România, pe locul 2 în Europa în sectorul de Food & Beverage

06.07.2017

Dintr-un studiu realizat de Cushman & Wakefield reiese că România,ca urmare a unei creșteri economice record, ocupă poziția a doua la nivel european, după Turcia, în ceea ce privește creșterea din sectorul Food & Beverage (F&B), incluzând aici consumul din restaurante, unități fast-food, cafenele, ceainării și gelaterii.

Cele mai mari 5 piețe de F&B în 2016 au fost Spania, Marea Britanie, Italia, Germania și Franța, numai sectorul din Spania, liderul pieței, atingând nivelul de 120 miliarde euro, adică 15% din consumul la nivel european.

În schimb, piețele din centrul și estul Europei, precum Turcia, România, Bulgaria, Polonia și Ucraina, au avut și își vor păstra un ritm de creștere peste media europeană. România s-a clasat pe locul al doilea în funcție de ritmul de creștere din ultimii zece ani, estimat la 7,2% pe an, și se află pe aceeași poziție și în funcție de potențialul de creștere pentru următorul deceniu, ritmul mediu de creștere fiind estimat la 8,8% pe an.

„Lumea modernă, incluzând aici și România, trece printr-o schimbare semnificativă de paradigmă. Dacă în urmă cu câțiva ani, obișnuiam să cumpărăm haine din oraș sau mall și să mâncăm acasă, în ultima perioadă am început să cumpărăm diverse lucruri, inclusiv haine, online și să ieșim pentru a lua masa în oraș sau la mall. În piețe dinamice, precum România, cu o creștere economică record și un avans al salariilor de peste 10% pe an, aceste tendințe sunt rapid îmbrățișate de consumatorii tineri, iar operatorii de restaurante și cafenele beneficiază de acest context pozitiv”, declară Cristi Moga, Research Consultant C&W Echinox.

În ultima perioadă, dezvoltatorii au acordat o atenție tot mai mare zonei de food-court a centrelor comerciale, căutând să îmbine spațiile pentru servirea mesei cu cele de leisure și entertainment. Astfel că cele mai mari zece centre comerciale din România găzduiesc aproximativ 250 de unități F&B, întinse pe o suprafață închiriabilă de peste 40.000 de metri pătrați, reprezentând circa 6% din suprafața închiriabilă a centrelor comerciale analizate, potrivit datelor centralizate de Cushman & Wakefield Echinox.

În Europa, anul trecut au fost cheltuiți echivalentul a 796 mld. euro în sectorul F&B, în condițiile în care ritmul mediu de creștere al pieței din ultimul deceniu a fost de 4.2% pe an. Pentru următorii 10 ani (2017-2026), consultanții Cushman & Wakefield estimează un ritm mediu de creștere de 4,9% pe an.

 

 

Citiți și despre: