ROCKWOOL – lider de piață pe segmentul vată minerală bazaltică

ROCKWOOL – lider de piață pe segmentul vată minerală bazaltică

01.04.2015

Compania oferă soluții în domeniul eficienței energetice și a clădirilor sustenabile. ROCKWOOL România este parte din Grupul ROCKWOOL, liderul mondial al producătorilor de vată minerală bazaltică. Grupul a fost înființat în anul 1937, în Danemarca, iar în 1990, a fost inaugurată fabrica din America de Nord, moment în care a început și extinderea spre Europa de Est. Trei ani mai târziu, au fost lansate unități în Polonia, apoi în Ungaria și Cehia, în 1998 a fost deschisă subsidiara din țara noastră și în 1999 în Rusia. Au urmat extinderi în toate statele importante, precum Spania, Italia sau Malaezia. În prezent, grupul are o prezenţă în Europa și își extinde producţia, vânzările şi activităţile de servicii în Rusia, America de Nord, India şi Asia de Est.

Compania oferă o gamă de produse largă, ce acoperă cu succes diferite segmente din sectorul construcțiilor. De exemplu, societatea oferă soluții pentru izolații generale ale clădirilor, precum pereți de compartimentare sau izolarea mansardelor ori a planșeelor.

Clienții pot opta și pentru soluții de izolare a fațadelor ventilate și tencuite, a acoperișurilor tip terasă sau izolații tehnice, cum ar fi cele pentru echipamentele speciale, conducte ori coșuri de fum.

Compania este recunoscută pentru produsele fabricate într-o manieră sustenabilă. Acestea sunt create din resurse naturale, reciclabile. Vata minerală bazaltică ROCKWOOL este fabricată din rocă diabazică, care este continuu alimentată în mod natural din interiorul pământului. Cu o istorie de peste 70 de ani pe piață, vata minerală bazaltică ROCKWOOL oferă o rezistenţă ridicată la incendiu, are o capacitate mare de izolare termică, fonică şi întreţinere ecologică și, foarte important, este foarte sigură pentru sănătate. “Considerăm că inovațiile promovate de compania noastră în ultimii ani au ajuns să ne reprezinte în momentul de față și sperăm că au un impact important asupra creșterii competitivității companiei. Ne referim aici, de exemplu, la sistemul inteligent de ambalare a produselor, ce asigură o diminuare masivă a volumului de transport. La fel de relevante sunt și proiectele în care am fost implicați, cum ar fi: Sky Tower, Floreasca Park, Aeroportul Otopeni, centrele logistice Kaufland și Lidl, rețelele de magazine Kaufland și Lidl, unităţi de producţie ale companiilor Bosch, Continental, Emerson, Mercedes”, ne-a declarat Florin Popescu, directorul general ROCKWOOL România S.R.L..

Încredere în valori

Un alt proiect de amploare în care a fost implicată compania este Casa e4, o inițiativă Wienerberger, ce aduce în prim plan eficiența energetică, economia, reducerea impactului asupra mediului înconjurător, dar și o grijă sporită pentru sănătatea oamenilor. Este vorba despre o casă eficientă energetic, care produce mai mult decât consumă, folosind resursele energetice regenerabile, dar care are un preț apropiat de cel al construcțiilor convenționale. După ce, în 2012, a fost construită prima Casa e4 în Austria, anul trecut a fost demarat primul proiect de acest fel din partea de sud – est a Europei, în România.

Valorile ROCKWOOL pornesc de la onestitatea pe care o afișează clienților și partenerilor de afaceri, responsabilitatea pe care o respectă în acțiunile pe care compania le susține, eficiența muncii, pasiunea care motivează colaborările și, nu în ultimul rând, antreprenoriatul care ajută la o căutare constantă a celor mai bune oportunități și modalități de îmbunătățire a activității.

Producție și vânzări

Domeniul construcțiilor a fost primul și cel mai grav afectat de criza economică. În ciuda acestui lucru, cu ajutorul măsurilor calculate de contracarare a crizei, precum reducerea costurilor fixe și ajustarea producției în funcție de cererea de pe piață, societatea ROCKWOOL a reușit menținerea cotelor de piață deținute și a poziției de lider în domeniul izolațiilor de vată bazaltică.

Soluțiile de izolaţie ROCKWOOL sunt în topul preferințelor celor are au nevoie de termoizolare exterioară, pentru toate tipurile de clădiri. Cu tehnologii unice, dincolo de beneficiile termice, produsele sunt utilizate în întreaga lume. “Pe segmentul de vată bazaltică, principalii clienți rămân proiectele industriale, respectiv halele metalice cu destinație pentru producție, logistică, centre comerciale. Trebuie remarcată însă și creșterea spectaculoasă a utilizării vatei bazaltice în anveloparea clădirilor, atât la renovări, cât și în construcțiile noi. Pentru segmentul rezidențial, motivația este puternică, plecând de la dorința de eficiență energetică, siguranța la foc, reducerea zgomotului și ajungând la necesitatea de soluții durabile”, explică directorul general al companiei.

Trebuie remarcată însă și creșterea spectaculoasă a utilizării vatei bazaltice în anveloparea clădirilor – Florin Popescu, directorul general ROCKWOOL România

Produsele ROCKWOOL care ajung pe piața internă sunt unele fabricate în unitățile companiei situate în Ungaria și Croația, fiind integrate în cadrul rețelei de distribuție și parteneri locali. Distribuitorii companiei sunt societăți consacrate pe piață, dezvoltând relații solide de parteneriat cu ROCKWOOL.

Dezvoltare 

În România, beneficiarii finali încep să conștientizeze importanța soluțiilor de calitate, clienții devenind din ce în ce mai educați și interesați de produse eficiente, cu protecție și care oferă izolație și durabilitate în timp.

Cu o cifră de afaceri ce s-a ridicat la peste 46.000.000 de lei în anul 2014, oficialii ROCKWOOL estimează ca anul acesta cifra de afaceri să ajungă la aproximativ 49.000.000 de lei. “Ca lider mondial în furnizarea de soluții în domeniul eficienței energetice și a clădirilor sustenabile, căutăm să dezvoltăm parteneriate pe termen lung, care să aducă beneficii tuturor părților implicate”, ne-a declarat Florin Popescu, directorul general ROCKWOOL România.

 

 

 

Citiți și despre: