Râureni, fructe şi legume preparate „cu drag din natură”

01.09.2014

Cu o experienţă de peste 40 ani, compania îşi dezvoltă mereu produsele pentru a vă aduce gustul mai bun decât al preparatelor de acasă.  Râureni este unul dintre cei mai mari producători din domeniul alimentar din România, cu o tradiție bogată și oferind întotdeauna consumatorilor produse de calitate, rețete  tradiţionale autentice din fructe și legume proaspete, pentru un gust mai bun decât al preparatelor gătite acasă. “Povestea Râureni începe încă din 1968, în urmă cu peste patru decenii, când se deschide Fabrica de marmeladă de la Râureni. Fabrica parcurge trei etape importante, anii 60’ – 80’, perioadă în care se dezvoltă majoritatea reţetelor de dulceţuri, compoturi, gemuri, murături, anii 1995 – 2005, etapă în care se deschide secţia de suc natural concentrat de mere, şi cel mai important, perioada de după 2008, când fabrica este preluată de grupul Annabella”, ne-a declarat Dan Mutu, directorul general Annabella Fabrica de Conserve Râureni.

Momentul preluării fabricii de către compania Annabella reprezintă un nou început pentru companie. Schimbarea a venit cu investiții de amploare, direcționate spre modernizare, tehnologizarea și diversificarea liniilor de producţie și dezvoltarea capacităţii de producţie până la 40.000 de tone materie primă procesată pe an. În același timp, a fost mărit și portofoliul de produse, astfel că strategia de distribuţie la nivel naţional şi cea pentru export au fost regândite pentru rezultate cât mai bune.

Produse preparate „cu drag din natură”

Cu un portofoliu bogat de zeci de produse, compania lansează constant preparate noi cu drag şi grjiă pentru consumatori. “Fabrica de marmeladă de la Râureni a devenit cunoscută pentru conservele din fructe – dulceţuri, compoturi şi gemuri. Ulterior, am introdus în portofoliu şi zacuscă şi murături, în anii ’80 am creat, pentru prima dată, câteva dintre specialităţile noastre: dulceaţa de petale de trandafiri, piureul de castane, pe care doar noi îl producem în ţară. Astăzi, portofoliul nostru cuprinde peste 90 de produse, recent introducând gemurile dietetice Dieta, 0% zahăr adăugat, sucul natural de mere ambalat bag-in-box, siropul de mere, gemurile porţionate horeca. Conservele de legume (murături şi în oţet) înregistrează cele mai mari vânzări, produsele fiind nelipsite de la mesele consumatorilor, din orice casă, aproape la orice masă a zilei.”, ne-a explicat directorul general Annabella Fabrica de Conserve Râureni.

<Mai natural de atât nu se poate>. Produsele Râureni sunt preparate doar din ingrediente naturale, alese cu grijă, din surse bine selectate și controlate. Astfel, fructele provin din toate zonele importante din ţară, iar legumele din centrele legumicole cu tradiţie, din Buzău, Galaţi, Craiova, Drăgăşani. “Avem încredere că <bun doar din bun se face>. Pornind de la acest principiu, căutăm tot timpul cele mai bune surse din care selectăm cu grijă fructele şi legumele care ajung în borcanele Râureni, consolidăm producţia proprie şi relaţia cu producătorii de peste tot din ţară şi în special cu cei locali, din bazinul pomicol-legumicol vâlcean. Peste 30% din fructe şi legume (vişinele, caisele, căpşunile, merele, prunele, tomatele, vinetele şi ardeii) sunt recoltate din ferma proprie de la Drăgăşani, cu o suprafaţă de 100 hectare. Produsele Râureni ajung pe mesele românilor din toată ţara sau la export, spre patru continente, Europa, America, Australia şi Asia. Exporturile reprezintă 15% din totalul vânzărilor şi se duc spre state precum: Germania, Austria, Italia, Spania, Anglia, Canada, Israel, Franţa, Cipru, Suedia, Australia, Statele Unite ale Americii. Exporturile urmează un trend ascendent, iar evoluţia este destul de rapidă”, ne-a declarat Dan Mutu.

Rebranding pentru produse premium

Pentru că produsele de calitate au nevoie și de o imagine care să reflecte corespunzător categoria premium, în anul 2010 compania a lansat campania de rebranding “Râureni –cu drag din natură”. “Am reînnoit identitatea vizuală a ambalajelor pentru a fi în concordanţă cu standardele ridicate de calitate ale produselor şi valorile pe care dorim să le comunicăm: ingrediente naturale selectate cu rigurozitate, reţete tradiţionale îmbunătăţite peste ani pentru a obţine preparate mai gustoase decât cele gătite acasă, grija pentru consumator. Am adoptat forma poligonală a borcanelor pentru gemuri, dulceţuri, gata preparate, murături, şi am schimbat etichetele pentru cele peste 90 produse din portofoliu. Calitatea ridicată, dublată de o reprezentare adecvată au ajutat la poziţionarea dorită, în categoria premium, aproape concomitent cu relansarea pe piaţă”, ne-a povestit Dan Mutu, directorul general Annabella Fabrica de Conserve Râureni.

Anul aceste marchează a doua etapă de dezvoltare a brandului “Râureni –cu drag din natură. “Mereu mai departe, facem saltul de la reînnoire şi reprezentare adecvată a categoriei premium, la recunoaştere, loializare, asocierea clară a brandului cu anumite valori, cu o anumită calitate, un anumit standard recunoscut şi căutat de consumator. <Bun din bun se face>, <mai natural de atât nu se poate>, <natura în fiecare borcan> fixează întocmai aceste valori pe care dorim să le comunicăm consistent pe viitor. Campania se derulează acum incipient pe new media, către consumator şi canalele de comunicare business to business, având intenţia să acoperim în timp majoritatea canalelor de comunicare business to consumer. În acest fel, fiecare consumator va ridica un borcan sau produs Râureni de la raft având siguranţa unui preparat de excepţie, în întregime natural, cu ingrediente bine alese şi riguros verificate, având la bază reţete, tehnici şi proporţii optimizate pentru a aduce gustul din natură mai bun decât în preparatele de acasă”, a completat directorul general Annabella Fabrica de Conserve Râureni.

Investiţii și planuri de viitor

Râureni deține, în prezent, patru linii de producție, iar investițiile în tehnologii sunt importante. “Utilajele sunt unele dintre cele mai bune din industria alimentară a conservelor de fructe – legume, fiind achiziţionate din ţări europene cu renume în domeniul industriei alimentare: Ungaria, Italia, Olanda. Printre cele mai noi investiţii sunt linia de gemuri porţionate 20g, linia de PET-uri oţet şi linia de umplere -ambalare bag-in-box, pentru sucul natural de mere. Producţia de conserve din fructe – legume a ajuns la nivelul de aproximativ 15 milioane de unităţi pe an, în 2013.  Cifra de afaceri a fabricii Râureni se ridică la peste 10 milioane euro. Estimăm o creştere de 10% a producţiei şi cifrei de afaceri pentru acest an faţă de 2013”, ne-a explicat Dan Mutu.

Obiectivele fabricii Râureni includ deținerea poziției de lider național în industria conservelor de legume-fructe şi în producţia de suc natural concentrat de mere. În același timp, se doreşte stabilirea unei poziţii cât mai bune printre jucătorii mari în domeniu din UE şi din lume.

 

 

Citiți și despre: