Pyronova IS Romania, un deceniu de activitate

01.10.2016

Pyronova oferă o gamă variată de soluții și sisteme de protecție împotriva incendiului. Înființată în anul 2006, Pyronova IS Romania este o filială a companiei-mamă Pyronova din Slovacia, având ca domeniu de activitate protecția și oferirea de soluții practice împotriva incendiilor – cele mai bune soluții tehnice existente pe piață.

„Obiectivele companiei au fost bine stabilite încă de la început, printre ele fiind să devenim unul din principalii furnizori de sisteme complete pentru stingerea incendiilor din Europa. Pentru atingerea acestui obiectiv, ne bazăm pe piloni strategici care ne permit să transformăm obiectivele în realitate an după an”, declară Peter Mriso, director general Pyronova IS Romania.

Odată cu deschiderea filialei din România, Pyronova și-a început activitatea și în Cehia, anul 2006 reprezentând debutul proiectului de extindere pe piețele externe. Astfel, în perioada 2007-2011, compania și-a continuat extinderea în Ungaria, Ucraina, Polonia și Bulgaria, astăzi, Pyronova fiind prezentă în 7 țări și având peste 150 de angajați.

Un portofoliu variat

„Cel mai important factor al dezvoltării noastre în România se datorează cu siguranță partenerilor și furnizorilor de încredere, cu care avem o colaborare de lungă durată. Acesta este cel mai bun exemplu că serviciile oferite de noi îndeplinesc cerințele și nevoile colaboratorilor. Ca urmare a numărului mare de cereri și clienți din zona de sud a țării, un pas important făcut de Pyronova pe plan local a fost deschiderea unei filiale în București în anul 2013, pentru a putea fi mai aproape de partenerii din această zonă a țării”, menționează Peter Mriso.

„În acest an vom sărbători 10 ani de activitate în România, timp în care am ajuns la peste 50 de angajați și am contribuit la realizarea unui număr de peste 200 de proiecte, peste 1 milion de metri pătrați de suprafață protejată, am montat peste 200.000 de sprinklere și peste 750.000 de țeavă”, declară directorul general.

Unul din punctele forte în dezvoltarea companiei este portofoliul. Acesta cuprinde cea mai variată gamă de soluții și sisteme de prevenire și stingere a incendiilor din țară și chiar din zona central-estică a Europei, reprezentând totodată și principalul avantaj de care beneficiază clienții companiei.

Astfel, pe lângă instalațiile clasice de protecție la incendiu – sprinklere, hidranți sau cele cu gaz și spumă – Pyronova implementează și soluții inovative, cum ar fi: OxyReduct, instalație de prevenire a incendiilor, care asigură o concentrație de oxigen în interiorul zonei protejate la nivelul necesar pentru a preveni procesul de ardere; Hytrans, echipament pentru transportul unor cantități foarte mari de apă de la mare adâncime, la distanță mare, având și un modul pentru inundații, cu posibilitatea pompării apei; Fogtec, instalație de ceață de apă de mare presiune, care, cu ajutorul unor pulverizatoare speciale, diminuează rapid nivelul de radiații termice; Signifire – sistem de detecție fum și flacără prin imagini video.

Alături de echipa de experți de naționalitate străină și de calitatea înaltă a materialelor utilizate, aceste soluții inovative reprezintă un avantaj în plus în alegerea serviciilor oferite de Pyronova. În plus, în 2015 compania a obținut certificarea VdS – cea mai importantă organizație în domeniul protecției la incendiu din Europa.

O echipă tânără și profesionistă

Echipa Pyronova IS Romania este formată din 50 de angajați, fiecare vorbind cel puțin o limbă de circulație internațională. Pe lângă instruirea conform sarcinilor de lucru, aceștia participă ocazional la training-uri de dezvoltare profesională atât în țară, cât și în străinătate, multe dintre ele fiind organizate la furnizorii sau producătorii de echipamente și sisteme.

Compania acordă o atenție deosebită dezvoltării profesionale și îmbunătățirii continue a performanțelor membrilor săi, oferindu-le ocazia să fie permanent la curent cu ultimele noutăți din domeniu pentru ca aceștia să ofere soluții de ultimă generație clienților.

Compania investește resurse importante în educarea angajaților, training-uri și echipamente de ultimă generație

De asemenea, Pyronova oferă numeroase beneficii angajaților săi, organizând evenimente precum team-building, family day, sports day, iar pentru relaxarea și sănătatea lor oferă pachete de relaxare la SPA, masaj și fructe la birou.

„Echipa este tânără, cu inițiativă, cu o stare de spirit pozitivă, cu o medie de vârstă care probabil nu depășește 30 de ani. Contrar vârstei, de multe ori clienții și colaboratorii noștri sunt plăcut surprinși la întâlniri de pregătirea profesională a colegilor noștri”, adaugă CEO-ul companiei.

Datorită acestui lucru, compania a câștigat încrederea clienților care, mulțumiți de serviciile primite, au invitat Pyronova IS Romania și la licitații organizate în alte țări. În plus, faptul că face parte dintr-un grup multinațional a ajutat compania ca, pe lângă acoperirea națională, să desfășoare multe proiecte și în străinătate, în țări precum Germania, Suedia, Ungaria, Ucraina, Georgia, Algeria, Macedonia.

„Proiectele din străinătate ne-au ajutat și în perioada crizei financiare, atunci când scăderea investițiilor în domeniul construcțiilor din România ne-a făcut să ne orientăm spre alte zone din Europa, unde încă exista cerere. În ceea ce privește aria de acoperire, ne adresăm oricărui domeniu de activitate care necesită protecție la incendiu: auto, logistic, chimic, petrochimic, aerospațial, farmaceutic, alimentar, textil, prelucrarea lemnului, IT, centre comerciale, clădiri de birouri, clădiri culturale și altele”, susține directorul general Pyronova IS Romania.

Proiectele Pyronova IS Romania

Începând din 2013, Pyronova organizează anual evenimentul denumit „Roadshow”, o demonstrație live dedicată celor care sunt interesați să vadă și să înțeleagă cum funcționează și care sunt avantajele echipamentelor și sistemelor speciale de stingere a incendiilor din portofoliul companiei.

Până în prezent, compania a desfășurat trei Roadshow-uri: două pentru Hytrans și unul pentru Fogtec, al treilea deja creionându-se pentru anul viitor.

Pe lângă aceste evenimente, la sfârșitul anului 2014 Pyronova a decis să sponsorizeze trei instituții pentru copii cu nevoi speciale din Cluj Napoca: Casa de zi pentru copiii străzii-AKSZA, Centrul de Primire a Copilului în Regim de Urgență Gavroche și Asociația Providența – Gondviseles – Fursorge Egyesulet.

„Împreună am reușit să-i facem să se bucure de numeroase beneficii: au participat la excursii organizate, au primit cadouri, haine și încălțăminte noi, echipamente electronice, renovări interioare și mobilier nou pentru un confort sporit. Acești tineri sunt talentați, se exteriorizează prin activități artistice, sunt încurajați să picteze, munca lor fiind prezentată la diferite expoziții”, declară conducerea companiei.

Printre proiectele pe care compania le are în curs de desfășurare enumerăm Park Lake Plaza, un centru comercial din București cu suprafața de 70.000 metri pătrați, lucrări la mai multe hale din incinta Star Transmission din Sebeș și Cugir, Michelin Florești, Centrul Logistic Lidl Chiajna sau Hella Arad.

Planuri de viitor

Cele mai recente investiții ale Pyronova s-au concentrat pe finalizarea proiectului de achiziție a unei hale în Cluj Napoca, unde a fost mutat sediul companiei.

În viitorul apropiat se vizează finalizarea lucrărilor exterioare pentru noul sediu și implementarea unui sistem nou de management al calității, în timp ce, pe termen lung, compania dorește dezvoltarea unor relații de parteneriat atât cu clienții, cât și cu furnizorii.

„Un plan pe termen mediu este legat de crearea unei relații de colaborare cu facultățile tehnice din țară. Având în vedere că acest domeniu nu este studiat în amănunt în facultățile de profil tehnic, ne propunem să oferim suport studenților interesați pentru elaborarea lucrărilor de licență, consultanță, materiale și informații despre acest domeniu de activitate. Oferim oportunități de internship, urmând ca pe viitor să aibă chiar șansa de a începe o carieră în cadrul companiei noastre”, completează directorul general al companiei.

În ceea ce privește performanțele financiare, pentru anul în curs compania dorește să se mențină la nivelul celei de anul trecut însă, condițiile de piață actuale determinând conducerea Pyronova să estimeze o scădere de 10-15%.

Totuși, în ultimii ani, compania a avut o creștere spectaculoasă, determinată de creșterea numărului de proiecte. Astfel, cifra de afaceri înregistrată de Pyronova IS Romania în 2015 a fost de peste 8 milioane de euro, dublă față de 2013 (4.023.000 euro) și triplă față de 2012 (2.615.000 euro).

 

 

Citiți și despre: