Prodalcom, băuturi alcoolice pentru toate gusturile

01.07.2014

Compania vrea să readucă în atenția consumatorilor votca Ștefan cel Mare. Compania Prodalcom este cunoscută pentru comercializarea pe piața din România a numeroase băuturi alcoolice cunoscute, precum votca Voronskaya, lichiorurile Grand Tresor, Afinata Vorona sau băuturile spirtoase Vorona. La produsele alcoolice cu tradiție, Prodalcom adaugă în mod constant produse noi. Printre acestea se numără băutura spirtoasa cu aromă de coniac Condor, și cea cu aromă de lămâie, Lemonov.

Compania a fost lansată acum 21 de ani, de către Nicu Catană și Cornel Şfaiţer, care s-au hotărât la acea vreme să-și deschidă propria firmă de băuturi alcoolice. “Societatea noastră este activă pe piața băuturilor alcoolice din 1993, având ca punct de pornire județul Botoșani, mai exact localitatea Vorona, aceasta împrumutându-și numele mărcii cu cea mai mare notorietate din portofoliu. În anul 2002 a fost realizată o retehnologizare a societății cu o linie modernă de producție italiană și au fost dezvoltate produse și mărci premium, precum vodca Voronskaya, Ștefan cel Mare, lichiorurile Grande Tresor.

În această perioadă am început extinderea distribuției produselor amintite la nivel național, prin intermediul distribuitorilor din țară”, ne-a declarat Nicu Catană, acționar Prodalcom. “În 2007 am realizat un rebranding pentru marca Voronskaya, reușind prin acesta o apropiere mai bună față de aspirațiile consumatorilor și identificarea acestora cu elementele vizuale și calitative ale produsului. Astfel, am lucrat la o rețetă îmbunătățită a votcii și am apelat la un efect de sablare a sticlei, cu fereastră pentru efectul de lupă, focusată pe elementul vizual central: un vultur care se aruncă peste pradă”, ne-a declarat Cornel Şfaiţer, acționar Prodalcom.

Investiții susținute

Ca orice companie de succes, poziția Prodalcom s-a dorit consolidată în Moldova, așadar conducerea a văzut naturală extinderea distribuției în zonă. “În 2007, pentru a consolida poziția din zona Moldovei am considerat oportună decizia de a distribui prin resurse proprii produsele noastre în județul Suceava. Astfel, în 2007 am deschis aici porțile primei divizii de distribuție, următorii ani aceasta extinzându-se și în județele Botoșani, Neamț și Iași. Această extindere de activitate în aval a facilitat în anii următori debutul unei colaborări de succes pe partea de distribuție, cu un jucător important de pe piața berii: Carlsrom”, ne-a povestit Nicu Catană.

Nici ultimii ani nu au fost unii fără investiții de amploare pentru companie. “În ultimii ani, s-au făcut de asemenea și investiții în retehnologizare, prin achiziții de noi linii de prelucrare și îmbuteliere, însă cea mai importantă este cea a liniei de producție alcool, din cadrul punctului de lucru Botoșani, în valoare de aproximativ 2 milioane de lei, realizată în 2013”, a completat Cornel Şfaiţer.

Evoluția consumului

Criza economică a condus, inevitabil, la o scădere a puterii de cumpărare a românilor. Acest lucru s-a resimțit și în industria băuturilor alcoolice, spune conducerea Prodalcom, care este de părere că oamenii nu doar și-au limitat bugetele destinate alcoolului, dar s-au reorientat. Așa se face că românii cumpără fie băuturi slab alcoolizate, fie cele superpremium, sortimentele de mijloc înregistrând scăderi. „De asemenea, un rol important în orientarea consumatorilor spre băuturile obținute în gospodăriile țărănești l-a avut și creşterea nivelului accizei din septembrie 2013. Nu este de ignorat nici proximitatea piețelor cu fiscalitate redusă, care a dus la aprovizionări din țările vecine zonei noastre de distribuție. Toți acești factori au avut ca și consecință continua adaptare a portofoliului Prodalcom, a politicilor de preț și de distribuție, pentru a răspunde nevoilor pieței pe care activăm. Astfel, chiar și într-o piață în regres, prin strategii corecte, sperăm până la finalul anului 2014 la o creștere a cifrei de afaceri față de nivelul de aproximativ 25 milioane de euro, realizat anul trecut”, ne-a povestit Nicu Catană, acționar Prodalcom.

Pentru a satisface gusturile consumatorilor care și îndreaptă atenția doar către produse premium, conducerea companiei a planificat investiții în noi tehnologii. „Dorim ca în următoarea perioadă să readucem în atenția clienților un produs mai vechi din portofoliul nostru, din gama de lux, votca Ștefan cel Mare. Pentru aceasta vom face investiții în noi tehnologii de filtrare, pentru a răspunde și gusturilor celor mai selectivi dintre consumatori, venindu-le în întâmpinare cu un produs exclusivist”, ne-a declarat Cornel Şfaiţer, acționar Prodalcom.

Responsabilitate corporativă

Prodalcom susține evenimentele locale și nu numai, prin sponsorizări ale evenimentelor. “De-a lungul timpului, am participat la târguri și expoziții de profil, dar am venit și mai aproape de clienții noștri în cadrul evenimentelor locale, concerte, spectacole, concursuri. Am susținut de asemenea manifestări artistice prin susținerea promovării tradițiilor din zona Moldovei și Bucovinei, a unor spectacole de teatru, premiere cinematografice, concerte, dar și manifestări sportive prin sponsorizarea de echipe de fotbal, cea mai importantă fiind nou-promovata în Liga I,  FC Botoșani”, explică Nicu Catană, acționar Prodalcom.

Cu toate acestea, nici evenimentele care se organizează la nivel național nu sunt uitate. “Am avut, de asemenea, și colaborări cu organizația <Let’s do it, România!>  participând la acțiunea de strângere a deșeurilor în toamna anului 2012, dar am organizat și evenimente sportive cu strângere de fonduri, pentru a susține copii cu probleme grave de sănătate”, a adăugat Cornel Şfaiţer, acționar Prodalcom.

Citiți și despre: