Decembrie 2013

După ani de zile în care criza economică și efectele recesiunii au fost principalele griji ale companiilor din toate domeniile de activitate, 2013 a fost un an în care economia românească a început să-și revină. Cu pași mici, dar siguri, spun antreprenorii și investitorii, dar faptul că cifrele au redevenit unele pozitive anunță un an nou de creșteri și investiții, chiar și în domenii grav afectate de criza economică precum cel al construcțiilor.

Analiștii spun că toate companiile care au reușit să se mențină pe linia de plutire în ultimii ani nu au câștigat doar timp pentru a-și rezolva problemele, ci și experiența unor momente în care investițiile și dezvoltarea au fost necesare, dar mereu puse sub semnul întrebării, așadar orice decizie a trebuit a fi bazată pe strategii clare care să asigure succesul.

Ultima lună a anului vine cu vești și mai bune pentru investitori: stabilitatea financiară din zona euro s-a îmbunătăţit, spun oficialii Băncii Centrale Europene, comparativ cu nivelul existent la publicarea raportului bianual precedent.

Desigur că încă există factori de risc, tensiuni pe piață sau turbulențe pe piața financiară mondială, dar experința ultimilor ani va ajuta conducerile companiilor să revină dacă nu pe profit, atunci cu siguranță la o stabilitate financiară.

În loc de concluzie, se potrivește un citat scris de Warren Buffett, unul dintre cei mai mari investitori din lume, fiind de asemenea considerat cel mai mare om de afaceri din secolul XX.

“Uită-te la fluctuațiile pieței ca şi cum ar fi prietenul tău, mai degrabă decât ca la dușmanul tău; profită de ea, mai degrabă decât să participi la ea.”

Citiți și despre:

  • August 2013August 2013 După o perioadă în care multe dintre afacerile autohtone sau străine au înregistrat, în cea mai fericită situație, un profit mic ori au reușit să se mențină pe linia de plutire, mediul de afaceri românesc se […]
  • Octombrie 2013Octombrie 2013 Programele de responsabilitate corporativă într-o companie de succes – necesare sau inutile? Specialiștii din domeniul comunicării spun că în ultimii ani companiile din România au trecut de la momentul în […]
  • Piaţa jucăriilor din România – 120 milioane euro, în 2014Piaţa jucăriilor din România – 120 milioane euro, în 2014 Anul acesta, vânzările de jucării din România vor avansa cu circa 20%, până la 120 milioane de euro. Creşterea vine în contextul în care companiile îşi promovează tot mai puternic produsele, iar promoţiile […]
  • Metode de reducere a costurilor în companiiMetode de reducere a costurilor în companii Când situația economică nu este una benefică, toate companiile caută soluții pentru costuri mai mici. Reprezentanții companiilor din țara noastră sunt mult mai optimiști cu privire la creșterea afacerilor în […]
  • Subvenţiile pentru agricultori, discutate de Daniel Constantin şi Dacian CioloşSubvenţiile pentru agricultori, discutate de Daniel Constantin şi Dacian Cioloş Problematica Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR), precum şi viitoarele subvenţii în agricultură acordate prin Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA) au fost discutată astăzi de […]