Propunerea hotelierilor: Cum ar trebui administrate stațiunile de pe litoral?

07.09.2017

Pentru a putea fi exploatate eficient și pentru a se rezolva, în același timp, și problema forței de muncă, stațiunile de pe litoral ar trebui administrate pe modelul stațiunii franceze, și anume de o companie non profit care să aibă la bază un parteneriat public-privat, consideră reprezentanții patronatelor din turismul românesc. Aceștia i-au prezentat ideea și ministrului Turismului Mircea Dobre, cu care s-au întâlnit la începutul săptămâni pentru o analiză a acestui sezon estival.

„Toate stațiunile turistice se pot autofinanța din taxele și impozitele pe care le plătește mediul privat”, a declarat Mohammad Murad, președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Acesta a mai spus că în urma unor analize ample ale federației pe care o conduce referitor la problemele litoralului românesc, a reieșit că cea mai bună soluție pentru eficientizarea activităților este crearea unei companii public-private, non profit, care să administreze stațiunile, așa cum se întâmplă de mulți ani, cu succes, în stațiunile franceze.

O astfel de entitate ar putea stopa și criza forței de muncă cu care se confruntă turismul românesc, în general, și cel de litoral în mod special, caracterul sezonier al activității acestuia adâncind această criză.

„De 10 ani de zile se fac proiecte pe fonduri europene şi noi nu avem forţa de muncă. Problema nu sunt centrele de formare sau profesorii, problema o reprezintă oamenii, cei care muncesc, cei care vin să se școlarizeze, pentru ei trebuie să găsim o soluţie financiară”, declară Dragoş Răducan, prim Vicepreședinte Executiv al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Soluţiile FPTR pentru administrarea plajelor, care în acest moment este una dintre marile probleme ale litoralului, prevăd, în primul rând, ca atribuirea suprafeței de plajă să se facă în funcție de numărul de locuri dintr-o structură de cazare, conform modelului din Italia: 1 * – 6 mp, 2 * – 8 mp, 3 * – 10 mp, 4* – 12 mp, 5* – 15 mp. Totodată, prețul de închiriere al unei plaje ar trebui să reprezinte media ultimilor 5 ani de zile.

În situația în care se atribuie segmente de plajă tuturor hotelurilor care solicită acest lucru, pentru restul segmentelor de plajă neatribuite se va organiza licitație, bazată pe proiecte, și nu pe preț.

Patronatele solicită, de asemenea, să facă parte din comisiile de clasificare, așa cum există în multe țări europene, în vederea asumării, avizării şi clasificării obiectivelor turistice.

 

 

 

Citiți și despre: