Procesul de predare-primire al unei locuinţe. La ce trebuie să fiţi atenţi?

29.10.2015

Când vor să cumpere o locuinţă, românii se concentrează în special pe alegerea apartamentului să îndeplinească întocmai criteriile lor: buget, locație şi finisaje. Din păcate, majoritatea uită de un ultim pas extrem de important: procesul de predare-primire a apartamentului.

Această etapă este importanta mai ales când în ecuație intră achiziționarea unui apartament nou. Recepția locuinţei poate scoate la iveală atât eventuale probleme cu care proprietarul s-ar putea confrunta în viitor, cât și modul în care va decurge relația cu dezvoltatorul, în funcție de flexibilitatea și deschiderea acestuia.

Procesul de predare-primire este momentul în care clientul face o ultimă vizită pentru a analiza locuinţa. Această parte implică, în special, componenta tehnică a apartamentului, aceasta fiind principala sursă a unor eventuale probleme ulterioare.

Cel mai bine mergeţi cu un specialist

Companiile serioase permit clienților să vină însoțiți de orice tip de specialist (expert în hidroizolații, instalații, structură de rezistență etc.), dar clientul ar trebui să se intereseze îndeaproape de pregătirea persoanei alături de care vine.

Recepția apartamentului trebuie să vizeze mai multe direcţii. În primul rând, verificarea atentă din punct de vedere juridic, incluzând aici autorizația de construire, procesul-verbal de recepție a lucrării, cadastru etc. De fapt, această verificare ar trebui făcută și în momentul în care se realizează dezmembrarea apartamentului și se efectuează cadastrarea locuinței.

Clientul ar trebui să fie atent și ca, în cadastru, să figureze exact ceea ce achiziționează și să nu existe elemente suplimentare sau lipsă în realitate față de plan.

Verificarea tehnică

Verificarea tehnică este a doua etapă și cea mai importantă. De exemplu, pentru apartamentele aflate la ultimul etaj, clientul are trebui să vină însoțit de un expert în terase și acoperișuri.

De asemenea, trebuie verificate şi instalațiile electrice şi cele sanitare, aspectul tehnic al clădirii, ghenele, părţile exterioare ale blocului, instalaţiile termice etc.

„De preferat este ca recepția apartamentului să se realizeze în prezența unui reprezentant al constructorului sau a unui inginer din partea dezvoltatorului – o persoană avizată, capabilă să răspundă întrebărilor de ordin tehnic venite din partea clientului. În cazul proiectelor Adama, pe lângă pregătirea tehnică temeinică a reprezentanților noștri, clientul poate oricând consulta cartea tehnică a proiectului pentru verificări”, declară Alina Necula, Head of Marketing & Sales Adama Group.

În plus, citirea indexului de la contor nu trebuie nici ea uitată și menționată în procesul-verbal încheiat la preluarea apartamentului. Clientul ar trebui să se și asigure că plata facturilor este făcută la zi, mai ales că furnizorii de utilități nu acceptă transferul în cazul existenţei unor facturi restante.

 

 

Citiți și despre: