Profit în creştere puternică pentru Alro

14.08.2017

Alro, cel mai mare producător de aluminiu din Europa continentală, a înregistrat un profit net de 156 milioane lei, în primul semestru din 2017, de trei ori mai mare decât cel raportat în perioada similară a anului trecut. Profitul net ajustat a fost de 187 milioane lei, comparativ cu 64 milioane lei, în primele şase luni din 2016.

De asemenea, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 13,4%, ajungând la 1,3 miliarde lei, de la 1,1 miliarde lei, în S1 2016.

„Eforturile noastre susținute de-a lungul anilor trecuți de a continua să investim în modernizarea echipamentelor și în eficientizarea fluxurilor de producție, în timp ce am monitorizat îndeaproape evoluția pieței, astfel încât să putem profita de oportunitățile oferite de aceasta, se transpun acum în aceste rezultate pozitive, în marje de profitabilitate vizibil îmbunătățite și, în același timp și în abilitatea Companiei de a genera lichiditate”, a declarat Marian Năstase, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro S.A.

Acesta a mai spus că ultimii cinci ani au fost ani grei, ani în care compania a fost nevoită să lupte cu condiții de piață dificile, cu reglementări tot mai stricte.

„Azi, în contextul unor condiții de piață îmbunătățite, cu un nivel bun al prețului aluminiului și o cerere în creștere, reușim să transformăm în profit pentru acționarii noștri rezultatul eforturilor depuse în ultimii ani de întreaga echipă Alro”, a mai spus Marian Năstase.

În prima jumătate a anului, prețul aluminiului pe Bursa de Metale de la Londra a continuat să înregistreze un trend crescător, media S1 2017 fiind de 1.880 USD/tonă, față de perioada similară a anului trecut când aceasta a fost de 1.544 USD/tonă. Reducerile de capacități anunțate de autoritățile chineze ca parte a politicilor de scădere a poluării industriale, închiderea capacităților ilegale, au început să devină o realitate cu un puternic impact pozitiv asupra acestui sectorul.

De asemenea, cererea puternică în sectoarele în care activează clienții noștri a contribuit la o performanță sănătoasă a Companiei. Această evoluție pozitivă a pieței, strategia Grupului Alro de integrare pe verticală și cea de creștere a producției și vânzărilor de produse cu valoare adăugată, au ajutat Compania să iasă din perioada de recesiune a industriei aluminiului mai puternică și mai eficientă.

Pentru anul 2017, la nivelul Alro, a fost alocat un buget pentru investiții de aproape 41 milioane USD, componenta investițională fiind un element cheie pentru viitorul Companiei și al Grupului, pentru a se asigura o creștere organică și sustenabilă.

Compania și-a propus și asumat rolul de „organizație verde” încă de acum câțiva ani când responsabilitatea corporativă socială și față de mediu era încă la început în România și când, a rămâne un jucător viabil într-o industrie fragilă și marcată de o luptă pentru supraviețuire erau prioritățile celor care activau pe piața aluminiului.

Și în aceste condiții, Alro a continuat să monitorizeze îndeaproape efectele activității sale asupra mediului înconjurător cu scopul de a le diminua și compensa și a fost în permanență un membru activ în viața comunităților în care își desfășoară activitatea, prin acțiuni și evenimente cu un puternic caracter social, cultural și educativ.

 

 

Citiți și despre: