Principalele provocări ale IMM-urilor, discutate la “SMEs How To”

03.06.2015

Pe data de 28 mai, la Impact Hub, București, a avut loc “SMEs How To”, eveniment în cadrul căruia au fost dezbătute teme precum principalele provocări cu care se confruntă proprietarii de afaceri mici și mijlocii, strategii de marketing și branding pentru IMM-uri, tehnologii folosite pentru eficientizarea activității și dezvoltarea afacerii, fonduri europene și programe de finanțare pentru IMM-uri.

Per total, 18 speakeri au discutat despre secretele succesului lor, despre ce înseamnă antreprenoriatul de succes, despre cum au pus bazele afacerii, despre principalele direcții de dezvoltare și pârghiile disponibile în ţara noastră și în străinătate pentru crearea unei afaceri de succes.

Astfel,despre importanţa înțelegerii tehnologiei ca metodă de eficientizare a afacerii și de control al costurilor, avantajele lor competitive, despre care sunt tehnologiile pe care le au antreprenorii la îndemână la ora actuală și la ce nivel sunt folosite acestea în Europa, au vorbit Marius Andronache, Manager, ICT & Cloud, Enterprise Business Unit, Vodafone România și Alina Georgescu, Sales Director, YMENS.

O altă teme dezbătuta a fost legată de programele de finanțare naționale și europene disponibile pentru IMM-uri, în cadrul panelului dedicat opțiunilor de finanțare, unde au luat cuvântul Mihai Sfinţescu, Partner, 3TS Capital Partners, Dragoș Roșca, Chairman and Shareholder, Deltă Asset Invest, More Outsourcing, RBL, Marcin Wojcicki, Business Development Manager, BVB, Bucharest Stock Exchange, Marius Bostan, Fouder and Senior Partner at VMB Partners SA, President and Founder Member FNTM, Ramona Ivan, Director, External Relations and Structural Funds Branch, CEC Bank și Raluca Nan, Senior Project Specialist, EBRD Small Business Support (SBS) România.

Marcin Wojcicki a vorbit, din partea Bursei de Valori București, despre piața Aero, care a fost creată special din nevoia de a furniza antreprenorilor o alternativă de finanțare pentru dezvoltare și care este segmentul dedicat listării companiilor la început de drum.

„Fereastra de oportunități este evidentă, lucrurile par că se stabilizeaza și cred că mediul politic ține cont și de mediul de afaceri”, a declarat Marius Bostan, în cadrul conferinței.

Privirea optimistă asupra segmentului IMM-urilor și asupra antreprenorilor a fost împărtășită de toți vorbitorii din cadrul panelului de discuții.

„Din punct de vedere macro-economic, în sfârșit ne așteptăm la un an mai bun” a spus Mihai Sfinţescu. 

Totodată, despre spirit antreprenorial, despre ce înseamnă să crești o afacere de la zero, despre rețete de creștere și dezvoltare, metode de învățare și câțiva păși importanți de urmat în dezvoltarea unei afaceri, au vorbit Sergiu Neguţ, Owner SVP Consult, Associate Partner Frufru, Softelligence România, HART Consulting România, 2Parale și Vladimir Oane, Director of Product, Hootsuite Media Inc.

„Conducem afacerile noastre cu îndârjire. Visăm la vremea când ele vor fi mari și puternice. Între timp, în fiecare lună plătim salarii, plătim taxe, plătim chirii, plătim furnizori. Încercăm strategii de dezvoltare și mai ales amânăm. Vom cuceri lumea luna viitoare, nu luna asta. Sau anul viitor, sau peste 5 ani. Dar ce fel de lume vom cuceri? Lumea de mâine nu seamănă cu lumea de azi, și cu cât înțelegem asta mai repede cu atât va fi mai ușor să construim afaceri puternice, atrăgătoare pentru Business Angels, pentru VC, pentru bănci, pentru angajați, pentru presa”, a constituit unul din mesajele principale transmise de Sergiu Neguţ. 

Despre resursele umane, importanţa dezvoltării și formării permanente au vorbit Andrei Gosu, General Manager, ASCENDIS, Adela Jansen, HR Executive Director, BRD și Dorina Surugiu, Managing Director, Maastricht School of Management România.

 „Cred că un antreprenor bun trebuie să fie interesat și să știe despre tot ce ține de muncă, legislație, promovare, etc.”, a menționat Andrei Gosu.

Evenimentul s-a încheiat cu mesajul fondatorului Regina Maria, Wargha Enayati și al lui Mihai Şfintescu. Aceştia au pus în lumină principalele valori pe baza cărora se începe o afacere, se crește, se transformă şi se vinde.

 

Citiți și despre: