România, pe locul 2 în Europa în sectorul de Food & Beverage

06.07.2017

Dintr-un studiu realizat de Cushman & Wakefield reiese că România,ca urmare a unei creșteri economice record, ocupă poziția a doua la nivel european, după Turcia, în ceea ce privește creșterea din sectorul Food & Beverage (F&B), incluzând aici consumul din restaurante, unități fast-food, cafenele, ceainării și gelaterii.

Cele mai mari 5 piețe de F&B în 2016 au fost Spania, Marea Britanie, Italia, Germania și Franța, numai sectorul din Spania, liderul pieței, atingând nivelul de 120 miliarde euro, adică 15% din consumul la nivel european.

În schimb, piețele din centrul și estul Europei, precum Turcia, România, Bulgaria, Polonia și Ucraina, au avut și își vor păstra un ritm de creștere peste media europeană. România s-a clasat pe locul al doilea în funcție de ritmul de creștere din ultimii zece ani, estimat la 7,2% pe an, și se află pe aceeași poziție și în funcție de potențialul de creștere pentru următorul deceniu, ritmul mediu de creștere fiind estimat la 8,8% pe an.

„Lumea modernă, incluzând aici și România, trece printr-o schimbare semnificativă de paradigmă. Dacă în urmă cu câțiva ani, obișnuiam să cumpărăm haine din oraș sau mall și să mâncăm acasă, în ultima perioadă am început să cumpărăm diverse lucruri, inclusiv haine, online și să ieșim pentru a lua masa în oraș sau la mall. În piețe dinamice, precum România, cu o creștere economică record și un avans al salariilor de peste 10% pe an, aceste tendințe sunt rapid îmbrățișate de consumatorii tineri, iar operatorii de restaurante și cafenele beneficiază de acest context pozitiv”, declară Cristi Moga, Research Consultant C&W Echinox.

În ultima perioadă, dezvoltatorii au acordat o atenție tot mai mare zonei de food-court a centrelor comerciale, căutând să îmbine spațiile pentru servirea mesei cu cele de leisure și entertainment. Astfel că cele mai mari zece centre comerciale din România găzduiesc aproximativ 250 de unități F&B, întinse pe o suprafață închiriabilă de peste 40.000 de metri pătrați, reprezentând circa 6% din suprafața închiriabilă a centrelor comerciale analizate, potrivit datelor centralizate de Cushman & Wakefield Echinox.

În Europa, anul trecut au fost cheltuiți echivalentul a 796 mld. euro în sectorul F&B, în condițiile în care ritmul mediu de creștere al pieței din ultimul deceniu a fost de 4.2% pe an. Pentru următorii 10 ani (2017-2026), consultanții Cushman & Wakefield estimează un ritm mediu de creștere de 4,9% pe an.

 

 

Citiți și despre:

  • Statele UE trebuie să încurajeze creșterea economică și a numărului locurilor de muncăStatele UE trebuie să încurajeze creșterea economică și a numărului locurilor de muncă Statele membre al Uniunii Europene trebuie să își susțină angajamentele politice cu bani, pentru a încuraja creșterea economică și numărul locurilor de muncă, cercetarea și dezvoltarea, precum și pentru a […]
  • Cushman & Wakefield și DTZ vor fuzionaCushman & Wakefield și DTZ vor fuziona Cushman & Wakefield și DTZ au ajuns la un acord definitiv pentru a fuziona, scopul fiind obținerea uneia dintre cele mai mari companii de servicii imobiliare la nivel global. Noua companie, care va opera […]
  • Un nou magazin Penti, deschis în Plaza RomâniaUn nou magazin Penti, deschis în Plaza România Clientele Plaza România au de acum la îndemână o gamă variată de dresuri, șosete, lenjerie intimă, costume de baie și produse home wear. Noul magazin Penti, inaugurat pe 20 mai, ocupă o suprafață de 113 metri […]
  • Magazinul ETIC din București Mall s-a redeschisMagazinul ETIC din București Mall s-a redeschis Magazinul ETIC din București Mall s-a redeschis la sfârșitul lunii iunie și își așteaptă clienții cu reduceri de până la 40% la colecția de primăvară-vară. Noul magazin este situat la etajul întâi și are o […]
  • Koton deschide un magazin în Plaza RomâniaKoton deschide un magazin în Plaza România Plaza România a anunţat deschiderea unui magazin Koton, în centrul comercial, începând cu data de 4 iulie. Brandul internațional de haine și accesorii va completa cu mixul de chiriași și va oferi clienților […]