România, ţara SRL-urilor cu nume ca-n filme. 11.000 de firme, cu numele “Consulting”

02.03.2016

Majoritatea patronilor români au aspiraţii occidentale, dovadă fiind denumirile cel puţin originale, cu iz de business ca-n filme, în care investitorii subliniază că sunt “Owneri” sau CEO. În plus, afacerile lor au denumiri pompoase, cu pretenţii de multinaţională, reiese dintr-un studiu realizat de analiştii de la KeysFin, care au analizat denumirile firmelor active pe piaţa locală.

„Probabil aţi auzit de expresia “afară-i vopsit gardul, şi înăuntru leopardul!” În business-ul românesc, asta se traduce prin afaceri în marea lor majoritate de apartament, cu denumiri cât mai pompoase, de-a dreptul fioroase, asta dacă menţinem comparaţia cu leopardul”, au afirmat specialiştii KeysFin.

Consulting şi Invest

Prin urmare, faptul că românii umblă cu SRL-ul vopsit în culori occidentale este confirmat de datele statistice: 11.595, poartă denumirea de “Consulting”, iar alte 9700 includ numele “Invest”.

Denumiri foarte populare mai sunt şi “Construct” (8856), “Trans” (8272), “Company” (6851), “Design” (6212) şi, bineînţeles, “Internaţional” (6122).

Pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află Star, Tech, Business, Trading, Management, Media, Expert, Soft, Concept şi Logistic, toate aflate pe cărţile de vizită a peste 100.000 de societăţi comerciale.

Nu lipsesc şi nume precum Best, Smart, Industrial, Marketing, Universal, Super, West, Fast, Gold şi Mega.

“Acestea denumiri, cele mai des întâlnite, dovedesc faptul că investitorii români, indiferent că au un PFA, un SRL sau un SA, încearcă să-şi asigure un capital de imagine cât mai solid, să dovedească, în primul rând prin denumire, stabilitate şi seriozitate. Că peste 90% dintre firmele din România au sediile sociale în apartamente de bloc, asta este altă problemă”, spun analiştii de la KeysFin.

Analiza mai arată că un fenomen tot mai des întâlnit în economie îl reprezintă, din acest punct de vedere, şi înfiinţarea unor companii în afara ţării, la Londra, Paris, în SUA sau în paradisurile exotice, tocmai pentru a sugera potenţialilor parteneri faptul că au de-a face cu firme serioase, nu cu “business-uri de buzunar”.

“Owner, CEO, manager, business developer, CFO, project manager, asistent manager, etc. Nu prea mai avem directori, contabili şefi, secretare, directori de personal, responsabili aprovizionare, gestionari, magazioneri etc.. Acum femeia de serviciu a devenit cleaning personal, secretara este obligatoriu asistent manager, iar contabilul este CFO. Sunt alte exemple care dovedesc aspiraţiile occidentale ale românilor şi modul în care încearcă să-şi cosmetizeze originea mioritică, cu parfum socialist”, spun experţii KeysFin.

Cel mai utilizat nume românesc

Există şi exemple de afaceri cu nume ancorate puternic în filonul naţional, cel mai des întâlnit nume tradiţional fiind Mioriţa, o denumire aflată pe frontispiciul a peste 170 companii înregistrate la Registrul Comerţului.

Pe de altă parte, cele mai multe poartă denumiri de flori precum Magnolia, Crinul şi Crizantema, de păsări (Albatros, Condor) sau alte denumiri care au legături cu aşteptările oamenilor de afaceri, de la Favorit, Splendid, Elixir, Nirvana, Talisman, Fortuna, Orizont, Unic, Actual, Viitorul, Ascendent, la Cristal, Diamant şi Briliant.

“Încă o dovadă că, indiferent că aleg sau nu denumiri cu iz occidental, toate au legătură cu aspiraţiile business-ului, de la International şi Universal la Unic, Splendid şi Talisman. E un lucru rău? Nici pe departe. Dovedeşte faptul că oamenii de afaceri români, indiferent la ce nivel activează, privesc cu optimism realitatea şi caută să îşi impulsioneze business-ul prin orice mijloace”, au mai comentat analiştii KeysFin.

 

 

Citiți și despre: