Renania vrea să se extindă în Europa Centrală și de Sud Est

01.02.2014

Renania, lider de piață la echipamente și soluții pentru securitate și sănătate în muncă. Sunt multe domeniile în care echipamentele de protecție a muncii sunt indispensabile. Ceea ce este și mai important este faptul că aceste domenii sunt de obicei cele mai profitabile și, deci, acelea care au o contribuție mai ridicată la bugetul de stat. O concluzie care pare la prima vedere trasă de păr, dar care este pe cât se poate de adevărată, e faptul că echipamentele de protecție a muncii nu protejează doar angajații care lucrează în companiile cu pricina, ci susțin o parte importantă din ajutoarele sociale și indemnizațiile de la stat, prin oferirea unui mediu sigur pentru salariații din sectoarele speciale.

Cu 18 ani de vechime în domeniu, Renania este cel mai important furnizor de echipamente și soluții pentru securitatea și sănătatea în muncă în țara noastră. Poate mai important decât vechimea pe piață e experiența, diferență ce se traduce prin oferirea clienților de soluții punctuale sau servicii de lungă durată și consultanță personalizată pentru fiecare companie și domeniu în parte. “Renania a fost fondată în urmă cu 18 ani, de Orlando și Roland Szasz, doi tineri antreprenori din Târgu Mureș, care au descoperit oportunitatea importului și distribuției de echipamente de protecție. La vremea aceea, piața avea foarte puține oferte din această categorie, deși nevoia exista. Astfel, balanța între cerere și ofertă a înclinat în favoarea Renania, care a crescut constant. Probabil că cele mai importante momente au vizat deschiderea altor puncte de lucru, dincolo de Târgu-Mureș, activarea prezenței în China, menită să verifice calitatea și frecvența importurilor și digitalizarea tuturor sistemelor de lucru – de la WMS, la tabletele cu care urmează să fie dotați, în 2014, toți agenții de vânzări. În  acest moment, Renania operează la nivel național, dar și pe piețe din vecinătatea României (Moldova, Bulgaria) și extinderea cel mai probabil nu se va opri aici”, ne-a declarat Florentina Taudor, directorul general Renania.

Cei care apelează la Renania pentru produse și servicii trebuie să știe faptul că produsele sunt ori realizate în România de Renania ori importate. Desigur, există și produse care sunt făcute de partenerii companiei. ”La clienții noștri finali ajung trei tipuri de produse: cele importate de peste tot din lume, cele produse în România de alți parteneri de-ai noștri și cele care sunt executate <in house>, prin linii de producție interne sau terțe companii dezvoltate de frații Szasz cu același scop”, ne-a declarat conducerea Renania, care a completat explicând faptul că segmentul de servicii este la fel de important precum cel destinat produselor. ”Dincolo de import și Distribuție, oferim servicii de consultanță companiilor al căror domeniu de activitate presupune utilizarea echipamentelor de sănătate și securitate în muncă. O altă direcție, la fel de relevantă, e customizarea în funcție de nevoile sau dorințele clientului. Să spunem că o companie care are nevoie de echipamente de protecție își dorește să activeze și componența design, să fidelizeze angajații oferindu-le nu doar un echipament de protecție, ci și unul care să activeze acel <self esteem> corporate sau să facă din uniforma de protecție a companiei un adevărat ambasador al valorilor acesteia. Un alt punct important e că în ultimii doi ani Renania a devenit formator și educator de piață în domeniul siguranței muncii. În 2013, împreună cu Expomedia, am susținut organizarea primei conferințe de Safety din România care s-a bucurat de prezența tuturor actorilor din mediul administrativ, de stat și privat, interesați de securitatea în muncă. A fost un eveniment de succes și vom continua cel mai probabil în aceeași linie. Tot în 2013, am implementat primele campanii sociale care vizează dezvoltarea unei culturi a protecției, inclusiv în mediul privat și al celor care practică <exerciții> de Do It Yourself. Și pentru că la Renania credem că tinerele talente românești merită încurajate, am finanțat prezența la competiția de design de la Cannes Lions pentru doi tineri români, câștigătorii competiției locale de la The Alternative School for Creative Thinking. Am avut o imensă satisfacție atunci când <alternativii noștri> au adus înapoi în țară medalia de aur, în urma unei competiții în care au rămas pe locurile secunde echipe provenind din țări cu tradiție în comunicare”, ne-a declarat Florentina Taudor, directorul general Renania.

Cele mai solicitate produse / servicii

Conducerea Renania spune că una dintre marile probleme ale celor care lucrează în medii periculoase este, de cele mai multe ori, lipsa informării. “Eu cred că în medii riscante lucrează mulți oameni, important nu este numai că te supui unui risc sau că nu există mecanisme eficiente pentru a verifica respectarea legislației, ci că oamenii nu sunt suficient informați și preocupați să-și protejeze viața, pe a lor și pe a celor din jurul lor și că nu privim suficient dincolo de minimul legal necesar, către prevenție, către calitate, către diferențiere”, explică Florentina Taudor, directorul general Renania, care ne-a declarat și faptul că cele mai frecvente probleme de sănătate ale angajaților români sunt bolile respiratorii.

În tot acest timp, cele mai solicitate produse de către angajatori sunt îmbrăcămintea și încălțămintea speciale. Cele mai utilizate produse sunt și cele mai uzuale, îmbrăcămintea și încălțămintea de protecție, iar la nivelul serviciilor cel mai solicitat și apreciat este serviciul de training, pe care îl oferim exclusiv clienților noștri”, spune Florentina Taudor.

Servicii personalizate 

Ultimii doi ani au reprezentat pentru Renania modernizarea procedurilor de lucru. “În 2012 și 2013 am ales să facem focus pe modernizarea companiei și a tuturor procedurilor de lucru, astfel încât cifra de afaceri să crească sănătos în anii ce vor urma. Așadar, din punctul nostru de vedere, e mai puțin important care a fost cifra de afaceri, ci ce s-a întâmplat cu compania în acești doi ani, astfel încât orice creștere ulterioară să vină pe o fundație solidă, contemporană”, ne-a declarat Florentina Taudor, directorul general Renania. Cât despre provocările venite ca efecte ale crizei economice, conducerea companiei spune că cel mai important moment a fost reinventarea modului de lucru. “După primii 15 ani de creștere și rezistență la criză a fost provocator să reinventăm modul de lucru și să pledăm pentru modernitate, implementare de mecanisme contemporane, care să economisească timp și resurse. Schimbarea rutinelor și a manierei tradiționale de operare n-a fost simplă, dar a fost

atât de necesară pentru evoluția și transformarea viitoare a companiei. Criza s-a resimțit peste tot, la nivelul întregii economii, așa că mai toți am plecat de la aceiași parametri. Când se întâmplă asta, criza aproape că nu mai contează. Ce e important e cum te repliezi, cum te reinventezi, cum deschizi noi nișe, cum abordezi alte piețe, astfel încât să-ți confirmi poziția de leadership”, este de părere Florentina Taudor.  

Reprezentanții companiei spun că în viitor se dorește îmbunătățirea produselor și a serviciilor. “Ne propunem să realizăm un refresh al liniilor produselor noastre. În perioada următoare, direcțiile de acțiune vizează în principal serviciile oferite și experiența clienților cu Renania alocând echipe dedicate clienților cu nevoi complexe, pentru a realiza un salt al calității serviciilor”, a adăugat Florentina Taudor.

Planuri de viitor

În prezent, Renania exportă în Bulgaria, Moldova și Ungaria, însă există planuri de extindere. “Vrem să ne consolidăm prezența pe piețele externe, unde deja operăm și, într-adevăr, să scanăm cu minuție Europa Centrală și de Sud Est. Chiar dacă criza a făcut ravagii, acestea sunt economii care își vor reveni și vor crește. O preocupare importantă a fost și va continua să fie optimizarea prezenței teritoriale. De exemplu, ne vom consolida prezența în zona Moldovei. Obiectivul nostru este să devenim reperul serviciilor superioare în domeniu și în Romania, iar obiectivul meu personal pentru Renania este de a deveni angajatorul preferat din Ardeal și, de ce nu, România!”, ne-a declarat Florentina Taudor, directorul general Renania.

Citiți și despre: