Rezultate financiare bune pentru ELBI Electric & Lighting

08.11.2017

Compania ELBI Electric & Lighting a încheiat trimestrul al treilea din 2017 cu o cifră de afaceri de 173 milioane de lei (38 milioane de euro), în creștere cu 8%, comparativ cu perioada similară din 2016. La finalul anului trecut, compania avea vânzări de 52.1 milioane de euro, provenite din activitățile aferente comercializării produselor electrice, dintr-un total de 84 de milioane de euro, cifră de afaceri înregistrată.

Intrată recent în raportul Bursei de Valori Londoneze drept una dintre cele zece companii românești care pot inspira Europa, ELBI Electric & Lighting își propune să încheie anul curent cu o creștere de minimum 10% a cifrei de afaceri prin dezvoltarea continuă a portofoliului de produse (peste 16.000) și accesibilitatea livrărilor din stoc.

„Știm că diversitatea portofoliului și prețurile bune oferite clienților nu mai constituie singurele atuuri pentru a-ți păstra locul de referință ca opțiune de achiziție. Trăim vremuri dinamice, în care contează dacă poți livra acum, din stoc, între 3 și 10.000 de produse de același fel. De aceea, în mai puțin de un an, aproape ne-am dublat hub-urile logistice proprii, de la 26.000 de mp, la 45.500 mp, din care 22.000 mp suprafață acoperită. Investiția în centrele de depozitare a fost de 1.8 milioane de euro. Mai mult, avem în permanență pe stoc produse de peste 16 milioane de euro”, declară Dan Ovedenie, directorul de achiziții al companiei.

ELBI Electric & Lighting are în jur de 10.000 de clienți B2B la nivel național, atât din distribuția tradițională (magazine specializate și magazine universale), cât și din retailul modern (FMCG și DIY). O altă categorie de clienți o constituie firmele de construcții, de instalații, municipalități și instituții, arhitecți și electricieni.

Top 20 clienți ai companiei au generat peste 7 milioane de euro din cifra de afaceri analizată la sfârșitul primului semestru. Printre aceștia se află Hornbach, Rewe, Leroy Merlin, Dedeman, METRO, Auchan, Kaufland, Carrefour, Energobit, IMSAT, Electrogrup, Elsaco, Elco, Tiab, Valoris, Catena și Electrocenter.

„Din analiza primelor şase luni, peste 10% din vânzările noastre au venit din hipermarketurile DIY și FMCG. Distribuitorii naționali au generat 65% din venituri, iar 25% au provenit din proiectele speciale de instalații electrice, infrastructură rețele electrice, proiecte de iluminat, cu eficiență energetică crescută și management energetic”, susține Vasile Tiorean, directorul comercial al companiei.

ELBI Electric & Lighting

 

 

Citiți și despre: