Revoluţia digitală va destabiliza o mare parte din companii

17.07.2015

Revoluția digitală va destabiliza patru din zece companii care nu vor investi în digitalizarea afacerilor în următorii cinci ani, conform unui raport al Cisco. Doar 25% dintre companii se pregătesc pentru a face față revoluției digitale, în timp ce 45% dintre reprezentanții companiilor consideră că subiectul este prea puțin important pentru a fi abordat în consiliul de administrație

Revoluția digitală poate duce, mai rapid ca niciodată, la înlocuirea modelelor tradiționale de afaceri și la remodelarea industriilor, conform raportului realizat de Centrul Global pentru Transformarea Digitală a Afacerilor (Centrul DBT), o inițiativă a Cisco și a International Institute of Management Development (IMD).

Rezultatele studiului arată că revoluția digitală va afecta puternic în următorii cinci ani aproximativ 40% dintre companiile ce urmează modele tradiționale de afaceri, din fiecare dintre cele 12 industrii luate în considerare. Pentru companii, acest lucru poate însemna, în unele cazuri, pierderea cotei de piață sau chiar falimentul. Cu toate acestea, reprezentanții a 45% dintre companii consideră că revoluția digitală nu este un subiect atât de important încât să fie dezbătut în ședințele consiliului de administratie.

„Fiecare țară, oraș și afacere în parte va trebui să se adapteze revoluției digitale pentru a se dezvolta și a supraviețui în noua economie digitală. Centrul Global DBT, care îmbină revoluția digitală cu educația, va servi drept platformă pentru ca directorii executivi să poată învăța despre felul în care transformarea digitală poate asigura durabilitatea companiilor lor”, spune Martin McPhee, Senior Vice President, Cisco Consulting Services.

Majoritatea managerilor intervievați afirmă că transformarea digitală are o influență pozitivă asupra afacerilor și asupra societății. Concret, 75% dintre aceștia consideră că revoluția digitală este o formă de progres, 72% spun că aduce valoare adăugată consumatorilor, iar 66% consideră că duce la creșterea responsabilității individuale. Pe de altă parte, 43% dintre managerii intervievați nu conștientizează riscurile pe care le implică revoluția digitală sau nu i-au acordat suficientă atenție, în timp ce numai 25% investesc proactiv în tehnologie.

Dintre cele 12 industrii analizate, produsele și serviciile din zona de tehnologie vor fi cel mai afectate de aceste schimbări în următorii cinci ani. De asemenea, industrii care gestionează foarte multe date și informații, cum sunt media și entertainment, telecomunicații, servicii financiare și retail, vor fi nevoite să facă importante investiții în tehnologie pentru a face față provocărilor revoluției digitale.

Această schimbare este determinată de modul de lucru și ritmul în care se dezvoltă startup-urile, competitori activi și proactivi în folosirea de tehnologie, de contopirea industriilor, pe măsură ce dezvoltarea digitală permite extinderea afacerilor pe noi piețe.

Executivii din companiile care au la bază modele tradiționale de afaceri se așteaptă la schimbări majore în următorii cinci ani datorită revoluției digitale, care se vor reflecta inclusiv în cota de piață.

„Modelele de afaceri, prioritățile, dar și ofertele de produse vor suferi schimbări. Pe lângă modificările aduse industriilor, transformarea digitală va estompa treptat și granițele dintre acestea. Pe măsură ce industriile se apropie de mijlocul vortexului digital, componentele fizice sunt înlăturate, chiar dacă asta înseamnă renunțarea la anumite avantaje în fața competiției”, a afirmat Michael Wade, director al Centrului DBT și Profesor de Inovație și Strategie la IMD.

 

 

Citiți și despre: