Reacţia Dedeman, după amenda dată de Concurenţă: Legislaţia nu era clară

20.09.2016

Compania Dedeman a fost sancţionată de către Consiliul Concurenţei ca urmare a încheierii, în perioada 2005 – 2006 (cu 11 ani în urmă), a unor contracte standard concepute de furnizorii internaţionali Porta Kmi şi Ariston Termosanitari. Aceste contracte conţineau unele clauze neconforme cu dispoziţiile legii concurenţei în vigoare la acea dată, precizează reprezentanţii retailerului.

„Simpla semnare a acestor contracte este în contradicţie cu legea concurenţei. Nu a existat nici o înţelegere între compania Dedeman şi ceilalţi distribuitori. De la începutul activităţii sale şi până în prezent, compania Dedeman nu a pus în practică niciun fel de înţelegeri anticoncurenţiale”, au afirmat reprezentanţii Dedeman.

Sancţiunea a fost aplicată din cauza faptului că la data încheierii respectivelor contracte (cu 11 ani în urmă), legislaţia în materie de concurenţă nu a fost suficient de bine înţeleasă.

Pedepsele în materie de legislaţie a concurenţei în România sunt mai drastice decât în orice altă ţară a UE, conform retailerului de bricolaj.

„În conformitate cu valorile companiei, înţelegem şi acceptăm faptul că sancţiunile se aplică inclusiv pentru încălcarea din culpă a legii. După deschiderea investigaţiilor de către Consiliul Concurenţei, am implementat un program de conformare în materie de concurenţă şi ne-am asumat rolul de a promova legislaţia în materie de concurenţă faţă de colaboratorii noştri, pentru a avea certitudinea înţelegerii şi respectării acesteia”, au mai spus reprezentanţii companiei.

Aceştia afirmă că existenţa companiei Dedeman pe piaţa materialelor de construcţii reprezintă un factor de echilibru şi de garantare a unui mediu concurenţial.

„Prin prezenţa noastră în piaţă, preţurile sunt mai mici decât în alte ţări vecine, în care nu îşi desfăşoară activitatea nicio companie cu acţionariat autohton. Dovada o constituie faptul că reprezentăm prima opţiune în alegerile consumatorilor din România şi nu numai, nenumăraţi clienţi din ţări precum Bulgaria, Serbia, Ungaria, Republica Moldova cumpărând din magazinele Dedeman situate în proximitatea frontierelor”, precizează sursa citate.

Reprezentanţii Dedeman promit că retailerl va continua să dezvoltate politici comerciale în favoarea consumatorului, atât din punct de vedere al preţurilor oferite, cât şi din punct de vedere al calităţii produselor şi serviciilor oferite.

 

 

Citiți și despre: