Octombrie 2013

Programele de responsabilitate corporativă într-o companie de succes – necesare sau inutile?

Specialiștii din domeniul comunicării spun că în ultimii ani companiile din România au trecut de la momentul în care aceste programe erau unele opționale, văzute mai mult ca simple acțiuni filantropice, la obligativitatea “morală” a unei companii să implementeze astfel de proiecte. Pe scurt, firmele au început din ce în ce mai mult să includă în strategie, dar și în planul de afaceri, puncte clare privind programele de responsabilitate coporativă și bugete aferente acestora.

Fie că business-urile aleg domenii conexe sau altele care nu au o legătură clară cu segmentul în care activează, complexitatea proiectelor de responsabilitate corporativă s-a dezvoltat în ultimii ani de la simpla finanțare a unor acțiuni la implicarea activă a departamentelor și a resurselor umane, mai presus decât limitarea implicării la un buget clar, stabilit anterior.

Dintr-un punct de vedere, proiectele ajută la implicarea angajaților, a clienților sau a publicului larg într-o acțiune demnă de susținut. Dintr-un alt punct de vedere, aceleași proiecte de responsabilitate corporativă oferă credibilitate și în același timp calea cea mai scurtă pentru a câștiga încrederea posibililor viitori clienți.

Așadar? Sunt ele “moft“ sau necesitate?

 

Citiți și despre: