Profit în creştere pentru MOL. Câtă motorină şi benzină a vândut grupul?

06.11.2015

În trimestrul al treilea, vânzările retail ale Grupului MOL în România au avansat cu 21% şi cu 16% pe ansamblul primelor nouă luni ale acestui an, în principal ca urmare a extinderii rețelei de benzinării. Volumele vânzărilor de retail (inclusiv benzină, motorină, lubrifianți și GPL) s-au situat la 166 kilotone în perioada iulie-septembrie, comparativ cu 137 kilotone în intervalul corespunzător al anului anterior.

În perioada ianuarie-septembrie, volumul vânzărilor retail a fost de 433 kilotone, în urcare de la 373 kilotone în aceeași perioadă a anului precedent.

În structura vânzărilor de carburanți, motorina rămâne dominantă. Vânzările de motorină au urcat cu 14% în volum în primele 9 luni, la 309 kilotone, respectiv cu 19% în al treilea trimestru, la 118 kilotone.

În ceea ce privește benzina, volumul vânzărilor a fost de 112 kilotone în perioada ianuarie-septembrie 2015, în urcare cu 17%, în timp ce volumele din trimestrul trei s-au situat la 43 kilotone, în creștere cu 23%.

Pe ansamblul grupului, volumul vânzărilor retail a crescut cu 10% în primele nouă luni ale anului, la 2,903 kilotone, ca urmare a cresterii cererii de carburanți în regiunea Europei Centrale și de Est.

În plus, MOL a raportat în trimestrul al treilea cel mai bun rezultat trimestrial din istorie, cu un profit operațional (clean CCS EBITDA) de 708 milioane dolari.

 

 

Citiți și despre: