Principalele discuții din cadrul Romanian Sales Conference

06.03.2015

A doua ediție Romanian Sales Conference, eveniment dedicat specialiștilor din zona de vânzări, a fost organizată de BusinessMark pe 4 martie în București. Conferința a inclus și un workshop special, care a adus în fața participanților tehnicile și intrumentele moderne care pot dezvolta performanțele echipelor de vânzare.

Cei care au urcat pe scena evenimentului au fost: Florentina Taudor, Director General, Renania, Virgil Șoncutean, Chief Sales Officer & Deputy CEO, Allianz-Țiriac Asigurări, Tiberiu Stamatin, Senior Sales Consultant, Oracle CEE & CIS, Corneliu Fecioru, Member of the Board Sales & Marketing, Wienerberger Sisteme de Cărămizi, Kurt Weber, Managing Director, Horváth & Partners Management Consulting, Dragoș Ciocârlan, Sales Manager Romania , Bulgaria , Hungary, PHILIPS – Central Europe Automotive Lighting și Sabin Gîlceavă, Managing Partner, Leverage Negotiation.

Ca români, avem în ADN-ul nostru ”anticipația”. Vrem mereu să știm cu mult timp înainte ce o să își dorească clientul. Este asemănător cu jocul de șah unde fiecare mutare este gândită cu trei pași înainte. Discutăm mereu despre forecast dar cred ca altfel reacționează echipa de vânzări atunci când vorbim despre anticipație – a declarat Florentina Taudor, Director General Renania.

Clienții s-au schimbat și au mult mai multe de spus și mult mai multă putere, iar procesul de vânzare este cel care loializează clientul și cel care îl determină să păstreze brandul. De multe ori însă oamenii de vânzări sunt nevoiți să petreacă prea mult timp în birou completând tot felul de operațiuni complexe, timpul de vânzare efectivă fiind astfel micșorat considerabil. Există însă instrumente noi care pot ajuta la creșterea vânzărilor, dar trebuie însă avut mereu în vedere gradul de adopție al instrumentelor moderne. Este importantă contracararea aceastei tendințe a vânzătorilor de a nu folosi instrumentele moderne – este de părere Tiberiu Stamatin, Senior Sales Consultant, Oracle CEE & CIS.

McDonald’s este un brand care se reinventează, care a evoluat de la fast food acum câțiva ani la good food fast. Viteza este foarte importantă. La McDonald’s totul se măsoară în milioane de clienți și secunde. Viteza este foarte importantă. De asemenea, păstrarea clienților existenți este vitală pentru că este mult mai puțin costisitor să îi păstrezi decât să atragi alți clienți noi. Toți clienții sunt importanți, dar cei mai valoroși sunt cei care există deja. Încercăm mereu să fim la curent cu dorințele lor. Consumatorul este ”noul jurnalist” – a declarat Daniel Boaje, General Manager, McDonald’s România.

Citiți și despre: