti în creş­terea mărcii proprii, care va cuprinde o gamă mai largă de produse, pe mai multe categorii.

Mai mult, Praktiker acordă o atenţie de­osebită clienţilor fideli, prin dezvoltarea unor oferte speciale, direcționate către profesioniști. „Am lansat în luna noiembrie un program NOU de fidelizare a profesioniștilor cu avantaje create special pentru profilul lor. Suntem siguri că va avea succes, fiind uni­cul sistem de loializare din piață cu avantaje financiare clare pentru profesioniști”, spune Mirela Ochiană.

Grupul german Praktiker AG a intrat pe piaţa din România deschizând primul magazin în septembrie 2002, în Bucuresti-Voluntari. Formatul modern de magazin, cu o mare varietate de produse şi servicii, a avut foarte mare succes pe piaţa din România, conducând la o dezvoltare rapidă a acestui segment în decursul a câţiva ani.

Lider al pieţei de DIY

2003-2009 au fost anii în care Praktiker a ocupat poziţia de lider al pieţei de brico-retail în România.

În 2012, momentul aniversării a 10 ani de activitate în România a fost marcat printr-o campanie de recompensare a clienţilor Praktiker România cu 150.000 de premii.

Au urmat tot în 2012 programe de fidelizare clienţi, unice pe piaţa din România: clienţii care au card de fidelitate Praktiker primesc recompense financiare, 5% sau chiar 10% în funcţie de nivelul cumpărăturilor pe care le fac.

La începutul anului 2014 conducerea Praktiker Romania a fost preluată de către Omer Susli, schimbarea acţionariatului aducând un rezultat operaţional pozitiv pentru prima jumătate a anului 2014.

“Luna aprilie a anului trecut a reprezentat startul creşterii pentru Praktiker România şi începerea programului de repoziţionare a brandului Praktiker pe piaţa de DIY. Din 30 iunie 2014, Praktiker România a demarat campania de repoziționare a brandului Praktiker „De la casa la acasă”. Campania, premiată cu un Effie Award bronz, a venit în întâmpinarea clienţilor cu noi soluţii pentru personalizarea casei într-o manieră dinamică şi prietenoasă, diferită faţă de ce există în piaţa de DIY”, ne-a povestit reprezentantul retailerului.

Viitorul companiei

Principalul obiectiv al companiei rămâne cel de a readuce brandul în poziţia de lider pe piaţa de bricolaj, unde a fost până în anul 2008.

„Dorim să fim alegerea numărul 1 a femeilor pentru care căminul reprezintă o sursă de relaxare şi inspiraţie, care sunt mereu la curent cu ultimele tendinţe de reamenajare şi să întărim legătura emoţională a acestora cu cel mai drag spaţiu – casa”, spune marketing managerul Praktiker România.

Consolidarea bazei de clienţi fideli, dorinţa de a deveni un partener de încredere pentru români, în viaţa de zi cu zi, şi, nu în ultimul rând, oferirea unei experiențe complete de cumpărare pe concept omnichannel, sunt câteva din strategiile de marketing propuse pentru viitor de către companie.

„Scopul nostru este să venim în întâmpinarea clienţilor cu soluţii adaptate nevoilor lor, prin amenajarea casei într-un spaţiu aspiraţional. Eficienţa, încrederea şi creativitatea reprezintă cuvintele cheie care ne definesc. „De la casa la acasă” este mesajul pe care îl transmitem începând din vara anului 2014 şi ne dorim să devenim prima opţiune atunci când românii se gândesc la cuvântul acasă”, declară Omer Susli, proprietar Praktiker.

Astfel, în urma implementării strategiilor de dezvoltare şi a campaniilor destinate clienţilor, retailerul urmăreşte o creştere pentru 2016.

 

 

Citiți și despre: