Rezultate financiare bune pentru centrele Winmarkt, în 2016

19.04.2017

Grupul Winmarkt, subsidiara românească a grupului italian Immobiliare Grande Distribuzione (IGD), care deţine şi administrează 15 proprietăţi, 14 centre comerciale şi o clădire de birouri, în 13 oraşe din România, anunţă rezultatele pentru 2016. Gradul de ocupare al proprietăţilor a crescut la 96,1%, cel mai mare din istoria managementului IGD.

Veniturile nete de chirii ale companiei au fost de 8,9 milioane de euro, în creştere cu 3,1% faţă de nivelul raportat în 2015, iar profitul net a ajuns la 1,1 milioane de euro.

„Principiile fundamentale puternice de business determină performanţa financiară şi economică. 2016 a fost încă un an de creştere pentru Winmarkt, o performanţă operaţională remarcabilă, corelată cu un atent control al costurilor şi al procesului de dezvoltare, ceea ce ne-a permis nouă şi acţionarilor să înregistrăm rezultate peste aşteptări. Contextul macroeconomic local favorabil din 2016 (PIB: 4,8% faţă de anul precedent, consumul 8,9% faţă de anul precedent), stimulat de măsurile pozitive adoptate în ceea ce priveşte taxele şi nivelul salariului minim, precum şi perspectiva anului 2017 (PIB 3,9%, consum 5,9% faţă de anul precedent), ne permit să ne ranforsăm strategia. În 2017 ne propunem consolidarea portofoliului actual, pentru a fi pregătiţi în faţa oricărei schimbări a ambientului economic, astfel încât să obţinem în mod susţinut o creştere profitabilă a companiei şi veniturilor şi nu în ultimul rând analizarea oricăror oportunităţi care pot apărea”, a spus Carlo Barban, CEO şi Managing Director al Grupului Winmarkt.

Performanţele operative ale centrelor comerciale Winmarkt şi-au continuat creşterea şi pe parcursul anului 2016. Această reuşită am realizat-o promovând o ofertă atractivă şi modernă, un mix echilibrat de merchandising şi, nu în ultimul rând, prin depăşirea pragului de 31 de milioane de vizitatori la nivel de reţea. Aceste rezultate vin ca urmare a investiţiilor esenţiale realizate de Winmarkt de-a lungul anilor şi a politicii de îmbunătăţire constantă a mixului de chiriaşi.

Totodată, în prezent, comparativ cu momentul achiziţiei de către IGD, centrele comerciale Winmarkt sunt complet schimbate, atât în interior cât şi în exterior.

„Provocările anului 2016 au fost acelea de a consolida mixul de chiriaşi prin creşterea procentului de retaileri internaţionali cu contracte pe durate de timp de peste 5 ani. Pe de altă parte, ne-am concentrat pe aducerea în centrul oraşului a unei oferte cât mai largi de servicii, pe care clienţii noştri să le poată accesa facil, una din realizările importante fiind inaugurarea Hiperclinicii Medlife în cadrul centrului comercial Winmarkt din Ploieşti. 2016 a adus şi confirmarea tendinţei de creştere din ultimii ani, pe toate palierele, fie că e vorba de venituri, grad de ocupare sau  număr de vizitatori. Cel mai important, însă, a fost pentru noi întărirea relaţiilor cu partenerii noştri care, pe baza rezultatelor înregistrate în centrele comerciale Winmarkt, au continuat extinderea în reţeaua noastră, prin deschiderea de noi magazine, cum este cazul H&M la Ploieşti sau Pepco la Cluj şi Piatra Neamţ.” Marius Ionescu, Commercial Manager.

 

 

Citiți și despre: