România, în atenția investițiilor grupului Marcegaglia

01.11.2015

Investițiile companiei s-au concentrat pe dezvoltarea capacității liniilor de producție, pentru fabricarea de noi produse. În anul 2008, grupul Marcegaglia și-a extins operațiunile în țara noastră. Un birou de vânzări pentru piața locală a fost creat la Cluj Napoca, cu accent pe vânzarea tablei prevopsite, a barelor calibrate și a țevilor sudate.

Trei ani mai târziu, activitatea grupului s-a extins la Timișoara, odată cu achiziția fabricii Alubel. Unitatea are drept profil producția panourilor sandwich și a tablei cutate. “Această dezvoltare era exact ceea ce lipsea grupului, pentru a avea o distribuție uniformă a acestor produse pe teritoriul Europei, alături de fabricile similare din Italia și Polonia. În anul 2013 divizia de parapete metalice a grupului Marcegaglia demarează un prim proiect de succes pe autostrada A1, fiind furnizorul agreat pentru tronsonul Săliște/nod Aeroport Sibiu. Ulterior, grupul Marcegaglia își continuă prezența pe piața românească a parapetelor metalice pentru șosele cu alte proiecte de mai mică anvergură, fiind reprezentată pe plan local de societatea Marcegaglia România”, ne-a declarat Sorin Daniel Barbu, directorul Marcegaglia România SRL.

Produse noi și dezvoltare

Compania comercializează în prezent o gamă bogată de panouri sandwich, atât cu miez de spumă poliuretanică, cât și cu vată minerală. Produsele sunt unele diversificate, cu prindere normală sau ascunsă.

Mai mult decât atât, există o largă sortimentație de culori, grosimi de panou sau grosimi de tablă, atât pentru panouri de perete, cât și de acoperiș, pentru a acoperi o paletă cât mai mare de cereri din partea clienților. “După ce am lansat recent gama de panouri cu fixare ascunsă, vă pot dezvălui în premieră că lucrăm în prezent la lansarea gamei de panouri PIR cu care vom suplimenta portofoliul de produse deja existente. Tabla cutată, elementele de tinichigerie și accesoriile de fixare completează gama de soluții pentru pereți și acoperișuri”, spun oficialii companiei.

În ceea ce privește portofoliul de parapete metalice pentru șosele și autostrăzi, compania oferă soluții complete, pentru orice aplicație din acest domeniu. Există modele de parapete pentru acostament, poduri, parapete pietonale, în întregime zincate, din toate clasele principale de solicitare. Grupul Marcegaglia este unul dintre puținii producători ce pot oferi pe piața românească produse certificate complet, cu crash-test și marcaj CE, în conformitate cu standardul european în vigoare. “Un fapt mai puțin cunoscut în piață este că putem oferi inclusiv componente separate ale sistemelor de parapete, necesare în cazul reparațiilor sau întreținerii curente ale sistemelor de parapete deja instalate”, a completat directorul Marcegaglia România.

Din deșeuri, în produse compactate

Compania se adaptează în permanență cerințelor pieței, întrucât sectorul este unul foarte dinamic, așadar investițiile sunt concentrate întotdeauna pe dezvoltarea capacităților liniilor de producție, pentru fabricarea de noi produse.

În tot acest timp, un accent deosebit este direcționat spre soluționarea problemelor deșeurilor. Oficialii Marcegaglia sunt în căutarea unei soluții pentru accesarea unor fonduri de mediu, destinate achiziționării unui utilaj care să transforme integral deșeurile de spumă poliuretanică și vată minerală în produse compactate izolante destinate construcțiilor. Procedând în acest fel, fabrica va ajunge să elimine complet producerea acestor tipuri de deșeuri. “Din păcate, sectorul construcțiilor în alte domenii decât cel rezidențial a bătut pasul pe loc în ultimii ani. Studiile făcute în ultimii ani pe piața panourilor sandwich au arătat o relativă stagnare a volumelor de desfacere, cu o ușoară creștere doar în ultimul an. Lipsa de încredere este, din păcate, un fenomen generalizat în domeniul investițiilor, dar pe de altă parte perfect justificat după toate cele întâmplate din 2009 încoace. Este nevoie de un efort suplimentar din partea băncilor pentru a duce creditarea în registre rezonabile ale dobânzilor și condițiilor, pentru a recâștiga încrederea potențialilor investitori. Din câte constat, Banca Națională a făcut mutări remarcabile în acest sens în ultimul timp, însă aceste semnale nu au fost continuate ulterior de sectorul bancar”, explică Sorin Daniel Barbu, directorul Marcegaglia România. Următorii ani vor veni așadar cu o provocare constantă pentru toți cei care activează și investesc în acest domeniu.

Conștientizarea clienților

În ceea ce privește piața panourilor sandwich, în anii precedenți cererea era mai mare pentru grosimile mici de panouri, iar în prezent grosimile mari au o pondere semnificativă, spune conducerea companiei. Beneficiarii au început să conștientizeze așadar care este relația dintre izolarea termică și plata utilităților.

Pe piața parapetelor metalice lucrurile sunt oarecum contrare. “Greutatea specifică per metru liniar a sistemelor de parapete tinde să scadă, pe măsură ce noile soluții constructive mai lejere reușesc să îndeplinească cerințele testelor dure care se efectuează pentru certificarea acestor sisteme. Vorbim aici de proiectare după principii moderne, folosind tehnologie avansată de calcul și testare pre-crash-test. Din păcate, piața românească absoarbe încă mari cantități de sisteme de parapete necertificate, iar aceste sisteme nu este sigur că vor face față solicitărilor în cazul unui impact cu autovehiculele rutiere în caz de accident”, a completat directorul directorul Marcegaglia România. 

Sinonim cu beneficiile calității, brandul Marcegaglia asigură produse de calitate superioară, cu un proces tehnologic controlat în permanență, ce beneficiază de soluții moderne și eficiente de producție.

De viitor

Marcegaglia România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 49 de milioane de lei, iar pentru anul curent oficialii companiei spun că nu sunt estimate modificări majore, întrucât vânzările de panouri sunt la aproximativ același nivel precum în 2014. 

În ceea ce privește planurile de viitor ale societății, pe termen scurt se dorește consolidarea poziției în piață pentru portofoliul de produse existente. “Pe termen mediu urmărim externalizarea în România a unor activități productive din portofoliul grupului, acolo unde calculele economice justifică un efort de investiție în acest sens. Marele nostru avantaj este că lucrăm într-un grup industrial major, cu activitate în peste 25 de țări și care deține peste 80 de unități productive sau de servicii. Trebuie doar identificată oportunitatea economică a României în cadrul grupului”, ne-a declarat Sorin Daniel Barbu, directorul Marcegaglia România.

Povestea grupului

Povestea grupului este povestea evoluției industriei italiene, după Al Doilea Război Mondial. În anul 1959 Steno Marcegaglia realizează oportunitățile dezvoltării industriale și ajunge de la primele afaceri cu reciclarea fierului vechi la dezvoltarea către activități de producție în zona oțelului, viziunea fondatorului fiiind de la început de a da valoare oțelului, începând de la conceperea lui și până la transformarea sa în produs finit. Grupul a crescut constant în a doua parte a secolului XX, prin investiții aproape în exclusivitate în zona oțelului. Doar în ultimele decenii investițiile s-au orientat și înspre alte domenii, cum ar fi turismul, energia sau imobiliarele. Grupul a crescut constant și s-a extins în afara granițelor Italiei, ajungând să fie prezent pe mai multe continente. În tot acest timp, familia Marcegaglia și-a păstrat controlul asupra deciziei și proprietății grupului, acesta fiind și în prezent controlat în totalitate de aceștia. După decesul fondatorului companiei Steno Marcegaglia, în anul 2013, actul decizional a fost preluat, continuat și dezvoltat de cei doi copii ai acestuia: Antonio și Emma.

Compania este unul dintre cei mai mari procesatori de oțel din lume și unul dintre primele grupuri ca mărime din Italia. Cu produse destinate aproape în exclusivitate industriei producătoare de diferite bunuri sau industriei construcțiilor, și mai puțin utilizatorului casnic individual, compania are un nume consacrat în mediul de business european.

Perioada cuprinsă între anii 2008 și 2012 a fost marcată de deciziile curajoase realizate de Emma Marcegaglia, fiica fondatorului companiei, care a fost președinta Confindustria, confederația generală a industriei italiene, echivalentă în Italia a Camerei de Comerț a României. În acei ani de criză Emma Marcegaglia, prima femeie la conducerea acestei puternice asociații, s-a remarcat prin deciziile curajoase luate și prin măsurile eficiente propuse guvernului, fapt care a determinat media italiană să o confirme în galeria impresionantă a președinților Confindustria, alături de nume ca Alberto Pirelli, Giovanni Agnelli, Sergio Pinifarina, Antonio D’Amato sau Luca di Montezemolo. Ulterior, guvernul Renzi o numește pe Emma Marcegaglia începând cu anul 2014 ca Președinte al ENI, principalul grup petrolier italian, cu participație de stat.

Grupul Marcegaglia realizează un volum anual de cinci milioane de tone de oțel vândute către 15.000 de clienți, având 60 de reprezentanțe comerciale pe nu mai puțin de trei continente. Cu o capacitate de producție grupată în 43 de fabrici, amplasate pe o suprafață totală de șase milioane de metri pătrați, grupul are în prezent peste 6.500 de angajați, iar cifra de afaceri pentru întregul grup a fost anul trecut de peste 4 miliarde de euro.

 

 

Citiți și despre:

  • Afaceri de 134 milioane de lei pentru Bilka, în 2014Afaceri de 134 milioane de lei pentru Bilka, în 2014 Bilka a încheiat 2014 cu afaceri de 134 milioane de lei, investiții de 3 milioane euro și 26.000 de case acoperite. Astfel, afacerile companiei au crescut cu 29%, iar peste 4 milioane de metri pătraţi de […]
  • ROCKWOOL – lider de piață pe segmentul vată minerală bazalticăROCKWOOL – lider de piață pe segmentul vată minerală bazaltică Compania oferă soluții în domeniul eficienței energetice și a clădirilor sustenabile. ROCKWOOL România este parte din Grupul ROCKWOOL, liderul mondial al producătorilor de vată minerală bazaltică. Grupul a […]
  • ROTEC: 42 de ani de activitateROTEC: 42 de ani de activitate Proiectele din afara țării însumează 90% din activitatea ROTEC Rotec este una dintre firmele care își desfășoară activitatea în Buzău, dar care, odată cu trecerea timpului, a reușit să fie cunoscută atât pe […]
  • Rezultate pozitive pentru VEKA România, în 2014Rezultate pozitive pentru VEKA România, în 2014 VEKA România a înregistrat, anul trecut, un trend pozitiv al vânzărilor, consolidându-și astfel poziția pe piața locală. Activitatea companiei a rămas constantă, iar cifrele de vânzări au cunoscut o ușoară […]
  • Celco, brand de referință pe piața materialelor de construcțiiCelco, brand de referință pe piața materialelor de construcții Conducerea companiei estimează creșterea cererii pentru BCA, adezivi și mortare. Fabrica de BCA Celco a fost ridicată în urmă cu nu mai puțin de 41 de ani, iar în anul 1990, s-au pus bazele brandului Celco, […]