Rezultate financiare bune pentru NN Asigurări, în primele nouă luni ale anului

05.11.2015

Compania de asigurări NN România a atins un număr de 159.535 de participanți pe segmentul pensiilor private facultative la finalul celui de-al treilea trimestru al acestui an, cu peste 12% mai mulți comparativ cu aceeași perioadă din 2014.

De asemenea, în perioada ianuarie-septembrie, NN Asigurări de Viață a înregistrat prime brute subscrise în valoare de aproape 461 de milioane de lei. în creștere cu 2,5% față de perioada similară a anului trecut. Per total, activele administrate s-au cifrat la 2,97 miliarde de lei, cu 8% mai mult față de primele trei trimestre ale anului trecut.

În plus, peste 1,86 milioane de participanți contribuie la fondul de pensii administrat privat de NN Pensii, reprezentând aproape 29% din piață. Compania administra la finalul celui de-al treilea trimestru active de 8,55 de miliarde de lei, în creștere cu peste 28% față de aceeași
perioadă din 2014.

“În ultimii ani am observat o creștere a preocupării românilor pentru protecția lor și a celor dragi și pentru construirea unui viitor mai bun. Nevoile lor se schimbă, odată cu evoluția economiei, cu schimbările din viața lor și cu îmbunătățirea situației financiare a familiei sau cu așteptările mai mari pentru traiul lor în viitor. În acest context, ne-am concentrat strategia pentru a crește nivelul de protecție financiară a românilor și pentru a veni în sprijinul lor să economisească pentru pensie. Astfel, numărul celor care au ales planuri financiare de protecție în primele nouă luni ale acestui an a crescut cu 54%. Totodată, am înregistrat o creștere cu 12% a numărului de participanți la Pilonul 3, în timp ce activele nete administrate de NN din fondurile de pensii facultative au avansat cu 23%”, a declarat Marius Popescu, director general NN Asigurări de Viață.

Prima brută medie pentru contractele încheiate de NN Asigurări de Viață în primele nouă luni din 2015 s-a cifrat la 1.766 de lei, în creștere cu 3% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. În același timp, suma medie asigurată a întregistrat un avans de 13% până la 56.758 de lei, evoluție care are la bază interesul românilor pentru obținerea unui nivel mai ridicat de protecție financiară.

Totodată, în perioada analizată, NN Asigurări de Viață a plătit asiguraților un volum al indemnizațiilor pentru evenimente asigurate de 23,5 milioane de lei în primele nouă luni din 2015, cu peste 16,1% mai mult comparativ cu perioada similară a anului precedent.

Pentru polițele ajunse la finalul perioadei contractuale, NN a plătit clienților 75 de milioane de lei, cu aproape 2% mai mult decât în primele nouă luni din 2014. Pe de altă parte, numărul contractelor răscumpărate sau reziliate s-a diminuat cu aproximativ 13%, o evoluție similară fiind înregistrată și în ceea ce privește valoarea plătită pentru acestea, care s-a diminuat cu peste 12% în primele nouă luni din 2015.

Pe segmentul de pensii facultative, compania de asigurări a înregistrat o creștere de 12% a numărului de participanți în primele nouă luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2014, până la 159.535.

Compania și-a consolidat astfel poziția de lider de piață în acest segment, în contextul în care peste 47% dintre angajații care au decis să înceapă să economisească suplimentar pentru pensie în primele nouă luni din 2015 au optat pentru unul dintre cele două fonduri de pensii facultative administrate de NN Asigurări de Viață. Cele două fonduri administrate de NN Asigurări de Viață – Activ și Optim, dețineau la finalul lunii septembrie a acestui an o cotă de piață de 42,72% în funcție de numărul de participanți și de 49,18% în funcție de active.

De asemenea, profitul brut al NN Asigurări de Viață în primele nouă luni din 2015 a fost de 19,5 milioane de lei, cu 23% sub nivelul înregistrat în perioada similară a anului precedent, în contextul în care rezultatul include cheltuielile excepționale generate de procesul de rebranding al companiei în NN demarat în acest an, precum și investițiile NN în dezvoltarea operațiunilor de business pe plan local.

 

 

Citiți și despre: