Principalele teme dezbătute în cadrul evenimentului „Electric Drive”

23.05.2017

În cadrul evenimentului „Electric Drive”, ce a avut loc în Bucureşti pe data de 17 mai 2017, s-a discutat despre mobilitatea electrică, evoluția producției, legislația de mediu privind bateriile electrice, trendurile naționale și internaționale, clădirile verzi, evoluțiile la nivelul companiilor private, cât și subiecte ce țin de dezvoltarea infrastructurii. Speakerii prezenți au discutat despre provocările fundamentale aduse de dezvoltarea mobilității electrice.

Conferința „Electric Drive” a reunit, în calitate de vorbitori, specialiști din partea companiilor și autorităților: Administrația Fondului pentru Mediu, ALD International, Orange România, Groupe Renault România, Colliers România, ALD Automotive România, TMC Electric Mobility, Let’s Do It, România! și Deloitte România.

„Viitorul începe să sune bine atunci când vorbim despre dezvoltarea mobilităţii electrice. Societatea este dependentă de mobilitate, problema constă în sistemele actuale de transport. Impactul este dăunător atât asupra sănătăţii noastre, cât şi mediului înconjurător. Dezvoltarea acestor sisteme electrice vine cu noi provocări. Există o marjă destul de mare a statelor care au dezvoltat, cât şi promovat, aceste sisteme electrice, dar sunt puţine acele ţări care au realizat cu succes creşteri masive ale vânzărilor în această direcţie”, conform organizatorilor evenimentului.

Aşadar, JOHN SAFFRETT ,Global Chief Operation Officer, ALD International, a deschis evenimentul discutând despre trendurile naţionale și internaționale pe segmentul mobilității electrice.

„În 2020, va fi o explozie a acestor vehicule electrice. Pe termen lung, dacă electricitatea devine mai frecventă decât este în momentul de față, încărcarea gratuită a vehiculelor este probabil să dispară. Este bine pentru responsabilitatea socială”, a spus acesta.

De asemenea, ANDREI IORGULESCU, Director General Proiecte, Administrația Fondului pentru Mediu, a vorbit despre programele privind staţiile electrice, cât şi acordarea subvenţiilor pentru achiziţionarea maşinilor electrice. Noutatea este că există o perioadă când dosarele se pot soluţiona prin reglementarea documentelor, astfel va exista posibilitatea de a fi mai multe cereri acceptate.

„Este un lucru bun faptul că reprezentanții mediului privat sunt interesați de subiectul mobilității electrice. Ne dorim să existe beneficii când vorbim de costuri, de aceea am creat aceste programe, să fie un real succes”, a explicat el.

În plus, în cadrul evenimentului, SORIN DIACONU, Head of Real Estate & Car Fleet, Orange România, a vorbit despre experienţa avută când, în cadrul companiei, s-au achiziţionat 4 maşini electrice.

„Maşinile electrice reprezintă un drum ireversibil. Ne-au ajutat pe noi să devenim foarte flexibili. Eu cred că mi-am putut convinge colegii că aceste maşini electrice reprezintă viitorul, aduc o mobilitate mult mai mare, o viziune din altă perspectivă, fiabilitate şi confort. Este mult mai uşor să conduci o maşină electrică. Au produs o schimbare de atitudine – plini de curaj ne putem uita acum în direcţia aceasta”, a declara Sorin Diaconu.

CĂTĂLIN OLTEANU, Commercial Director, ALD Automotive România, a discutat despre companiile care investesc la nivel de producție, baterii, soluții de încărcare, cât și despre maşinile electrice care sunt privite ca pe o noutate.

„La fel cum telefoanele mobile erau un element de noutate, ele au mers în paralel cu telefoanele fixe. Acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul maşinilor electrice. Din ce în ce mai multe companii investesc în această zonă. Lucrurile vor avansa la fel de repede ca în cazul tehnologiei mobile”, a spus el.

DANIELA NEAGOE, Senior Consultant Servicii Fiscale, Deloitte România, a închis evenimentul discutând despre obligațiile cu privire la bateriile și acumulatorii vehiculelor electrice.

„Pentru aceste baterii ale vehiculelor electrice nu se datorează taxa la fondul pentru mediu. Producătorul este orice persoană care introduce aceste baterii. Însă, există nişte obligaţii de care trebuie să se ţină cont: stabilirea sistemelor de colectare, cât să se ţină şi evidențele”, a detaliat aceasta.

 

 

Citiți și despre: