Regional Air Services – investiții în infrastructură și flotă

01.11.2015

“Putem privi cu optimism către viitor și anticipăm o creștere în aviația generală”. Istoria Regional Air Services începe în anul 1998, compania numărându-se printre primii operatori privați în aviația din România. La doar un an distanță, a preluat Baza de Aviație Utilitară din Tuzla și a devenit astfel primul aeroport privat din țara noastră. Între timp, a fost de mai multe ori primul operator privat certificat pentru diferite activități de aviație generală, pentru cele mai multe dintre acestea deținând continuu poziția de lider de piață.

În prezent, Aeroportul Tuzla este deschis traficului internațional de pasageri și marfă. Are o suprafață extinsă de 45 de hectare, cu toate funcționalitățile necesare pentru a se dezvolta susținut în viitor. Este vorba despre o infrastructură complexă, proiectată în funcție de cele mai recente și exigente standarde din domeniu. “Anul acesta s-au realizat foarte multe investiții, atât în infrastructură, cât și în flotă. Cele mai importante sunt: depozitul de combustibil de aviație, un elicopter pentru zbor pe mare, un avion bimotor pentru școala de zbor. Aeroportul Tuzla are un master-plan de extindere și modernizare pe 10 ani, realizat în baza unui studiu de fezabilitate foarte serios, cu ajutorul unor proiectanți excepționali, specializați în aviație, și respectă cu rigoare fiecare etapă descrisă în acesta”, ne-a declarat Adrian Vasilache, managing partener Regional Air Services. Oficialii companiei adaugă faptul că planificarea și etapizarea investițiilor și dezvoltării sunt cele mai sigure căi de creștere, tocmai de aceea fiecare pas este realizat cu grijă, pentru o dezvoltare constantă și sigură.

Liderii soluțiilor

Regional Air Services oferă o gamă largă de servicii, de la publicitate aeriană, la zbor pentru agricultură, școală de parașutism, școală de supraviețuire pe mare sau școală de pilotaj destinată amatorilor, dar și profesioniștilor, atât pentru avioane, cât și pentru elicoptere. În același timp, comania este operator de transport aerian medicalizat, de servicii de căutare și salvare, oferă transport aerian în largul mării și este o organizație certificată pentru întreținerea de aeronave. Nu în ultimul rând, Regional Air Services deține un aeroport cu servicii complexe și deschis traficului international de pasageri și mărfuri, la doar 23 de km de Constanța, în sudul litoralului.

Cea mai importantă activitate este însă de departe transportul aerian offshore, activitate în care Regional Air Services este lider de piață. “Este domeniul în care suntem experți, și, totodată, cea mai dificilă activitate pe care o desfășurăm. Un alt punct forte este școala de pilotaj: și în această activitate Regional Air Services este lider de piață și un concurent demn de luat în calcul pe plan internațional. Din ce în ce mai mulți elevi vin din afara României, în special din Germania, Turcia, Rusia, Spania, pentru că găsesc aici pregătire de cea mai bună calitate, un mediu foarte primitor, o atmosferă foarte prietenoasă și prețuri mici. Licența obținută aici și pregătirea pe care o primesc le permit să se angajeze oriunde în lume”, confirmă reprezentanții companiei.

Aeronave și experiență

Reprezentanții Regional Air Services atrag atenția că cele mai multe dintre companiile care își desfășoară activitatea în domeniul aviației generale au trecut prin experiențe dificile, întrucât pe lângă efortul pe care îl presupun munca și pregătirea specialiștilor, politicile de stat nu susțin investitorii din acest domeniu. Cu toate acestea însă, piața a cunoscut o creștere în ultimii cinci ani. Asta mai ales datorită impactului pozitiv al legislației europene și a clienților puternici ce și-au îndreptat atenția spre România, dar și datorită apariției organismelor de control. „Putem privi cu mai mult optimism către viitor și putem anticipa o creștere în aviația generală”, este de părere Adrian Vasilache.

Flota Regional Air Services este una foarte complexă, pentru a se adapta activităților companiei. În hangar și pe calea de rulaj există 16 aeronave proprii, dar compania este operator pentru alte patru aeronave și urmează ca numărul acestora să crească în viitorul apropiat. Indiferent de modelul aeronavei, toate zborurile sunt realizate la cele mai înalte standarde, pentru siguranța operațiunilor.

Complementar aeronavelor, compania beneficiază de experiența desăvârșită a unor profesioniști în domeniu. O experiență de zbor de 27.500 de ore, cum are colega noastră de la școala de pilotaj, Caroline Whinton Rhodes sau 8.000 de ore de zbor civil offshore, cum are Vasile Chivu, colegul nostru, pilot de elicopter – sunt argumente pentru capitalul de încredere de care se bucură Regional Air Services. Deși cea mai mare parte a activității noastre este concentrată pe una dintre cele mai dificile misiuni de zbor, și anume transportul cu elicoptere în largul mării, faptul că nu am înregistrat niciun incident grav este, de asemenea, o garanție pentru un evaluator, oricât de exigent, ne-a declarat Adrian Vasilache.

Siguranța unui zbor este dată nu doar de experiența piloților, ci și de calitatea muncii inginerilor, mecanicilor, controlorilor de trafic și a dispecerilor. Astfel, reprezentanții companiei susțin faptul că s-a încercat atragerea celor mai buni oameni din domeniu pentru a putea oferi soluții la o calitate garantată.

Aerotaxi

Regional Air Services deține și o divizie pentru zbor charter sau în regim aerotaxi, dar și pentru zboruri de agrement. La cerere, compania zboară în toată Europa, pe orice aeroport, iar cele mai frecvente destinații sunt orașele mari din România și țările vecine.

Pe timp de vară, foarte multe solicitări sunt îndreptate către zborurile de agrement, mai ales cele deasupra litoralului sau în Delta Dunării. Cel mai mare succes din acest an au fost zborurile de jumătate de oră pe linia țărmului. Acestea au fost realizate cu avionul Diamond 40, iar prețul pentru trei pasageri s-a ridicat la 155 de euro.

Zborurile de agrement nu sunt singurele lucruri care rețin atenția celor pasionați de aviație. Unul dintre cele mai cunoscute evenimente organizate de companie este showul de acrobație aeriană AeRomânia. Prima ediție a acestuia a avut loc în 2006. “Anul acesta, în 2015, publicul a fost atât de numeros încât, deși am pus la dispoziție o parcare de 2.000 locuri la aeroport, s-a format un lanț de mașini pe ambele sensuri ale drumului din interiorul localității Tuzla și până la Costinești. Totuși, la început am avut o misiune destul de dificilă, pentru că gustul publicului pentru astfel de evenimente nu era format. Datorită bunei organizări, a spectaculozității evenimentului și a calității participanților, dar și a micro-evenimentelor înglobate, precum concursuri de fotografie de aviație, jocuri pentru copii, interesul a crescut, ceea ce este firesc, pentru că vorbim despre un eveniment de înaltă clasă, monden, un spectacol antrenant cu divertisment de bună calitate”, spun reprezentanții Regional Air Services.

Evenimentul oferă participanților concerte live, petreceri, dar și expoziții de mașini de epocă sau de flori, precum și spectacole pirotehnice și invitați de seamă. Printre personalitățile care au participat și susținut evenimentul se numără Jurgis Kairys, multiplu campion mondial de acrobație aviatică și inventator al unor manevre acrobatice, Bruce Dickinson de la Iron Maiden și pilot de avion, Iacarii Acrobați, Mihai Mărgineanu, fost elev al Școlii de Zbor de la Tuzla, Roxana Ciuhulescu sau Titi Aur.

Lansări de noi cursuri

Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 44 de milioane de lei, iar pentru anul curent se dorește creșterea cu 10% a acesteia. “În viitorul apropiat vom lansa noi cursuri în cadrul școlii de supraviețuire pe mare și vom autoriza noi activități în domeniul întreținerii de aeronave, ceea ce va atrage noi categorii de clienți. Pe termen lung am decis să investim în infrastructura aeroportuară și în flotă, în special cea de elicoptere, pentru a ne putea extinde și mai mult, inclusiv pe plan internațional”, ne-a declarat Adrian Vasilache, managing partener Regional Air Services.

 

 

Citiți și despre: