Noiembrie 2013

Redresare sau renunțare?
Într-o perioadă în care mediul de afaceri se împarte între acele companii care nu au simțit efectele crizei economice și cele care încă se confruntă cu acestea, conducerea celor din urmă se întreabă pe bună dreptate care este următorul pas și dacă este cazul unei redresări puternice sau renunțarea la afacere și schimbarea domeniului ori un nou început este soluția cea mai bună.
Antreprenorii cu experiență susțin că cele două soluții nu se exclud, dimpotrivă, pentru un nou start este nevoie de o schimbare majoră atât a scopului, cât și a strategiilor folosite.
Prima dificultate pe care o confruntă companiile aflate în probleme financiare este una de imagine, partenerii serioși se retrag și acest lucru nu face nimic altceva decât să adâncească problemele. A doua situație neplăcută este pricinuită de lipsa de încredere atât a managementului societății, cât și a angajaților, ceea ce cauzează direct producție scăzută și deci problemele financiare se măresc.
Concluzia? Redresarea trebuie să înceapă din interior și mai ales să fie una care să pornească de la pozițiile de conducere ale societăților. Odată ce managerii cred cu adevărat într-o strategie nouă, demnă de urmat, o pot comunica angajaților și pot aștepta de la aceștia votul de încredere care asigură rezultate palpabile în ceea ce privește producția. În momentul în care producția funcționează și partenerii serioși de afaceri vor fi alături de companie și o vor susține pe noul drum ales, redresarea este doar o problemă de timp.
“Deschide-te către schimbare, dar nu renunța la valorile tale”, Dalai Lama.

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Mai 2014Mai 2014 Inovația este cheia oricărei activități. Toți cei care sunt implicați în afaceri, indiferent de domeniul ales, sunt de acord cu acest lucru. Este loc pentru oricine pe piață, doar că oferta trebuie să fie […]
  • Aprilie 2014Aprilie 2014 Idei de succes, povești susținute și dezvoltate rapid sau odată cu trecerea timpului, investiții în tehnologie. Sunt doar câteva dintre lucrurile despre care se discută în mediul de afaceri intern și nu […]
  • Ianuarie 2014Ianuarie 2014 După ani de zile în care agricultura a fost unul dintre domeniile spre care investitorii nici nu se gândeau să se îndrepte, anul 2014 va fi “anul de glorie” al acestui sector. Potrivit datelor furnizate de […]
  • August 2013August 2013 După o perioadă în care multe dintre afacerile autohtone sau străine au înregistrat, în cea mai fericită situație, un profit mic ori au reușit să se mențină pe linia de plutire, mediul de afaceri românesc se […]