Regus, cel mai mare furnizor de spaţii de lucru flexibile

01.06.2014

Compania analizează oportunitățile de extindere în afara Bucureștiului, în Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov şi Iaşi. Regus este cea mai mare companie pe piața locală și nu numai pe segmentul furnizărilor de spaţii de lucru flexibile. Prezentă în peste 100 de țări, printre care Grecia, Bulgaria, Slovenia, Serbia, Cipru și Ungaria, compania are patru locații în țara noastră, toate în București. “Compania Regus este prezentă în Romȃnia din 1999. Pas cu pas, Regus a crescut capacitatea de birouri oferite în Bucureşti şi administrează acum patru centre de birouri flexibile, localizate în World Trade Centre, CA Rosetti, Floreasca Business Park şi Charles de Gaulle Plaza. De-a lungul timpului, am oferit sprijin pentru multe companii care au deschis afacerile în Romȃnia, inclusiv companii multinaționale precum Nokia sau Google. Putem spune că ne mȃndrim cu inovațiile aduse pe piața locală, soluții flexibile pentru birouri clasice, dar şi birourile virtuale, business lounge-urile Regus, ce oferă access rapid la spaţii temporare de lucru, networking, spaţiile de lucru tip co- working (birouri comune), săli şedinţă, dar şi cu contribuția la filosofia noului mod de lucru. Avem o rețea globală în continuă dezvoltare şi am putut să le oferim clienților opțiuni de lucru de neimaginat pȃnă atunci, aici şi oriunde în lume”, ne-a declarat Ramona Iacob, directorul național Regus România.

Dezvoltarea companiei

Istoria Regus începe în anul 1989, când Mark Dixon a deschis primul centru de afaceri în Bruxelles, Belgia. Totul a pornit atunci când Dixon a observat faptul că mulți angajați se văd nevoiți să lucreze din cafenele sau hoteluri, neavând un loc dedicat. Externalizarea serviciilor către un furnizor specializat a fost privită la început cu scepticism, dar reprezentanții companiilor au realizat rapid beneficiile pe care le oferă un spațiu de lucru adecvat, dar care să fie în același timp și flexibil. Odată cu trecerea anilor, și cerințele clienților s-au modificat. Dacă acum câțiva ani se dorea un spațiu de lucru fix, curat și organizat, acum cerințele sunt mai variate. Se doreşte un mediu flexibil cu o conexiune rapidă la Internet, săli dotate pentru videoconferințe sau platforme speciale individuale pentru angajați. “Rețeaua globală cuprinde mai multe de 2.000 de centre de afaceri, în 102 țări, este mult mai uşor ca o companie de orice dimensiuni să aibă succes lucȃnd într-un mod nou, mai productiv. Oriunde în lume s-ar afla clienții noştri, este în apropiere un spațiu de lucru Regus. Companii ca Google, Toshiba sau GlaxoSmithKline, plus milioane de alte afaceri, au venit la Regus pentru a-şi face viața mai uşoară. Cu sprijinul nostru, au găsit soluţii care să le ofere angajaților cea mai bună modalitate de folosire a timpului de lucru şi să evite să plătească pentru ceea ce nu au nevoie”, ne-a explicat directorul național Regus România.

La nivel local

Regus oferă în România o gamă variată și complexă de servicii, care răspunde unor nevoi diverse, în continuă dezvoltare, cu un grad diferit de implicare din partea clienților. Managerii pot solicita de la birouri virtuale sau adrese pentru corespondență, la spații cu birouri de închiriat, birouri part-time, hot desking/co working desk , săli pentru întȃlniri sau training ori acces la business lounge. “Atunci cȃnd clienții apelează la Regus, primesc acces la o rețea conectată de centre de afaceri, un loc dedicat pentru business. Oferim spații de lucru uşor accesibile, de calitate ridicată, utilate complet, indiferent dacă sunt necesare pentru cȃteva minute sau ani. Succesul se obține prin satifacerea unor exigențe înalte, dar este o mare diferență în felul în care Regus se ocupă de cele mai mici detalii ca să ofere un mediu de lucru eficient, iar clienții să aibă libertatea să se concentreze pe propria afacere. Suntem singurii furnizori globali de spații de birouri, iar misiunea noastră este să-i sprijinim pe clienții noştri să aibă succes”, ne-a declarat Ramona Iacob.

În prezent, Regus oferă servicii doar în București, dar compania analizează oportunitățile de extindere, potrivit conducerii Regus. “Cu siguranță, planurile noastre sunt axate pe creştere, pe dezvoltarea reţelei şi la nivel naţional, pentru a fi alături de clienți şi a le satisface nevoile extrem de dinamice. Căutăm şi analizăm noi oportunități în oraşele mari precum Timişoara, Cluj-Napoca sau Braşov, Iaşi , intenționăm să continuăm diversificarea serviciilor, cu oferte de birouri virtuale, adrese pentru corespondență, business lounge, săli pentru întȃlniri de afaceri şi birouri închiriate într-o manieră foarte flexibilă”, ne-a declarat Ramona Iacob, directorul național Regus România.

Solicitările clienților

În contextul crizei economice și bugetele destinate birourilor au fost unele micșorate, astfel că nevoile companiilor s-au schimbat. “Clienții sunt mult mai selectivi, caută cele mai bune soluții pentru a-şi optimiza costurile totale. Doresc să găsească furnizori/parteneri de birouri flexibile, care se pot adapta şi pot ajusta produsele pentru a ține cont de noile realități, într-un mediu de business foarte dinamic, cu posibilitatea de a creşte sau a scădea rapid capacitățile de birouri, după cum este nevoie. Companiile au bugete mai mici şi proiecte pe termen scurt. Pȃnă acum, am fost alături de ele prin servicii diversificate şi cu o atitudine <da, se poate>”, explică Ramona Iacob.

În plus, tehnologia oferă acum posibilitatea ca angajații să lucreze din orice spațiu, fiind, uneori, chiar mai eficienți în acest fel. „Clienții din toată lumea se adaptează şi nu mai sunt <legați> de o locație specifică. În continuare au nevoie de locuri în care să se întȃlnească, să socializeze, să fie împreună şi să genereze idei, însă birourile desemnate individual pentru o singură persoană sunt luate serios în evaluare. Resursele, oamenii, timpul şi energia, sunt din ce în ce mai puține, iar costurile de regie şi de tehnologie sunt din ce în ce mai mari, aşa că nu este inimaginabil ca birourile să devină imense <social hubs>, cu spații de întȃlnire, o locație corporate, pentru branding şi de natură să stimuleze schimbul de idei. O astfel de configurație <hub-and-spoke>, cu birouri centrale tot mai mici şi birouri satelit în țară, este cheia dezvoltării Regus, aici sunt punctele noastre tari, spații flexibile într-o lume tot mai mobilă. Deci, birourile vor rămȃne, însă vor fi radical diferite față de ce avem şi folosim acum”, este de părere directorul național Regus România. Aceasta a completat faptul că mai puțin de un sfert din clienții Regus achiziționează un birou “tradițional”, în condițiile în care acum cinci ani procentul era de 90%.

Economii asumate

Pe de o parte, birourile mobile sau angajații care lucrează de acasă presupun costuri mai mici pentru companii, de cealaltă parte însă, salariații se văd nevoiți să se adapteze și să facă diferența dintre viața profesională și cea personală în condițiile în care toate activitățile sunt realizate din aceeași locație. “Lucrul de acasă devine tot mai popular, dar, pe măsură ce angajații iau contact cu acest sistem, descoperă, de asemenea, marile dezavantaje. Viața personală trebuie să se adapteze la activitățile profesionale şi nu este întotdeauna uşor. În completarea cercetărilor noastre, există informații publice conform cărora cei care lucrează de acasă se simt singuri, înstrăinați şi separați de colegii lor. Se pare că timpul față în față de la birou joacă un rol important în sprijinirea angajaților pentru promovare, deşi companiile au o politică de încurajare a lucrului ocazional de acasă. Conform unor cercetări comandate de Regus, cele mai importante probleme cu care se confruntă angajații din Romȃnia sunt: copiii sau familia care necesită atenție (68%), dificultatea de a se concentra pe subiecte de serviciu, copiii, familia şi animalele de companie sunt factori de distragere (44%). Au fost raportate şi subiecte importante legate de sănătate. 22% se plȃng de poziția dificilă de lucru cauzată de aranjamente nepotrivite de mobilier; poziția corectă este critică pentru angajații care vor să se asigure că nu vor suferi de afecțiuni repetate sau chiar dizabilități permanente”, spune Ramona Iacob.

Dacă acum câțiva ani, modul de lucru flexibil a fost considerat atractiv doar pentru un tip de angajați, acum acest lucru este văzut ca o adevărată politică a companiilor. “Regus a finanțat o cercetare internațională independentă, pentru a afla mai multe informații despre acest subiect, modul de lucru flexibil. Trei sferturi dintre cei intervievați (manageri de top şi proprietari de companii) cred că îmbunătățeşte retenția personalului, iar 71% apreciază că este de natură să-i facă pe angajați mai loiali. 73% dintre angajați consideră că modul de lucru flexibil este de natură să reducă stresul. Conform studiului, există şi beneficii financiare, reducȃnd <sindromul biroului gol>, economii pentru companii ca urmare a reducerii costurilor de regie (birouri care nu sunt utilizate permanent) şi eliberarea unor resurse disponibile pentru angajații care vor să fie mai aproape de clienții lor. Costurile legate de spațiul de birouri sunt estimate la 5-10% din cifra de afaceri a companiilor de orice dimensiune, o componentă strategică a planurilor de afaceri”, ne-a declarat Ramona Iacob, directorul național Regus România.

Citiți și despre: