Puterea de cumpărare a românilor, în creştere

28.04.2015

Puterea de cumpărare a românilor a crescut la finele anului trecut, în condiţiile în care evoluţia salariilor a fost pozitivă, iar rata inflaţiei a scăzut, comparativ cu anul anterior, arată raportul de cercetare GfK Pulse, care analizează evoluțiile piețelor de FMCG și bunuri tehnologice, alături de principalele tendințe macro-economice în 2014, față de 2013.

“Veștile bune de la finalul anului 2014: evoluția pozitivă a salariilor și scăderea ratei inflației în comparație cu anul anterior au condus la creșterea puterii de cumpărare. Aceste tendințe au un impact sesizabil și în business”, afirmă specialiştii GfK.

Astfel, piața bunurilor de folosință îndelungată a încheiat ultimul trimestru cu o valoare a vânzărilor de 723 milioane euro – o creștere de aproape 14%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2013. În același timp, studiile GfK care monitorizează consumul casnic arată o creștere în valoare cu 2% a coșului de cumpărături pentru produsele FMCG anul trecut față de 2013.

Climatul este favorabil pentru consum, iar venitul extra pe gospodărie are șanse mai mari să fie cheltuit, decât să fie destinat economisirii.

Chiar și cu un buget de cheltuieli mai mare, consumatorii vor continua să se concentreze pe strategii de prioritizare a achizițiilor pentru a exploata la maximum finanțele de care dispun.

În plus, indicatorul de încredere a consumatorului raportat de GfK România către Comisia Europeană are de asemenea o evoluție bună, alături de alți indicatori care măsoara percepțiile față de viitor.

 

 

Citiți și despre: